abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:18:12 #1
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_31431648
Inmiddels is het 7 jaar geleden dat ik mijn middelbare school heb afgerond. Alleen voor het vak Engels had ik toentertijd een boek gelezen die ik graag nog een keer zou willen inzien.

Ik heb alleen geen idee door wie het geschreven is en wat de titel hiervan is.
Misschien dat jullie het herkennen. Het valt volgens mij in de categorie 'thriller'. Ik zal het kort samenvatten:

"Een dorpsgek heeft het gemunt op een meisje. Hij koopt een huis buiten zijn dorp en begint langzaam zijn plan uit te voeren om haar te kidnappen. Uiteindelijk lukt dit en hij sluit haar op in zijn kelder (dacht ik). Hij wil uiteindelijk dat zij hem aardig gaat vinden. Zij verzet zich zo lang het in haar zit. Uiteindelijk geeft zij het op en doet alsof zij hem aardig vind. Ze wil ontsnappen."

Wie kan mij vertellen door wie dit geschreven en wat de titel hiervan is?

Alvast bedankt!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:21:21 #2
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_31431711
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:18 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Inmiddels is het 7 jaar geleden dat ik mijn middelbare school heb afgerond. Alleen voor het vak Engels had ik toentertijd een boek gelezen die ik graag nog een keer zou willen inzien.

Ik heb alleen geen idee door wie het geschreven is en wat de titel hiervan is.
Misschien dat jullie het herkennen. Het valt volgens mij in de categorie 'thriller'. Ik zal het kort samenvatten:

"Een dorpsgek heeft het gemunt op een meisje. Hij koopt een huis buiten zijn dorp en begint langzaam zijn plan uit te voeren om haar te kidnappen. Uiteindelijk lukt dit en hij sluit haar op in zijn kelder (dacht ik). Hij wil uiteindelijk dat zij hem aardig gaat vinden. Zij verzet zich zo lang het in haar zit. Uiteindelijk geeft zij het op en doet alsof zij hem aardig vind. Ze wil ontsnappen."

Wie kan mij vertellen door wie dit geschreven en wat de titel hiervan is?

Alvast bedankt!
Dit lijkt op een verhaal wat ik ook heb gelezen. Schrjiver weet ik niet, maar volgens mij heet het "The Collector". Ik zal wel ff googlen voor de schrijver.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:22:37 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_31431740
Gevonden John Fowles.

Ik denk dat het dat boek is
Hoogachtend,
Erik.
pi_31432142
Het is inderdaad The Collector
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:50:00 #5
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_31432316
Ik vond het een leuk boek om te lezen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_31432374
Een spannend boek voor een literatuurlijst inderdaad
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31432729
Die had ik ook op mijn lijst!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:12:30 #8
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_31432855
Kijk helemaal geweldig! Ik heb meteen drie boeken van John Fowles besteld.
Dit dankzij jouw hulp! Bedankt!

[ Bericht 4% gewijzigd door NoT-YouR-MaN op 14-10-2005 11:18:19 ]
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')