abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31415908
Een goededag, ik heb een boete gekregen voor het nuttigen van alochol op de openbare weg. Ik ben nederlander en dus gierig, ik wil dan dus ook liever niet betalen.
Zover ik kon vinden is de boete normaal 45 euro, bij mij hebben ze echter 50 euro opgeschreven, is dit een punt voor een vormfout waardoor ik dan niet hoef te betalen?
Ik heb er zelf geen verstand van en hoop dat er iemand weet hoe dat zit.
pi_31416098
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:52 schreef qwox het volgende:
Een goededag, ik heb een boete gekregen voor het nuttigen van alochol op de openbare weg. Ik ben nederlander en dus gierig, ik wil dan dus ook liever niet betalen.
Zover ik kon vinden is de boete normaal 45 euro, bij mij hebben ze echter 50 euro opgeschreven, is dit een punt voor een vormfout waardoor ik dan niet hoef te betalen?
Lekker dokken. Dit soort fouten worden gewoon gecorrigeerd.
pi_31416164
Ben je al bij het politiebureau geweest om te informeren? Wellicht ook slim om even het bewijsstuk mee te nemen waar op staat dat het volgens jou 45 euro kost.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31416165
Geen commentaar.
Ik post om het posten.
pi_31416233
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:52 schreef qwox het volgende:
Dit soort "vormfouten" zijn al heel lang geen reden meer om vrijuit te gaan , even navragen wat de gangbare boete is voor een dergelijke overtreding, je hoeft natuurlijk niet meer te betalen dan een ander.
pi_31416254
Gaat je niet lukken
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:09:50 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31416297
Helaasch, dat wordt dokken.
Vampire Romance O+
pi_31416532
Je kan gaan zeuren over die ¤ 5,-. maar het punt blijft dat je fout bent geweest, en dus moet dokken.
pi_31416589
Misschien een ideetje om voortaan niet op straat aan de alcohol te gaan? Ben je alcoholist of zo...?
censuur :O
pi_31416713
Koos Kansloos!!
'The Less you know, The more you believe'
pi_31416849
mag je eigenlijk helemaal nergens op straat alcohol drinken? of alleen niet in die gebieden waar het met een bordje aangegeven is nav de apv?
pi_31416938
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:31 schreef doraantje het volgende:
mag je eigenlijk helemaal nergens op straat alcohol drinken? of alleen niet in die gebieden waar het met een bordje aangegeven is nav de apv?
Neen. Zie art. 453 Sr.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:37:47 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31417022
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Neen. Zie art. 453 Sr.
En daarom zijn al die opgestoken vingertjes een beetje flauw. Half fok heeft zich hier wel eens schuldig aan gemaakt.
Vampire Romance O+
pi_31417335
Heb je de acceptgiro al binnen of heb je alleen de bon van oom agent gekregen. Ik heb het gevoel dat het alleen het laatste is. Als dat zo is moet je gewoon afwachten wat er op de acceptgiro staat.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_31417466
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:37 schreef MouseOver het volgende:

[..]

En daarom zijn al die opgestoken vingertjes een beetje flauw. Half fok heeft zich hier wel eens schuldig aan gemaakt.
Ik ook zo vaak. Het is maar goed dat het bewuste artikel niet strikt gehandhaafd wordt (ook overbelasting politie dan ), het is echter onverstandig om met agenten in de buurt vervelend te doen, want dan weet je zeker dat je een bon krijgt.
  † In Memoriam † donderdag 13 oktober 2005 @ 21:13:51 #16
21636 Feestkabouter
pi_31419943
Stel je bent op weg van het cafe naar de geparkeerde auto van je BOB-maat om naar huis te worden gebracht. Op zich ben je dan openbaar en dronken, dus strafbaar. In feite zou je dus kunnen zeggen dat je pas ergens dronken mag worden als je op diezelfde plek ook weer nuchter kunt worden. Beetje onmogelijke situatie.

Maar wat ik bedoel te zeggen: zeg dat je onderweg was om bij een BOB in te stappen, en dat best wel begrip voor de bekeuring wil hebben MITS er een alternatief is. Oftewel: moet BOB bij het cafe naar binnen rijden om je daar op te halen?

Erg klein kansje.......
  donderdag 13 oktober 2005 @ 23:40:26 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_31425174
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:13 schreef Feestkabouter het volgende:
Stel je bent op weg van het cafe naar de geparkeerde auto van je BOB-maat om naar huis te worden gebracht. Op zich ben je dan openbaar en dronken, dus strafbaar. In feite zou je dus kunnen zeggen dat je pas ergens dronken mag worden als je op diezelfde plek ook weer nuchter kunt worden. Beetje onmogelijke situatie.
Waarom zou je überhaupt dronken moeten worden?
pi_31425419
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Neen. Zie art. 453 Sr.
"Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevint, wordt gestraft enz."
(art. 453 Sr)

Ik vroeg me af of je sowieso geen alcohol mag drinken op straat, maar daar wordt dus niks over gezegd in dit artikel. Dat je niet dronken mag zijn, dat is wel duidelijk.
Iemand die iets kan zeggen over het drinken van alcohol op zich?
pi_31425870
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:40 schreef Zelva het volgende:
Waarom zou je überhaupt dronken moeten worden?
Er is helemaal niets mis met dronken zijn/worden. Pas als de dronkene overlast gaat veroorzaken kan je eventueel aanvoeren dat er iets mis mee is. Ook al is het wel belachelijk als er bij overlast uberhaubt verschil wordt gemaakt tussen wel of niet dronken, maar dat terzijde.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2005 @ 02:46:32 #20
21636 Feestkabouter
pi_31428466
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 00:03 schreef 700MB het volgende:
Ook al is het wel belachelijk als er bij overlast uberhaubt verschil wordt gemaakt tussen wel of niet dronken, maar dat terzijde.
Goed punt eigenlijk.......
pi_31514282
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:47 schreef doraantje het volgende:

[..]

"Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevint, wordt gestraft enz."
(art. 453 Sr)

Ik vroeg me af of je sowieso geen alcohol mag drinken op straat, maar daar wordt dus niks over gezegd in dit artikel. Dat je niet dronken mag zijn, dat is wel duidelijk.
Ja zoals ik als in me openingspost zeg, mag kennelijk niet aangezien ik een boete kreeg voor 'op de openbare weg nuttigen van alcohol'

[ Bericht 0% gewijzigd door qwox op 17-10-2005 17:44:25 ]
pi_31514335

[ Bericht 100% gewijzigd door qwox op 17-10-2005 17:44:09 ]
pi_31519506
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:47 schreef doraantje het volgende:

[..]

(art. 453 Sr)

Dat is geregeld in de Algemene plaatselijke verordening.
Dit is per gemeente verschillend.
In Amsterdam mag het bijvoorbeeld wel.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:11:15 #24
32889 gwreijman
Met mijn balletje
pi_31539264
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:36 schreef qwox het volgende:

[..]

Ja zoals ik als in me openingspost zeg, mag kennelijk niet aangezien ik een boete kreeg voor 'op de openbare weg nuttigen van alcohol'
Misschien klopt het wel, kijk maar na in de APV van de gemeente waar je woont.
Op een dag drink je geen Grolsch meer, maar drink je bier...
pi_31539847
Haha, vormfout omdat ze je een boete hebben gegeven voor ¤50!

Als je het op zitting laat komen eist de OvJ standaard 20% meer dan de boete die je niet hebt betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')