Sterker nog, je krijgt pas een "ontruimingsvonnis" bij een achterstand van drie maanden. Bij twee maanden krijg je alleen een "betalingsvonnis".quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de praktijk zal een rechter echter niet snel tot veroordeling van ontruiming over gaan bij een achterstand van 2 maanden, als er verder geen andere factoren mee spelen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. 2 maanden betalingsachterstand is grond om tot ontbinding van het huurcontract over te gaan. Die ontbinding kan hij echter niet zomaar opleggen, hooguit 'voorstellen'. Wil hij het afdwingen dan zal hij naar de rechter moeten stappen.
Ontruimingen wegens betalingsachterstand vinden vrijwel altijd plaats op basis van voorlopige voorziening, ontbinding van het huurcontract is voor een verhuurder een te lange en ook te dure procedure. Die wordt alleen bij overlast, herhaalde wanprestatie, onrechtmatige bewoning en andere meer specifieke gevallen toegepast.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Ten eerste kan de huurder de huur alleen opzeggen op 6 bepaalde gronden, en moet hij hiervoor ontbinding door de rechter aanvragen.
Een grond is wanbetaling. maar daarvan is pas sprake bij een grote huurachterstand en/of structureel te laat betalen en er steeds aanmaningen worden gestuurd.
Jouw vriendin mag er dus absoluut niet zomaar na 2 maanden niet betalen worden uitgezet.
Nieuwsgierigheid is de basis van wetenschap&vooruitgang.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:42 schreef sanger het volgende:
Net zo nieuwsgierig!!!
zullen we dan maar meteen het volgende topic starten? "Vriendin is er met mijn geld vandoor!"quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:06 schreef Gia het volgende:
Denk dat TS zo 'verstandig' is geweest om dit even voor die vriendin te betalen. In het volste vertrouwen dat zij dit wel weer terug betaald.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:48 schreef Seraphin het volgende:
[..]
zullen we dan maar meteen het volgende topic starten? "Vriendin is er met mijn geld vandoor!"
Ik zou bijna zeggen dat je een kloon was van SHEquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |