quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:47 schreef D-FENS het volgende:
Geen geld voor de huur maar wel 2 maanden op vakantie. Wat klopt er niet aan dit plaatje?
lezen...quote:Ze was in de veronderstelling dat ze dit deed.
Dus wel he.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:39 schreef Xebrozius het volgende:
Met alle respect maar er kan niets misgaan met een automatische incasso...
Heb je de brieven zelf al wel gelezen? Want dit is meer een soort van 'horen van' verhaal. Met gebrekkige info kan ik je helaas niet verder helpen. Als je wilt weten wat haar rechten en plichten zijn heb je de brieven nodig van de woningcooperatie en haar bankafschriften. Anders kun je gewoon geen objectief antwoord verwachten.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:44 schreef vogeltje het volgende:
oke, ze zei inderdaad dat er misschien niet genoeg op aar betaalrekening stond, ze heeft idd veel uitgegeven op haar vakantie.
Maar goed, buitenom wat de aanleiding van dit alles is, het feit is dat ze nu een probleem heeft. Ook is het een feit dat het om 2 maanden gaat, ze is ook 2 maanden weg uit Nederland. Is het waar dat men je niet na 2 maanden uit je woning kan zetten? En is dit alleen een 'dreigement'?
Als je bedoelt of ik het kan voorschieten, ik zou het graag doen. Maar ik heb het geld zelf nu niet op dit moment.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:50 schreef rickyB het volgende:
Als je eens vertelt hoe vriendin die vriendin precies is.
Okay, stel dat het gebeurt dan bel je die lui vanuit het buitenland. Zij gaan dan kijken of er intern iets mis is gegaan, zo ja probleem opgelost. Zo nee, dan is er meer aan de hand.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus wel he.
Demon internet heeft het bij mij een keer voor elkaar gekregen om mijn rekeningnummer te wijzigen. Daarna kreeg ik op een gegeven moment een laatste herrinering opgestuurd. En intern bij demon moest men toen heel goed gaan zoeken hoe het zat, de standaard helpdesk kon er niet uitkomen. En nee ik ga niet elke maand op mijn afschrijvingen kijken of die 30 euro wel of niet afgeboekt zijn. Als ik zelf iets automatisch geregeld heb ga ik ervan uit dat dat blijft werken.
Maar met een bedrag voor huur zou het me denk ik wel opgevallen zijn.
Dit zal eerder in het straatje komenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:54 schreef Xebrozius het volgende:
Het gaat helemaal goedkomen, het zijn loze dreigementen en het zal tot de dood je beste hartvriendin blijven die voor je door het vuur gaat, op der knieen gaat wanneer je wilt en doorgaat tot de laatste druppel
Oke...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Okay, stel dat het gebeurt dan bel je die lui vanuit het buitenland. Zij gaan dan kijken of er intern iets mis is gegaan, zo ja probleem opgelost. Zo nee, dan is er meer aan de hand.
Euhm... waarom ben jij haar secretaresse? Het is haar woning, haar probleem, haar financiele situatie.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:01 schreef vogeltje het volgende:
[..]
Oke...
Zelf ben ik nu op mijn werk, dus kan niet veel doen nu. Morgen wil ik even voor haar bellen naar de betreffende organisatie. Zelf is ze nogal overstuur nu, dus ze weet zelf niet zo goed nu wat te doen. Maar ik zal haar nog eens vragen of het echt om 2 maanden gaat en dan bel ik de organistaie op om te vragen wat hun verhaal is.
ok, aan de laatste 2 is niks te doen als dat zo is, maar ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Er kan slechts sprake zijn van 3 situaties:
-De huurbaas kent de Huurwet gewoon niet (komt ergvaak voor bij particuliere verhuurders), of stuurde gewoon een loos dreigement, wat overigens niet zo netjes is.
-De vriendin liegt en betaalt al tijden steeds te laat, en de 2 maanden die ze nu ook weer veel te laat betaalt zijn de druppel. Structureel te laat betalen is volgende de wet ook een beeindigingsgrond!
-Vriendin liegt en heeft al veel langer helemaal de huur niet betaald.
spanjequote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Welk land zit ze?
Direct betalen, een briefje met excuses en een uitleg dat de dreigementen overtrokken zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:10 schreef vogeltje het volgende:
[..]
ok, aan de laatste 2 is niks te doen als dat zo is, maar ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is.
Wat als de eerst het geval is?
Dan zal zijzelf contact op moeten nemen aangezien zij een huurcontract getekend heeft. Eventueel kunnen haar ouders contact opnemen met de verhuurder als ze nog jonger is dan 21 jaar ( als de verhuurder coulant is staat hij dat sowieso toe natuurlijk).quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:10 schreef vogeltje het volgende:
[..]
ok, aan de laatste 2 is niks te doen als dat zo is, maar ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is.
Correct, zelfs een huisbaas c.q. huisjesmelker heeft zich aan die regels te houden. Vaak komt dit niet voor omdat huurders niet beseffen wat hun rechen zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:13 schreef Alicey het volgende:
Een uitzetting kan overigens alleen door een deurwaarder plaats vinden, en in dat geval is er een vonnis, en is dat vonnis ook betekend. Wanneer ze echt maandag uitgezet wordt, is het bericht daar van langs gebracht door de deurwaarder, en is er nog veel meer aan de hand.
Dan is er geen probleem. Toch is het wel netjes als er zsm wordt betaald, maar dat kan ook nog als ze weer terug is.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:10 schreef vogeltje het volgende:
[..]
Klopt zowel de verhuurder als de huurder weten vaak niet dat een huurcontract onderhevig is aan de Huurwet, maw je kan niet zomaar naar believen regels en afspraken maken want als deze strijdig zijn met de Huurwet dan gaat de Huurwet natuurlijk boven!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:19 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Correct, zelfs een huisbaas c.q. huisjesmelker heeft zich aan die regels te houden. Vaak komt dit niet voor omdat huurders niet beseffen wat hun rechen zijn.
Maar ook komt het soms wel eens voor dat particuliere verhuurders denken zich niet aan de regels te hoeven houden en met fysiek geweld gaan dreigen, of andere ongein uithalen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:19 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Correct, zelfs een huisbaas c.q. huisjesmelker heeft zich aan die regels te houden. Vaak komt dit niet voor omdat huurders niet beseffen wat hun rechen zijn.
Dat is niet helemaal waar. 2 maanden betalingsachterstand is grond om tot ontbinding van het huurcontract over te gaan. Die ontbinding kan hij echter niet zomaar opleggen, hooguit 'voorstellen'. Wil hij het afdwingen dan zal hij naar de rechter moeten stappen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Ten eerste kan de huurder de huur alleen opzeggen op 6 bepaalde gronden, en moet hij hiervoor ontbinding door de rechter aanvragen.
Een grond is wanbetaling. maar daarvan is pas sprake bij een grote huurachterstand en/of structureel te laat betalen en er steeds aanmaningen worden gestuurd.
Jouw vriendin mag er dus absoluut niet zomaar na 2 maanden niet betalen worden uitgezet.
In de praktijk zal een rechter echter niet snel tot veroordeling van ontruiming over gaan bij een achterstand van 2 maanden, als er verder geen andere factoren mee spelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. 2 maanden betalingsachterstand is grond om tot ontbinding van het huurcontract over te gaan. Die ontbinding kan hij echter niet zomaar opleggen, hooguit 'voorstellen'. Wil hij het afdwingen dan zal hij naar de rechter moeten stappen.
Ze moet maar zorgen dat ze haar zaakjes in orde heeft als ze in het buitenland zit. Ze moet gewoon betalen, bij 3 maanden staat ze op straat.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:31 schreef sanger het volgende:
Misschien kan ze de woningbouwco-orperatie bellen en vragen om begrip voor de situatie. Ze moet het dan wel zsm in orde maken natuurlijk.
Geef der weinig kans maar nooit geschoten is altijd mis.
Sterker nog, je krijgt pas een "ontruimingsvonnis" bij een achterstand van drie maanden. Bij twee maanden krijg je alleen een "betalingsvonnis".quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de praktijk zal een rechter echter niet snel tot veroordeling van ontruiming over gaan bij een achterstand van 2 maanden, als er verder geen andere factoren mee spelen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. 2 maanden betalingsachterstand is grond om tot ontbinding van het huurcontract over te gaan. Die ontbinding kan hij echter niet zomaar opleggen, hooguit 'voorstellen'. Wil hij het afdwingen dan zal hij naar de rechter moeten stappen.
Ontruimingen wegens betalingsachterstand vinden vrijwel altijd plaats op basis van voorlopige voorziening, ontbinding van het huurcontract is voor een verhuurder een te lange en ook te dure procedure. Die wordt alleen bij overlast, herhaalde wanprestatie, onrechtmatige bewoning en andere meer specifieke gevallen toegepast.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Ten eerste kan de huurder de huur alleen opzeggen op 6 bepaalde gronden, en moet hij hiervoor ontbinding door de rechter aanvragen.
Een grond is wanbetaling. maar daarvan is pas sprake bij een grote huurachterstand en/of structureel te laat betalen en er steeds aanmaningen worden gestuurd.
Jouw vriendin mag er dus absoluut niet zomaar na 2 maanden niet betalen worden uitgezet.
Nieuwsgierigheid is de basis van wetenschap&vooruitgang.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:42 schreef sanger het volgende:
Net zo nieuwsgierig!!!
zullen we dan maar meteen het volgende topic starten? "Vriendin is er met mijn geld vandoor!"quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:06 schreef Gia het volgende:
Denk dat TS zo 'verstandig' is geweest om dit even voor die vriendin te betalen. In het volste vertrouwen dat zij dit wel weer terug betaald.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:48 schreef Seraphin het volgende:
[..]
zullen we dan maar meteen het volgende topic starten? "Vriendin is er met mijn geld vandoor!"
Ik zou bijna zeggen dat je een kloon was van SHEquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |