abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31411086
Een vriendin van me zit op dit moment 2 maanden in het buitenland. Van haar broer hoorde dat de hij vandaag een mededeling kreeg dat zij maandag haar woning wordt utgezet als ze haar huur niet betaald. Ze was in de veronderstelling dat ze dit deed. Doordat ze op vakantie is wist ze niets van herinneringen die verstuurd waren. Zij dacht dat de betaling gewoon goed waren gegaan automatisch. Ze heeft dus een probleem. Ze heeft geen geld genoeg om de som te kunnen betalen op dit moment, ze kan in Nederland ook het bedrag niet lenen van familie of vrienden.
Wat kan ze nu nog doen op dit moment? Een lastminute terug daar is het al te laat voor. Ik wil haar graag helpen dus vraag hie rom advies. Is het moigelijk om vanuit het buitenland een lening af te sluiten bij je eigen bank, of om iemand daarvoor te machtigen?

Thanks
after turn the volume up, it's my beat !
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:31:29 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31411158
Misschien kan ze de woningbouwco-orperatie bellen en vragen om begrip voor de situatie. Ze moet het dan wel zsm in orde maken natuurlijk.

Geef der weinig kans maar nooit geschoten is altijd mis.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:35:52 #3
50093 Icey1986
Boondock Saints
pi_31411274
Vriendin genoeg dat jij het geld voorschiet?
And Shepards we shall be, for thee my lord, for thee. Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be.
pi_31411340
Mag je na twee maanden je huur niet betalen je huis al worden uitgezet dan?

geen idee hoor, heb daar echt geen verstand van maar het lijkt me zo snel
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_31411353
Van 2 maanden geen huur betalen wordt je niet uitgezet, er is meer aan de hand.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31411355
Met alle respect maar er kan niets misgaan met een automatische incasso... 2 Maanden huur betalen is zeker niet meteen reden tot uitzetting. Laat haar bellen met de wonincooperatie om het probleem uit te leggen, en direct de geldbedragen over te maken.
Sowieso vind ik het raar dat ze geen geld heeft om de huur te betalen. Dat heeft ze dus verbrast in het buitenland. Maar ondertussen viel het haar niet op dat ze een groter bedrag kon spenderen. Dit is gewoon financiele gemakzucht zonder enig gevoel voor verantwoordelijkheid. Het is dus een les die iemand hopelijk leert en zich op financieel vlak beter weet te gedragen voortaan.
Billen - blaren - branden.

-edit-

Je vriendin is door haar geld heen in het buitenland en geeft nu een kutsmoes aan jou in de hoop dat jij geld overmaakt naar d'r rekening
  Vis een optie? donderdag 13 oktober 2005 @ 15:39:44 #7
70532 loveli
N
pi_31411367
Hoe lang betaal ze al geen huur? Volgens mij duurt het langer dan 2 maanden voordat je je huis wordt uitgezet.
Als ze een lange betalingsachterstand heeft, is het niet verstandig om haar geld te lenen, dat zie je niet snel weer terug.
crap in = crap out
pi_31411385
Zij zullen heus betalings herinneringen gestuurd hebben. Dus geloven dat het allemaal wel goed ging?

Als zij geen herrineringen hebben gestuurd zulle ze vast begrip hebben voor de situatie.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_31411392
Hoe kan je vriendin nou geen geld hebben terwijl ze wel iedere maand het geld van haar huur zou moeten besparen (omdat ze het niet betaald). Lijkt me een: helaas pindakaas.. niet goed met haar geld omgegaan! (het valt toch wel op als je huur niet van je rekening afgehaald wordt zou ik zeggen..)
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
pi_31411502
oke, ze zei inderdaad dat er misschien niet genoeg op aar betaalrekening stond, ze heeft idd veel uitgegeven op haar vakantie.

Maar goed, buitenom wat de aanleiding van dit alles is, het feit is dat ze nu een probleem heeft. Ook is het een feit dat het om 2 maanden gaat, ze is ook 2 maanden weg uit Nederland. Is het waar dat men je niet na 2 maanden uit je woning kan zetten? En is dit alleen een 'dreigement'?
pi_31411527
oja, willen jullie aub de replies over hoe dit heeft kunnen gebeuren vanaf nu achterwege laten? Daarmee kan ik niks
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:47:28 #12
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_31411566
Geen geld voor de huur maar wel 2 maanden op vakantie. Wat klopt er niet aan dit plaatje?
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_31411624
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:47 schreef D-FENS het volgende:
Geen geld voor de huur maar wel 2 maanden op vakantie. Wat klopt er niet aan dit plaatje?
quote:
Ze was in de veronderstelling dat ze dit deed.
lezen...

Lijkt mij dat dat niet zo snel mag, helemaal niet als ze het normaal altijd wel netjes betaalde/
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:50:49 #14
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_31411654
Als je eens vertelt hoe vriendin die vriendin precies is.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:52:01 #15
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_31411689
Als ze werk heeft zou ze haar werkgever kunnen vragen om een voorschot en deze aan de verhuurder laten uitbetalen.
pi_31411692
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:39 schreef Xebrozius het volgende:
Met alle respect maar er kan niets misgaan met een automatische incasso...
Dus wel he.

Demon internet heeft het bij mij een keer voor elkaar gekregen om mijn rekeningnummer te wijzigen. Daarna kreeg ik op een gegeven moment een laatste herrinering opgestuurd. En intern bij demon moest men toen heel goed gaan zoeken hoe het zat, de standaard helpdesk kon er niet uitkomen. En nee ik ga niet elke maand op mijn afschrijvingen kijken of die 30 euro wel of niet afgeboekt zijn. Als ik zelf iets automatisch geregeld heb ga ik ervan uit dat dat blijft werken.

Maar met een bedrag voor huur zou het me denk ik wel opgevallen zijn.
pi_31411701
Jij of je vriendin contact op nemen met de verhuurder. Door middel van een sociale en nette manier van praten is er vaak wel een bemiddeling mogelijk.
Vraag ze netjes wat precies de problemen zijn, hoe groot de achterstand is en leg uit waarom ze niet gereageerd heeft op eerdere aanmaningen.

Succes in ieder geval
When life goes too fast, use emergency brake
Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie beherrscht das Chaos!
pi_31411730
Met 2 maanden achterstand word je echt je huis niet uitgezet. Ze moet al een (flinke) achterstand hebben gehad toen ze op vakantie ging.
pi_31411736
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:44 schreef vogeltje het volgende:
oke, ze zei inderdaad dat er misschien niet genoeg op aar betaalrekening stond, ze heeft idd veel uitgegeven op haar vakantie.

Maar goed, buitenom wat de aanleiding van dit alles is, het feit is dat ze nu een probleem heeft. Ook is het een feit dat het om 2 maanden gaat, ze is ook 2 maanden weg uit Nederland. Is het waar dat men je niet na 2 maanden uit je woning kan zetten? En is dit alleen een 'dreigement'?
Heb je de brieven zelf al wel gelezen? Want dit is meer een soort van 'horen van' verhaal. Met gebrekkige info kan ik je helaas niet verder helpen. Als je wilt weten wat haar rechten en plichten zijn heb je de brieven nodig van de woningcooperatie en haar bankafschriften. Anders kun je gewoon geen objectief antwoord verwachten.
En ophouden met gokken wat er gebeurd is? JIJ geeft gebrekkig informatie. Wat moeten mensen dan, precies zeggen wat je wilt horen... Dat is namelijk: Het gaat helemaal goedkomen, het zijn loze dreigementen en het zal tot de dood je beste hartvriendin blijven die voor je door het vuur gaat
pi_31411761
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:50 schreef rickyB het volgende:
Als je eens vertelt hoe vriendin die vriendin precies is.
Als je bedoelt of ik het kan voorschieten, ik zou het graag doen. Maar ik heb het geld zelf nu niet op dit moment.
pi_31411764
Ten eerste kan de huurder de huur alleen opzeggen op 6 bepaalde gronden, en moet hij hiervoor ontbinding door de rechter aanvragen.
Een grond is wanbetaling. maar daarvan is pas sprake bij een grote huurachterstand en/of structureel te laat betalen en er steeds aanmaningen worden gestuurd.

Jouw vriendin mag er dus absoluut niet zomaar na 2 maanden niet betalen worden uitgezet.
pi_31411798
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus wel he.

Demon internet heeft het bij mij een keer voor elkaar gekregen om mijn rekeningnummer te wijzigen. Daarna kreeg ik op een gegeven moment een laatste herrinering opgestuurd. En intern bij demon moest men toen heel goed gaan zoeken hoe het zat, de standaard helpdesk kon er niet uitkomen. En nee ik ga niet elke maand op mijn afschrijvingen kijken of die 30 euro wel of niet afgeboekt zijn. Als ik zelf iets automatisch geregeld heb ga ik ervan uit dat dat blijft werken.

Maar met een bedrag voor huur zou het me denk ik wel opgevallen zijn.
Okay, stel dat het gebeurt dan bel je die lui vanuit het buitenland. Zij gaan dan kijken of er intern iets mis is gegaan, zo ja probleem opgelost. Zo nee, dan is er meer aan de hand.
pi_31411846
ik voel een [R&P] Vriendin gaat er met mijn geld vandoor! aankomen
  Vis een optie? donderdag 13 oktober 2005 @ 15:59:02 #24
70532 loveli
N
pi_31411870
Na een maand stuurt de woningcorporatie pas de eerste aanmaning, op z'n vroegst na twee maanden nog eentje met dreiging van de deurwaarder (gokje hoor, niet uit ervaring). Dan hebben we het nog niet eens over uitzetten gepraat. Mijn conclusie: ze is bewust op vakantie gegaan terwijl haar financiele situatie dit niet kon hebben. Onverantwoordelijk dus.
Waarom zou jij je nu druk gaan maken terwijl zij zorgheloos twee maanden op vakantie was?

Je kunt met de woningbouwvereniging gaan praten en het een en ander uitleggen, meer energie moet je er niet insteken, dat heeft zij ook niet gedaan.
crap in = crap out
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:01:22 #25
65960 sanger
pi_31411936
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:54 schreef Xebrozius het volgende:
Het gaat helemaal goedkomen, het zijn loze dreigementen en het zal tot de dood je beste hartvriendin blijven die voor je door het vuur gaat, op der knieen gaat wanneer je wilt en doorgaat tot de laatste druppel
Dit zal eerder in het straatje komen
pi_31411940
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:56 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Okay, stel dat het gebeurt dan bel je die lui vanuit het buitenland. Zij gaan dan kijken of er intern iets mis is gegaan, zo ja probleem opgelost. Zo nee, dan is er meer aan de hand.
Oke...

Zelf ben ik nu op mijn werk, dus kan niet veel doen nu. Morgen wil ik even voor haar bellen naar de betreffende organisatie. Zelf is ze nogal overstuur nu, dus ze weet zelf niet zo goed nu wat te doen. Maar ik zal haar nog eens vragen of het echt om 2 maanden gaat en dan bel ik de organistaie op om te vragen wat hun verhaal is.
pi_31411960
Er kan slechts sprake zijn van 3 situaties:

-De huurbaas kent de Huurwet gewoon niet (komt ergvaak voor bij particuliere verhuurders), of stuurde gewoon een loos dreigement, wat overigens niet zo netjes is.
-De vriendin liegt en betaalt al tijden steeds te laat, en de 2 maanden die ze nu ook weer veel te laat betaalt zijn de druppel. Structureel te laat betalen is volgende de wet ook een beeindigingsgrond!
-Vriendin liegt en heeft al veel langer helemaal de huur niet betaald.
pi_31411972
Zit die vriendin trouwens in een huis van een woningbouwvereniging of een ander grote verhuurder.

Wanneer het namelijk een particuliere verhuurder betreft kan ik me voorstellen dat deze geen rekening houden met officiele regels.
pi_31412165
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:01 schreef vogeltje het volgende:

[..]

Oke...

Zelf ben ik nu op mijn werk, dus kan niet veel doen nu. Morgen wil ik even voor haar bellen naar de betreffende organisatie. Zelf is ze nogal overstuur nu, dus ze weet zelf niet zo goed nu wat te doen. Maar ik zal haar nog eens vragen of het echt om 2 maanden gaat en dan bel ik de organistaie op om te vragen wat hun verhaal is.
Euhm... waarom ben jij haar secretaresse? Het is haar woning, haar probleem, haar financiele situatie.
Voor zover ik weet kan mag woningcoorporatie gegevens over een huurder niet aan derden geven. Je zult er dus niets wijzer van worden aangezien een woningcooperatie niet zal zeggen Oh ja, huurder zus en zo heeft een schuld van X aantal maanden, tevens zijn er in de buurt klachten over het woongenot gekomen omdat huurder zus en zo zich niet houdt aan de door ons gesteld afspraken. Oh ja, en ze betaald haar huur wel vaker niet...
pi_31412172
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Er kan slechts sprake zijn van 3 situaties:

-De huurbaas kent de Huurwet gewoon niet (komt ergvaak voor bij particuliere verhuurders), of stuurde gewoon een loos dreigement, wat overigens niet zo netjes is.
-De vriendin liegt en betaalt al tijden steeds te laat, en de 2 maanden die ze nu ook weer veel te laat betaalt zijn de druppel. Structureel te laat betalen is volgende de wet ook een beeindigingsgrond!
-Vriendin liegt en heeft al veel langer helemaal de huur niet betaald.
ok, aan de laatste 2 is niks te doen als dat zo is, maar ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is.

Wat als de eerst het geval is?
pi_31412186
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Welk land zit ze?
spanje
pi_31412217
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:10 schreef vogeltje het volgende:

[..]

ok, aan de laatste 2 is niks te doen als dat zo is, maar ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is.

Direct betalen, een briefje met excuses en een uitleg dat de dreigementen overtrokken zijn.
pi_31412218
quote:

[..]

Dan zal zijzelf contact op moeten nemen aangezien zij een huurcontract getekend heeft. Eventueel kunnen haar ouders contact opnemen met de verhuurder als ze nog jonger is dan 21 jaar ( als de verhuurder coulant is staat hij dat sowieso toe natuurlijk).
pi_31412260
Een uitzetting kan overigens alleen door een deurwaarder plaats vinden, en in dat geval is er een vonnis, en is dat vonnis ook betekend. Wanneer ze echt maandag uitgezet wordt, is het bericht daar van langs gebracht door de deurwaarder, en is er nog veel meer aan de hand.
pi_31412368
Die vriendin beweert dus dat ze van niets wist (yeah right). Dus niemand heeft in die maanden dat ze weg was haar post open gemaakt, rekeningen gecontroleerd en dus die herinneringen gevonden? Lijkt me nogal een "ik heb veel teveel geld uitgegeven en nu moet die sukkel van een vogeltje maar zorgen dat het goed komt" excuus.

Waarom zou jij je er druk om maken als zelfs haar ouders er niets aan (kunnen/willen) doen?
Bovendien moet je al minimaal 4 maanden je huur niet betaald hebben om uit huis gezet te worden, je krijgt eerst nog 2 aanmaningen en 2 brieven van een deurwaarder. Lijkt me dus dat ze al met huurschuld op vakantie gegaan is.

En waarom zou ze niet last minute terug kunnen komen, ze hoeft alleen maar in Spanje in de trein te stappen en morgenochtend staat ze weer voor de deur. Of heeft ze zelfs daar geen geld meer voor?

(hoe lang zou ze trouwens nog in Spanje blijven eigenlijk?)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31412398
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:13 schreef Alicey het volgende:
Een uitzetting kan overigens alleen door een deurwaarder plaats vinden, en in dat geval is er een vonnis, en is dat vonnis ook betekend. Wanneer ze echt maandag uitgezet wordt, is het bericht daar van langs gebracht door de deurwaarder, en is er nog veel meer aan de hand.
Correct, zelfs een huisbaas c.q. huisjesmelker heeft zich aan die regels te houden. Vaak komt dit niet voor omdat huurders niet beseffen wat hun rechen zijn.
pi_31412507
quote:

[..]

Dan is er geen probleem. Toch is het wel netjes als er zsm wordt betaald, maar dat kan ook nog als ze weer terug is.
Ik neem aan dat ze alweer bijna terugkomt, aangezien ze 2 mnd weg zou gaan maar ook de huur 2 mnd niet is betaald?
pi_31412591
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:19 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Correct, zelfs een huisbaas c.q. huisjesmelker heeft zich aan die regels te houden. Vaak komt dit niet voor omdat huurders niet beseffen wat hun rechen zijn.
Klopt zowel de verhuurder als de huurder weten vaak niet dat een huurcontract onderhevig is aan de Huurwet, maw je kan niet zomaar naar believen regels en afspraken maken want als deze strijdig zijn met de Huurwet dan gaat de Huurwet natuurlijk boven!
Het verbijstert mij vaak hoe weinig mensen kennis nemen van hun rechten. Vooral als huurder zou je je erin moeten verdiepen want de huurder is in NL verregaand beschermd.

Gewoon een kwestie van 'effe google-en'!
pi_31412642
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:19 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Maar ook komt het soms wel eens voor dat particuliere verhuurders denken zich niet aan de regels te hoeven houden en met fysiek geweld gaan dreigen, of andere ongein uithalen.

Ik heb zelf een keer in een studentenhuis de huurcommise ingeschakeld, Met het gehele huis dat wel, en we werden bedreigd, telefoon lijn werd doorgeknipt, stoppenkast op slot gedraaid en stoppen van de keuken erui waardoor 1 persoon op de kamer erboven ook geens troom meer had, keuken hermetisch op slot, zelfs dievenklauwen in de keukendeur gemonteerd, en nog meer ongein.

Uiteindelijk scheelde het wel 100 gulden per persoon huur per maand, damn die verhuurder was echt over de flos ipv 5000 gulden per maand bracht dat huis maar 4000 gulden op, terwijl een direct wonen oid zo mooi had voorgerekend hoeveel het haar wel niet zou gaan opbrengen.
pi_31413077
-Schuld weg neuken.
- Knokploeg
- alle deuren en ramen barricaderen
- bank overvallen
- onderverhuren
- met een paar kilo drugs op en neer vliegen.
- inboedel verkopen

[ Bericht 22% gewijzigd door TerroRobbie op 13-10-2005 17:00:23 ]
pi_31413089
beetje vreemd verhaal is het ook... 2 maanden huur zal zijn, circa 800 euro ofzo? En ze heeft dit niet meer? Hoe lang denkt ze dan nog in het buitenland te kunnen blijven met minder dan 800 euro?
Heeft ze wel nog inkomsten, of ook niet? Vaag verhaal verder...
pi_31413362
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Ten eerste kan de huurder de huur alleen opzeggen op 6 bepaalde gronden, en moet hij hiervoor ontbinding door de rechter aanvragen.
Een grond is wanbetaling. maar daarvan is pas sprake bij een grote huurachterstand en/of structureel te laat betalen en er steeds aanmaningen worden gestuurd.

Jouw vriendin mag er dus absoluut niet zomaar na 2 maanden niet betalen worden uitgezet.
Dat is niet helemaal waar. 2 maanden betalingsachterstand is grond om tot ontbinding van het huurcontract over te gaan. Die ontbinding kan hij echter niet zomaar opleggen, hooguit 'voorstellen'. Wil hij het afdwingen dan zal hij naar de rechter moeten stappen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_31413410
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. 2 maanden betalingsachterstand is grond om tot ontbinding van het huurcontract over te gaan. Die ontbinding kan hij echter niet zomaar opleggen, hooguit 'voorstellen'. Wil hij het afdwingen dan zal hij naar de rechter moeten stappen.
In de praktijk zal een rechter echter niet snel tot veroordeling van ontruiming over gaan bij een achterstand van 2 maanden, als er verder geen andere factoren mee spelen.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:40:25 #45
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_31415670
Ze dacht dat ze het geld automatisch overmaakte, maar dat is niet gebeurd.

Vervolgens kan ze de som niet betalen.

Als je geld niet word overgemaakt merk je dat toch wel op je bankrekening. Ik zou het zeker merken als ik ineens een paar honderd euro over heb wat ik niet kan plaatsen. Daarnaast kan je dat bedrag toch gebruiken om die som te betalen? dat geld wat niet is overgemaakt is toch niet opeens verdwenen?
of gaat het hier om een persoon ala 'he ik heb ineens 400 euro meer, hmm, ok.. feestje vanavond!'
/-=]
|o-0
~~~`
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:59:42 #46
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31416060
Twee maanden? Me reet. Geloof er geen fluit van.
Ik heb al een boek.
pi_31416303
Vraag eens aan je vriendin of ze een A4 codering heeft, zo'n gevalletje lijkt het me
pi_31419560
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:31 schreef sanger het volgende:
Misschien kan ze de woningbouwco-orperatie bellen en vragen om begrip voor de situatie. Ze moet het dan wel zsm in orde maken natuurlijk.

Geef der weinig kans maar nooit geschoten is altijd mis.
Ze moet maar zorgen dat ze haar zaakjes in orde heeft als ze in het buitenland zit. Ze moet gewoon betalen, bij 3 maanden staat ze op straat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:04:27 #49
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_31419644
Het duurt minimaal 5 maanden voordat een deurwaarder legaal de inboedel op straat kan laten zetten door wanbetaling. In de praktijk moet je meer rekenen op 9-12 maanden. Het beste kan ze even contact opnemen met de verhuurder en de situatie uitleggen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:15:11 #50
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_31429855
je kunt gewoon geld in het buitenland via de telefoon overmaken hoor; dat heet een speodboeking. kost wel geld, maar ja...
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_31430065
Je kunt ook een vijandelijke overname plegen van haar kamer. Als ze dan terug komt, moet ze bij jou intrekken
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31437201
Gewoon wachten tot de Guardia Civil je komt halen.

vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:09:14 #53
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31440520
tvp
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:44:49 #54
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31464594
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de praktijk zal een rechter echter niet snel tot veroordeling van ontruiming over gaan bij een achterstand van 2 maanden, als er verder geen andere factoren mee spelen.
Sterker nog, je krijgt pas een "ontruimingsvonnis" bij een achterstand van drie maanden. Bij twee maanden krijg je alleen een "betalingsvonnis".

Vervolgens moet zo'n ontruiming ook nog door de deurwaarder ingepland worden en dat is echt niet één dag na het vonnis.

Het is zoals eerder gezegd onmogelijk dat ze geen achterstand had voor ze op vakantie ging en een automatisch incasso storneert ook niet zonder reden.

Laat haar maar op de blaren zitten. Kwestie van eigen schuld.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:49:35 #55
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31464711
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:55 schreef cinnamongirl het volgende:

Ontruimingen wegens betalingsachterstand vinden vrijwel altijd plaats op basis van voorlopige voorziening, ontbinding van het huurcontract is voor een verhuurder een te lange en ook te dure procedure. Die wordt alleen bij overlast, herhaalde wanprestatie, onrechtmatige bewoning en andere meer specifieke gevallen toegepast.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31576478
hoe is het eigenlijk afgelopen?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:42:34 #57
65960 sanger
pi_31577462
Net zo nieuwsgierig!!!
pi_31577610
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:42 schreef sanger het volgende:
Net zo nieuwsgierig!!!
Nieuwsgierigheid is de basis van wetenschap&vooruitgang.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 16:10:30 #59
19149 Seraphin
pi_31582089
*eens is met voorgaande 3 posts...........

Blijkt het nu allemaal opeens mee te vallen?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 18:06:58 #60
3542 Gia
User under construction
pi_31584242
Denk dat TS zo 'verstandig' is geweest om dit even voor die vriendin te betalen. In het volste vertrouwen dat zij dit wel weer terug betaald.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:48:03 #61
19149 Seraphin
pi_31590874
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:06 schreef Gia het volgende:
Denk dat TS zo 'verstandig' is geweest om dit even voor die vriendin te betalen. In het volste vertrouwen dat zij dit wel weer terug betaald.
zullen we dan maar meteen het volgende topic starten? "Vriendin is er met mijn geld vandoor!"
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:50:51 #62
65960 sanger
pi_31598233
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:48 schreef Seraphin het volgende:

[..]

zullen we dan maar meteen het volgende topic starten? "Vriendin is er met mijn geld vandoor!"

pi_31598769
[verhaaltje over automatische incasso's]
ik werk bij de helpdesk van een internet provider, en daar komen mensen ook altijd met de mooiste verhalen aan.
Ze zijn dan afgesloten van internet na meerdere waarschuwingen te hebben ontvangen. Bellen dan boos op: ja maar jullie hebben een machtiging voor automatische incasso, dus het is jullie schuld.
standaard antwoord: wij hebben idd een machtiging, maar u bent zelf nog altijd verantwoordelijk voor de betaling. (dus wij incasseren wel, maar mocht dat niet lukken (vaak door te weinig saldo) dan is het uw verantwoordelijkheid dit te corrigeren)).
[/verhaaltje]
(verhaaltje heeft maar een kleine raakvlak met topic, het is ook meer een tvp'tje)

Het blijft idd apart, ik bedoel 2 maanden achterstand kan gebeuren. Banken willen zo heeeel af en toe om de meest wazige en onduidelijke redenen een incasso stoneren. Maar dan nog heb je 2 maand huur over.
Wacht ook met smart op het echte verhaal (wel of geen huurvereniging, wat staat er precies in de brief, is het echt slechts 2 maand, is het vaker gebeurt....)
pi_31599360
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 08:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zou bijna zeggen dat je een kloon was van SHE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: