abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31402472
Er is een aarbeving geweest in Pakistan, er zijn 24.000 doden en ik zie op het journaal een school die is ingestort.

En eigenlijk kan het me geen donder schelen dat een volk dat voor mij zo verbonden is met terrorisme en extremisme zo hard is getroffen door natuurgeweld. En als ik zo'n ingestorte school zie is bijna het eerste wat ik denk 'zal wel zo'n medresse zijn waar ze fundamentalisme en haat tegen niet-moslims aanleren, opgeruimd staat netjes'.

Eigenlijk is dat wel een beetje een verontrustende ontwikkeling.
pi_31402493
De natuur is bezig met een grote schoonmaak.
Dat is op tweede kerstdag 2004 al begonnen.
I am the greatest man on earth.
pi_31402507
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:31 schreef HiZ het volgende:

Eigenlijk is dat wel een beetje een verontrustende ontwikkeling.
Een beetje???

Dode kinderen, goh jammer joh. Je papa was toch moslim. Laat jezelf a.u.b. eens nakijken.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:33:53 #4
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_31402517
Ze waren toch al kansloos ... wel zielig dat ze er zelf niks aan kunnen doen.
pi_31402621
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:33 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Een beetje???

Dode kinderen, goh jammer joh. Je papa was toch moslim. Laat jezelf a.u.b. eens nakijken.
Kennelijk weet je helemaal niks over medresses en de mate waarin Pakistan door zogenaamde moslims is verbouwd tot een hel voor iedereen die er anders over denkt. Tot een land waar je ter dood kunt worden veroordeeld voor niet meer dan dat iemand onbewezen beweert dat je de Islam hebt beledigd.
pi_31402754
Ik dacht dat de regering van Pakistan allesbehalve volgens de wetten van de sharia regeert.

Denk dat dit land ook te groot en te divers is om het maar meteen een groot terroristenhol te noemen.
pi_31402797
Signature van Hiz:
quote:
Stop terrorisme; zwijg het dood.
pi_31402854
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kennelijk weet je helemaal niks over medresses en de mate waarin Pakistan door zogenaamde moslims is verbouwd tot een hel voor iedereen die er anders over denkt. Tot een land waar je ter dood kunt worden veroordeeld voor niet meer dan dat iemand onbewezen beweert dat je de Islam hebt beledigd.
Ow, nee dan is het goed dat er een aantal Pakistaanse kindertjes dood zijn. Jezus....
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:04:06 #9
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_31403066
Open er een topic over
Tot zover de kwaliteitspost
pi_31403088
Ik vind het verontrustend dat iemand het eigenlijk wel goed vindt dat een stel Pakistaanse kinderen dood onder het puin ligt, terwijl hij iedereen in Pakistan over 1 kam scheert. Ik heb zelf weinig haat ondervonden in het gebied dat nu juist zo getroffen is door de aanrdbeving. Er zijn natuurlijk wel gebieden waar men strenger leeft met de Koran als leidraad, maar er zijn ook gebieden waar je absoluut niets merkt van het geloof. Je opmerking slaat dus als kut op Dirk, alsof je heel Nederland zou veroordelen, omdat er op de Veluwe een paar dorpen zijn waar ook een stel fanatieke gelovigen rondlopen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31403178
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik dacht dat de regering van Pakistan allesbehalve volgens de wetten van de sharia regeert.

Denk dat dit land ook te groot en te divers is om het maar meteen een groot terroristenhol te noemen.
Pakistan is niet divers, en die paar shiiten en hindoes van de miljoenen die zijn overgebleven, niet vermoord of verjaagd zijn, worden permanent bedreigd, aanslagen op hen zijn aan de orde van de dag.

Ik vind het allemaal bijzonder treurig, maar het zullen inderdaad madrassas zijn, door Arabieren gefinancierde haatscholen. Ik vind het een beetje merkwaardig dat in ieder geval op BBC-radio uitsluitend sprake is van ''scholen''.
Maar goed, dit is Kashmir, niet Pashtun, dáár vind je de echte Nazi's.

Ik hoor overigens dat er veel en veel meer doden zijn gevallen, en Pakistan, een land waar het leger voor 70% beslag legt op de staatshuishouding, faalt volledig. een failed state, de zoveelste in de islamitische wereld.
pi_31403260
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jij hebt ook een klepel van die klok tegen je hoofd gehad, als je het over medresses hebt, verwacht ik wel dat je tenminste de naam goed spelt, en dit is naar alle waarschijnlijkhied niet de juist spelling, levert maar 900 hits op bij google, en madrasses al 13.500, dus dat komt al wat meer in de richting van de juiste spelling.

En dan zeuren over een doostraf die mensen kunnen krijgen als er niets bewezen is, er is een groot land wat mensen zonder vorm van proces in een enclave in cuba vast zet, andere landen hun regels wilt opleggen, maar zich niet aan dezelfde regels wilt houden en moeten we daarom ook dat land dan maar gaan negeren?
pi_31403358
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:52 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ow, nee dan is het goed dat er een aantal Pakistaanse kindertjes dood zijn. Jezus....
Ik snap ook niks van dat soort sentimenten hoor. Als was z'n vader Adolf Hitler himself, dan nog gaat het om een kind.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:24:02 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_31403487
Ik heb het ook een beetje. Natuurlijk is het wel heel erg voor de kinderen, maar het merendeel van deze mensen groeien op met zo'n ontzettende haat (voor alles dat niet moslim is, en dan met name het westelijke deel), dat ik hulp sturen alleen nuttig vind zodat je die dictator Musharraf nog wat langer in het zadel houdt. Want die is beter dan het alternatief.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31403516
Dus omdat het moslims zijn is het niet zo erg ? Waarom waren we dan wel zo begaan met het lot van de Indonesiers in Atjeh bij de tsunami ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31403566
Eigenlijk zie ik het zo, deze aarbeving is de tweede ramp die deze arme mensen overkomen is, de eerste is de islam.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:28:36 #17
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_31403580
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:32 schreef kutvent het volgende:
De natuur is bezig met een grote schoonmaak.
Dat is op tweede kerstdag 2004 al begonnen.
Nee vieze heiden, dat was God.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_31403658
Ongelooflijk hoe hard kun je zijn met zo'n denkwijze?
Gevoelloosheid rules ofzo?
Kinderen, mensen, gezinnen, ouderen, bejaarden, allemaal met een intens verdriet en dit raakt jou niet omdat het een ver van je bed show is?
Ik vind het vreselijk om te zien, en ja ik krijg elke keer tranen in mijn ogen en slik een brok weg als ik die ellende zie.
Godzijdank heb ik dat nog wel!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31403680
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:28 schreef wadgem het volgende:
dat was God.
Inderdaad. Ik zag net op het journaal dat er een mevrouw levend onder het puin vandaan werd gehaald onder de kreten Allah hu akbar.
Vreemd om dat te roepen als je tot je knieën in de doden staat.
pi_31403711
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:32 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik zag net op het journaal dat er een mevrouw levend onder het puin vandaan werd gehaald onder de kreten Allah hu akbar.
dat zou een mevrouw in ons land ook zeggen maar dan op zijn nederlands,
God is groot...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31403750
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:34 schreef zhe-devilll het volgende:
God is groot...
Haske groot.
40k plus aan doden en steden en dorpen die met de grond gelijk zijn gemaakt.
pi_31403807
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:32 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Uh, dat is dus gewoon een uitroep van vreugde dunkt me dat er nog eentje wél leeft. Het is daar gewoon gangbaarder om "De Heere zij geprezen!" te roepen. Dat heeft niks te maken met fundamentalisme.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31403869
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat heeft niks te maken met fundamentalisme.
Dat zeg ik toch ook niet?
'De Heere zij geprezen' vind ik in dit kader ook achterlijk.
pi_31403971
God: ''het is goed om gelovigen flink te meppen, dat houdt ze nederig''.
pi_31403981
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:40 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet?
Oh, dan had ik dat verkeerd opgevat
quote:
'De Heere zij geprezen' vind ik in dit kader ook achterlijk.
Tja, dat is hier idd niet echt een gangbare uitspraak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')