abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31396434
Bij de renovatie van ons huurhuis hebben ze bij de opname van wat er allemaal moet gebeuren, gevraagd of wij een buitenkraan willen hebben bij de voorgevel.

Hierbij hebben wij aangegeven dat wij dit wel willen, en er is ook in het opname formulier vermeld dat wij een buitenkraan zouden krijgen van de woningbouw tijdens de renovatie.

De renovatie is bij onze straat al bijna voorbij (de hele wijk werd onder handen genomen), echter toen een 1,5 week geleden iemand kwam om wat laatste dingen af te handelen (o.a. de buitenkraan) kregen wij te horen dat deze niet geplaatst mocht worden omdat er geen buitenkraan zat voor de renovatie...

De man van de woningbouw (ons contactpersoon voor de renovatie) meld nu ook dat er alleen een buitenkraan geplaatst zou worden als er een buitenkraan gezeten had.
Dat er op het opnameformulier staat dat wij een buitenkraan zouden krijgen was dan volgens hem een foutje... niets aan te doen, buitenkraan komt niet...

Is hier iets aan te doen om toch een buitenkraan te krijgen?
Wij hebben het opnameformulier waarop staat dat wij er een zouden krijgen, deze is alleen niet ondertekend door de woningbouw (de versie die hun hebben is wel ondertekend door ons op correctheid)
pi_31396661
Zo is er nog iets trouwens wat mij niet helemaal lijkt te kloppen.

Bij het aannemen van de huurwoning heeft de woningbouw nog puin uit onze achtertuin gehaald, en zach alles er op het eerste gezicht goed uit.

Nu blijkt bij plaatsing van de schutting, dat er nog grote cementblokken in de grond zaten die we uit moesten graven (we moesten 50 cm vrij maken vanaf de stoep). Deze blokken zijn overblijfselen van een tuinafscheiding van de eerste bewoners, die ooit is afgezaagd. De blokken hebben ze gewoon laten zitten al die jaren.

Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid dat de woningbouw deze blokken moet opruimen, of moet dat op onze kosten komen?
Het probleem is dat ik al iemand met een auto moet regelen voor vervoer, met de fiets n/of bus krijg ik ze niet vervoerd. Verder zitten we in een van de duurste gemeentes om afvas zoals dit kwijt te raken (Den Bosch).

Aangezien dat dit puin niet van ons is, maar van de eerste bewoners, en het bij oplevering van het huis aan ons, verborgen onder de grond zat, heb ik het idee dat dit voor de woningbouw is, hun willen er onderuit komen met dat wij dat niet hebben aangegeven voor wij in de woning kwamen.
pi_31426342
Met je buitenkraan heb je gewoon pech; hoewel het bullshit is dat ze geen kraan mogen plaatsen als ie er nog niet zat zal dat wel een regeltje van de woningvereniging zijn en kun je er niets tegen doen. Die puinblokken moet je zelf verwijderen en wegbrengen, in de meeste gemeentes mag je tot 250 kg afval per maand gratis storten dus daar moet je even naar vragen.

Woningbouwverenigingen hebben nogal wat macht en kunnen het je heel lastig maken, hoeven zich niet aan hun eigen regels te houden en verzinnen spontaan nieuwe regels als dat zo uitkomt.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31551193
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 00:29 schreef SadKingBilly het volgende:
...

Die puinblokken moet je zelf verwijderen en wegbrengen, in de meeste gemeentes mag je tot 250 kg afval per maand gratis storten dus daar moet je even naar vragen.
Hier in den bosch is het dus zo dat beton per kilo betaald moet worden...
een gedeelte van een muurtje kostte ons pas geleden al 80 euro...
de andere helft hebben we dus maar bij een andere gemeente weggebracht.

Helaas heb ik dus zelf geen vervoer meer (behalve fiets) waardoor het wegbrengen (zeker naar een andere gemeente) nogal lastig is

Over afspraken nakomen van de woningbouw ben ik ook niet tevreden trouwens...
Begin vorige week nog eens navraag gedaan naar wat zaken die nog niet zijn afgewerkt, en het zou weer binnen een paar dagen geregeld zijn.... nu dus weer een week over hun eigen deadline heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')