abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31394263
Help, help, help...!!!
Wat is er gebeurd: Afgelopen nacht hebben onverlaten alle zadelkasten bij mij op stal opengebroken en alle zadels gejat.
De stal kun je (uiteraard) zo binnenlopen want daar overnachten de paarden.

Je voelt hem al denk ik: De verzekering betaald niets uit, want men had middels inbraak aan de buitenzijde van het gebouw de diefstal moeten plegen.

Ik denk dat er meerdere zaken als deze in Nederland lopen en misschien ben/ken ook jij zo'n geval.

Is er geen uitzondering op de "kleine lettertjes" als zo'n buitendeur gewoonweg niet op slot mag? Dan is er straks brand, kan de deur niet open, paarden verbrand en zegt de verzekering: Tja, had die deur maar open moeten staan!

Wie heeft een tip of kent een uitspraak/jurisprudentie die mij sterkt in het verweer naar de verzekeringsmaatschappij?

Alvast bedankt!!!
pi_31394479
Das klote zeg, ik hoop voor je dat iemand je kan helpen!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_31394534
Heeft de zadelkamer een deur?
Zoja? Snel een slot inbouwen en een koevoet ertussen zetten.

Anders vrees ik dat je naar je centen kan fluiten.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_31394535
Och, het is ook zo. Sinterklaas komt er weer aan.
The gum you like, is coming back in style.
  Milf woensdag 12 oktober 2005 @ 22:17:07 #5
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_31394592
GC --> WGR
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_31395000
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:17 schreef nikky het volgende:
GC --> WGR
Goeie zet misschien dat hier iemand iets weet.

Succes TS
pi_31395017
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:17 schreef nikky het volgende:
GC --> WGR
En je bedoeld???
  woensdag 12 oktober 2005 @ 22:30:21 #8
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_31395018
Ik neem aan dat je zadelkasten in een afgelosten ruimte staan? Of de kasten tenminste zelf van een slot voorzien zijn? Dat is tenminste zo bij alle stallen die ik ken.

Als het goed is, is je verzekering ook op de hoogte dat ze een stal met inboedel dekken, en dus weten dat de toegankelijkheid niet erg belemmerd is. Toch hebben ze je als verzekeringsnemer geaccepteerd, dus ik zou hier eens naar kijken.

En anders inderdaad slot en koevoet aanschaffen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_31395074
Het zijn kasten die zelf allemaal op slot zaten en opengebroken zijn, maar in een paardenstal zelf staan. Die stal is vrij toegankelijk.
  Milf woensdag 12 oktober 2005 @ 22:32:48 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_31395075
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:30 schreef DannyGR het volgende:

[..]

En je bedoeld???
Dat ik je topic uit General Chat naar Werk, Geldzaken & Recht heb verplaatst. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_31395099
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:32 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat ik je topic uit General Chat naar Werk, Geldzaken & Recht heb verplaatst. .
dank je wel!
pi_31395147
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:30 schreef DannyGR het volgende:

[..]

En je bedoeld???
Ze meldt even dat het topic van General Chat (GC) naar Werd geld en recht (WGR) is verplaatst. Dus:

GC ---> WGR

Edit:
Niet zo snel
pi_31395475
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:32 schreef DannyGR het volgende:
Het zijn kasten die zelf allemaal op slot zaten en opengebroken zijn, maar in een paardenstal zelf staan. Die stal is vrij toegankelijk.
Dan behoren ze gewoon uit te betalen als er een slot geforceerd is.
Wat stinkie al zei, zij zijn ook een overeenkomst met jullie aangegaan.
En het is algemeen bekend dat een staldeur open is.
pi_31395958
Tja, misschien heb ik het niet duidelijk opgeschreven. Ik probeer het op m'n inboedelverzekering te verhalen. Je mag eigendommen max.6 maanden in een ander gebouw dan je woning (of wat daar aan vast zit) bewaren en bij diefstal vergoed de verzekering. Mits er sprake is van braak aan de buitenzijde van dit gebouw.
pi_31396958
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:58 schreef DannyGR het volgende:
Tja, misschien heb ik het niet duidelijk opgeschreven. Ik probeer het op m'n inboedelverzekering te verhalen. Je mag eigendommen max.6 maanden in een ander gebouw dan je woning (of wat daar aan vast zit) bewaren en bij diefstal vergoed de verzekering. Mits er sprake is van braak aan de buitenzijde van dit gebouw.

En daar is geen sprake van en dus heb je gewoon pech. Had je geen speciale verzekering voor de stallen dan, een aantal verzekeraars in Nederland (waaronder ABN AMRO) hebben hier speciale verzekeringen voor met een aangepaste premie en regels.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  donderdag 13 oktober 2005 @ 11:46:05 #16
3542 Gia
User under construction
pi_31405423
Vind dat zo belachelijk. Bij ons is bijvoorbeeld de poort altijd op slot, maar de schuurdeur niet. De fietsen die daar in staan, staan wel allemaal op slot.
Als men nu over de poort klimt en de fietsen meeneemt, dan zijn we niet verzekerd, ook al stonden de fietsen op slot.

Wordt de fiets op straat gejat, dan betaalt de verzekering wel uit, mits de fiets op slot stond natuurlijk.

Erg krom.

Vind ook in het geval van TS dat dit wel vergoed zou moeten worden.
pi_31406967
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:46 schreef Gia het volgende:
Vind dat zo belachelijk. Bij ons is bijvoorbeeld de poort altijd op slot, maar de schuurdeur niet. De fietsen die daar in staan, staan wel allemaal op slot.
Als men nu over de poort klimt en de fietsen meeneemt, dan zijn we niet verzekerd, ook al stonden de fietsen op slot.

Wordt de fiets op straat gejat, dan betaalt de verzekering wel uit, mits de fiets op slot stond natuurlijk.

Erg krom.

Vind ook in het geval van TS dat dit wel vergoed zou moeten worden.
Als "insluiping" niet gedekt is, dan heb je pech. (moet je maar een goede verzekeraar opzoeken )

Daarnaast: de tips m.b.t. koevoet en slot mogen achterwege blijven, dat is gewoon fraude.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:04:52 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31407468
ik dacht altijd... inbraak verzekering en een diefstal verzekering zijn 2 verschillende dingen.. inbraak als er ingebroken wordt.. diefstal als er gestolen wordt zonder dat er ingebroken wordt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31407558
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:04 schreef avotar het volgende:
ik dacht altijd... inbraak verzekering en een diefstal verzekering zijn 2 verschillende dingen.. inbraak als er ingebroken wordt.. diefstal als er gestolen wordt zonder dat er ingebroken wordt?
Een inboedelverzekering dekt de schade aan de inboedel. Het is niet relevant of dat dit door brand of inbraak komt.
pi_31407593
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:46 schreef Gia het volgende:Wordt de fiets op straat gejat, dan betaalt de verzekering wel uit, mits de fiets op slot stond natuurlijk.
Ik ken geen inboelverzekeraar die diefstal van een fiets dekt die buiten staat (al dan niet op slot). Op een aparte fietsverzekering is dit uiteraard wel gewoon gedekt. Over welke inboedelverzekeraar hebben we het hier als ik vragen mag? Ben nu wel nieuwsgierig naar de polisvoorwaarden
pi_31411687
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:46 schreef Five_Horizons het volgende:

Daarnaast: de tips m.b.t. koevoet en slot mogen achterwege blijven, dat is gewoon fraude.
Weet je wat fraude is? Dat je jaren verzekeringsgeld betaald, en die etterbakken altijd wel iets vinden dat geld niet te hoeven uit te betalen.

Geen zadels = Geen geld om verder je manege te betalen.
Het is gewoon broodroof.
pi_31412226
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:51 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Weet je wat fraude is? Dat je jaren verzekeringsgeld betaald, en die etterbakken altijd wel iets vinden dat geld niet te hoeven uit te betalen.
Idd vuile oplichters zijn het die verzekerraars
pi_31412516
quote:

[..]

Ja, tuurlijk....

Sorry, maar als je het normaal vindt om je mede-verzekerden te duperen, dan ben je voor mij gewoon een eikel.(je weet wel: premie omhoog)

Je zoekt een verzekeraar, maar blijkbaar ben je te beroerd om de voorwaarden door te lezen. En dan is er iets en dan is dat volgens de voorwaarden niet gedekt, dan is de verzekeringsmaatschappij de gebeten hond: waar zit ik fout

Laatst nog het verhaal over verzekeringsfraude gelezen?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:35:05 #24
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31412719
quote:

[..]

Geen zadels = Geen geld om verder je manege te betalen.
Het is gewoon broodroof.
En ja hoor, weer zo'n huillie die vindt dat als hij premie betaalt, dat de verzekeraar dan maar alles wat er in het hele leven mis kan gaan, moet vergoeden. Zoals Five_Horizons al zegt: je sluit een verzekering af voor de zaken die door de voorwaarden gedekt worden. Dat is gewoon je afspraak met de verzekeraar en daar buiten hoeft die niets te vergoeden.

Niet de verzekeraar is de dief; dat zijn die klootzakken die de zadels hebben meegejat. Verder is dat enorm lullig voor de TS en het is te hopen dat de politie die lui nog weet te pakken.
pi_31413247
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk....

Sorry, maar als je het normaal vindt om je mede-verzekerden te duperen, dan ben je voor mij gewoon een eikel.(je weet wel: premie omhoog)

Je zoekt een verzekeraar, maar blijkbaar ben je te beroerd om de voorwaarden door te lezen. En dan is er iets en dan is dat volgens de voorwaarden niet gedekt, dan is de verzekeringsmaatschappij de gebeten hond: waar zit ik fout

Laatst nog het verhaal over verzekeringsfraude gelezen?
Nee, ik zie wel heel veel reclamespotjes: Gelukkig hebben wij meer verstand van verzekeringen...
En dan maar kijken of de voorwaarders wel voldoen. Dat men jaren heeft betaald en nergens voor verzekerd is tenzij er een dief bij gepakt wordt, is toch van de zotte!
Die man heeft de verkeerde verzekering gekregen, wiens schuld is dat eigenlijk?
De man die verstand heeft van een manege of de man van de verzekeringen?
Goh, laat me denken...

En als deze man uitbetaald wordt is dat dan fraude? Lekker dan...
Eerst je zadels kwijt en dan word je nog van fraude beschuldigd...
Dat is pas...

Hier zijn dus 2 mensen schuldig, waarvan de een lekker verder gaat, het geld is immers binnen.
En de ander kan naar zijn centen fluiten, is dat soms eerlijk?

Het feit blijft dat de zadels gestolen zijn.
De deur niet op slot zat, wat nooit zo is.
De zadels netjes achter slot en grendel hingen.
De premie is dus betaald.
Maar omdat de deur open staat, tja... jammer joh... VETTE PECH?

Waar zie jij hier de fraude?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')