En toch he, die Douwe is echt wel een onwijze held. Maar ik vind niet dat als je nou eenmaal tof bent, dat je dan ook niet zoveel hoeft te doen. Ik vind het wel een rare instelling dat hij weinig wil doen. Ik snap best dat hij pissed was na dat gedoe met die fuik, maar dat hij zei weinig te doen was daar al voor.
Verder kan ik Maxime wel begrijpen. Hij geeft Carl een eerlijke kans, oordeelt niet naar aanleiding van wat anderen zeggen. Helemaal niet omdat die anderen ook heel weinig over de situatie weten. Dat wij als kijkers nou weten dat Carl een hypocriete klootzak is.....Ik vind het juist wel fair van Maxime, ook al had ik gehoopt dat iedereen hem de rug toe zou keren.
Ik heb in tegenstelling tot bijna iedereen hier niet het idee dat het een Belgen-Nederlands spel is. De twee nationaliteiten liggen elkaar wat minder. De meest uitgesproken personen waren Nederlanders, dus werden die er uit gestemd, ook door Nederlanders trouwens. Die Belgen zijn grotendeels nietszeggend en kruipen er dan tussendoor. Ik denk niet dat de Belgen bewust alle Nederlands er uit stemmen. Kan nog wel komen natuurlijk.
Ja, en die Elbert mag echt naar huis hoor. Elke keer dat de grond te heet wordt onder zn voeten gaat ie janken, dan issie zielig en mag hij toch blijven. Hij is te zwak om het echt te proberen. Hij is bang om af te gaan en daarom wil hij het niet proberen.
Spoilers!