Dat is wel een heel slechte reden om in Tilburg te gaan studeren. Ga alsjeblieft in een andere stad studeren, doe het voor jezelf! Je kan het!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:22 schreef sk888er het volgende:
(en aangezien ik in Tilburg woon is dat al helemaal makkelijk).
Econometrie ziet er wel intresant uit, ik zal me daar is een beetje in gaan verdiepen want ik zie dat het de wiskundige kant is van economie. Ik ga alleen even onderzoeken wat het nou precies inhoud. Wel leuk dat je er mee aankomt, ik had er wel eens van gehoord maar wat het was, wist ik niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:40 schreef Pikkebaas het volgende:
Kun je denk ik beter Econometrie doen, als je graag rekent.
Het was ook eigenlijk geen redenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:54 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Dat is wel een heel slechte reden om in Tilburg te gaan studeren. Ga alsjeblieft in een andere stad studeren, doe het voor jezelf! Je kan het!
Niets tegen Tilburg, ik vind alleen dat mensen moeten verhuizen van de plek waar ze zijn opgegroeid als ze gaan studeren, dat is niet alleen leuker, het is ook nog eens goed voor je.
Ik wou haast zeggen... Kom naar Breda!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:51 schreef sk888er het volgende:
Maar ik blijf toch liever in Tilburg als het kan.
Ik denk toch dat het Engels een hele grote drempel voor mij isquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef Xtreem het volgende:
Business Studies is wat breder, wat socialer.
International Business = BE maar engels en internationaler
International Economics and Finance = AE maar engels en internationaler.
AE/BE/ FE hebben een gezamelijk eerste jaar, en geven je dus de ruimte om alle 3 te proeven.
Econometrie is pittig en wiskundig, maar als je dat ligt ZEKER een goede keuze.
Verder zijn er nog bestuurskunde en ik geloof bedrijfskundige informatiekunde oid.....
Ik zou daar niet te zwaar aan tillen als ik jou was. Zelfs als je niet goed bent in Engels dan is het nog geen probleem. Vaak worden de veel gebruikte vaktermen gebruikt en daar ben je binnen een maand aan gewend. Daar komt bij dat veel boeken waarschijnlijk in het Engels zijn, zeker bij econometrie.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:53 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het Engels een hele grote drempel voor mij is![]()
Hmmm ja ok, ik ben er dan natuurlijk wel heel de tijd mee bezig dus zou ik het wel makkelijk onder de knie kunnen krijgen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:58 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Ik zou daar niet te zwaar aan tillen als ik jou was. Zelfs als je niet goed bent in Engels dan is het nog geen probleem. Vaak worden de veel gebruikte vaktermen gebruikt en daar ben je binnen een maand aan gewend. Daar komt bij dat veel boeken waarschijnlijk in het Engels zijn, zeker bij econometrie.
Ook als je geen ster bent in Engels moet je je daar niet door laten afschrikken, het went heel snel.
Dat is inderdaad wel heel erg oppervlakkig en kort door de bocht.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:59 schreef Sport_Life het volgende:
bedrijfseconomie is erg saai en het enige wat je daar eigenlijk leert is 100 verschillende manieren om een kostprijs van een product te berekenen. (jouw de taak om dan als bedrijfseconoom de juiste te vinden). Naja dat is wel heel erg kort de inhoud van de studie.
economatrie lijkt me persoonlijk wat zinvoller zeker als je van het VWO komt.
Gaf ik ook al aan, maar 90% van de BE'ers komt wel in zo'n job terecht, dat is wel waar je voor studeert.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:04 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel heel erg oppervlakkig en kort door de bocht.
Business Studies = bedrijfswetenschappenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:02 schreef Gertjuhh het volgende:
Ik wil misschien ook in Tilburg gaan studeren, maar ik weet nog niet helemaal wat ik wil gaan doen.
Ik doe E&M met m&o en wil misschien business studies gaan doen, maar ik vind de verschillen tussen IB en business studies en die andere engelse studies nogal vaag. Mijn vraag: zitten er echt grote verschillen tussen deze opleidingen?
Ja daar was ik ook al achter gekomen (dat er in verhouding weinig economie bij komt kijken).quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:18 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Voor econometrie heb je zelfs weinig interesse in de economie nodig. Hou van wiskunde dan is econometrie is een verstandige keuze.
In Amsterdam kun je het vak "Economie en bedrijfskunde" studeren. Dan studeer je in je propedeuse dus alles, en kun je in het tweede jaar een variant kiezen (algemene, internationale, organisatie economie of bedrijskunde/bedrijfseconomie).
Als je slecht bent in Engels zou ik dat wel opvijzelen. Dat heb je namelijk niet alleen bij Engelstalige studies nodig, maar ook gewoon bij Nederlandstalige studies. Al lijkt het vanaf het VWO gezien moeilijker dan het daadwerkelijk is.
Ik ga maandag meteen bellenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:38 schreef Gertjuhh het volgende:
Op donderdag 17 november is er ook een proefstudeerdag voor alle economische opleidingen in Tilburg. Er stond wel iets van maximaal zoveel deelnemers dus ik zou niet te lang wachten met opgeven (alhoewel je natuurlijk ook een gewone meeloopdag kan doen).
Ik ga zelf business studies proberen dus ben benieuwd wat ik er van ga vinden.
Ik raad Groningen aan. Daar hebben ze de bachelor economie & management, en je staat vrij om andere keuzevakken te volgen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:22 schreef sk888er het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken met wat ik na het middelbaar wil gaan studeren.
Ik zit nu op het VWO met het profiel N&G met de keuzevakken economie 1,2 en M&O en ik weet zeker dat ik economie wil gaan studeren.
Ik was al helemaal gek op tabellen, grafieken en cijfers en sinds ik nu ook nog M&O heb ben ik er helemaal verzot op.
Ik zelf dacht dus in de richting van de bedrijfseconomie (en aangezien ik in Tilburg woon is dat al helemaal makkelijk).
Maar zijn er nog andere opties in die richting, want ik weet echt niet waar ik moet beginnen met zoeken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |