abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31388817
Ik ben van plan om binnenkort een huis te gaan kopen zonder makelaar.
Ik heb het Internet al afgezocht naar eventueel voorbeeld van en bod incl. ontbindende voorwaarde maar kan nergens iets vinden.

Ik weet wat mijn openings bod zal zijn en dat de financiering i.i.g. een van de ontbindende voorwaarde moet zijn.

Ik wil graag een hypotheek met NHG, kan dit ook in de voorwaarden?
Ik heb suikerziekte, hierdoor moet ik een keuring ondergaan voordat ik een hypotheek krijg. Dit zou lang kunnen duren, zou dit er dan ook in moeten staan?

Zijn er FOK!ers die mij kunnen helpen bij het maken van zo'n bod?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 18:31:54 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31389211
Fok!ers genoeg denk ik zo.

Dit waren de ontbindende voor het huis wat ik gekocht heb.

1. Zo en zo de financiering als ontbindende voorwaarde.
2. NHG als ontbindende voorwaarde
3. Uitkomst bouwkundige keuring
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31389345
Bij het eerste huis dat we op het ook hadden, hadden wij de financiering als ontbindende factor. En de bouwtechno keuring mocht maximaal 5000 zijn.

Na de keuring bleek er meer dan 20000 aan verspijkerd te moeten worden. Niet gedaan dus.
Inmiddels hebben we een ander huis, die weer onder voorbehoud van financiering. De bouwtechno keuring was deze keer al gedaan door de verkopende makelaar.

volgens mij hadden we beide keren een termijn van 3 weken. Maar die termijn moet je gewoon in overleg doen met de verkopende partij.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 18:40:20 #4
48058 Patron
ricordi chi sono
pi_31389410
Als je een financiering op basis wilt van NHG zou er wel een origineel taxatierapport moeten komen. Dat kun je via jouw bank laten doen.

Omdat een verstrekker zekerheid wil hebben over jouw gezondheid zal daar (veelal) een levenpolis tegenover komen te staan. Deze keert uit als jouw hypotheek afloopt. Normaliter hoeft dat niet lang te duren. Maar daar weten ze bij een bank wel meer over te zeggen.

Stel een verloopig koopcontract op, de notaris kan je hierbij van dienst zijn. Ook niet niet doorgaan van de financiering o.b.v. NHG kun je hier dan in laten opnemen.

Succes!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 18:43:11 #5
48058 Patron
ricordi chi sono
pi_31389483
http://www.planet.nl/plan(...)tid=378914/sc=e78c88

Voor extra info, en concept koopaktes
pi_31389675
je hebt in ieder geval 3 dagen om van het huis af tekomen

daarnaast zo'n 3 wseken voor speciale factoren zoals financiering
wanneer je niet weet wat je wil weten..
weet je het niet!
pi_31390382
Vrienden van ons hadden ook een "negatieve achoongrondverklaring" als ontbindende factor.
Dat bleek maar goed ook want uit de grondmonsters die genomen werden (natuurlijk wel op hun kosten) bleek dat er grote hoeveelheden PAK's in de grond zaten.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:21:41 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31402325
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 19:21 schreef DrXLTrouble het volgende:
Vrienden van ons hadden ook een "negatieve achoongrondverklaring" als ontbindende factor.
Dat bleek maar goed ook want uit de grondmonsters die genomen werden (natuurlijk wel op hun kosten) bleek dat er grote hoeveelheden PAK's in de grond zaten.
Goede tip! Mits in een gebied waar dit vaker voorkomt!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31403011
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Goede tip! Mits in een gebied waar dit vaker voorkomt!
Dat is het vreemde, het is midden in een woonwijk.
Maar het is een redelijk groot perceel waar voordat dit huis gebouwd werd een bedrijfje op gevestigd was.
Maar ze hebben uiteindelijk die grondmonsters laten nemen omdat enkele oudere buren dachten dat er nog een oude olietank in de grond moest zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')