abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31384519
Hallo,

Even in het kort de situatie schets:

- Eind december afgestudeerd, maar weinig werkgelegenheid voor dit vakgebied in mijn regio.

- Ik zal er alles aan doen om zo snel mogelijk aan een baan te komen, hierbij ben ik bereid om allerlei baantjes aan te pakken waar ik iets mee kan verdienen, zeker omdat het baantjes in mijn vakgebied hier enorm schaars zijn. Sterker nog, ik wil juist even iets heel anders doen, na 7 jaar met laboratoria te maken hebben gehad! (Ik woon namelijk in Friesland waar opzich wel genoeg banen zijn, maar die vragen bijna allemaal specifieke kwalificaties of opleidingen, waar ik dus niet aan voldoe. Nu laat ik me daar niet helemaal door wegjagen hoor, als 3 van de 5 eisen met mij overeenkomen, zal ik vast wel een briefje sturen... niet gewaagd is niet gewonnen)
En ik zal me direct laten inschrijven bij uitzendbureaus enzo
- Eind december ga ik samenwonen met mijn vriend in ons nieuwe huisje

- Samen bij de notaris het koopcontract ondertekend enzo

- Afgestudeerde krijgt een uitkering hoorde ik, maar voor maximaal 6 maanden om uitkeringstrekkers te ontmoedigen (heel begrijpelijk).
Ik gok op ongeveer 2 maandjes (hooguit als het aan mij ligt) dat ik geen werk zal hebben. Dan is een extra zakcentje wel handig om dat gat even op te vangen.

- Vriend heeft een vaste baan, maar geen vetpot

- Toch wordt vriend geacht mij te onderhouden als we gaan samenwonen, dus geen uitkering voor mij

- Als ik me nu bij de gemeente niet inschrijf op ons nieuwe adres, maar gewoon bij mijn ouders ingeschreven blijf staan, zou ik dan die uitkering alsnog kunnen krijgen? Of gaan ze moeilijk doen omdat we allebei dat koopcontract hebben ondertekend?

Wie heeft hier verstand van?

Alvast bedankt!

[ Bericht 16% gewijzigd door Cassiopeia op 13-10-2005 19:29:52 ]
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
pi_31384629
Dat zou natuurlijk fraude zijn en idd ook vragen oproepen aangezien jullie beide kopen.
[KNE]-Mod
pi_31384649
Dat mag niet, omdat je niet woont waar je zegt dat je woont is het fraude.

Dat heeft niks met het koopcontract te maken aangezien het ook nog wel eens gebeurt dat bijvoorbeeld ouders voor hun kinderen een koopcontract tekenen en daar dan (natuurlijk) niet wonen.

Mara het mag dus niet. Net als dat je bijv. niet uitwonend mag staan bij de IBG terwijl je nog gewoon thuis woont. Je moet wonen waar je ingeschreven staat en krijgt daarnaar ook uitkeringen en subsidies. Inschrijven waar je niet woont is per definitie fraude en dus niet aan te raden, want als ze er dna achter komen ben je dubbel genaaid en zou je willen dat je het geld niet had gekregen.

Daarnaast staat er niks in je topic over het zoeken van een baan...??
pi_31384652
daar was ik al bang voor inderdaad
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
pi_31384761
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:50 schreef Uncle het volgende:
Dat mag niet, omdat je niet woont waar je zegt dat je woont is het fraude.

Dat heeft niks met het koopcontract te maken aangezien het ook nog wel eens gebeurt dat bijvoorbeeld ouders voor hun kinderen een koopcontract tekenen en daar dan (natuurlijk) niet wonen.

Mara het mag dus niet. Net als dat je bijv. niet uitgeschreven mag staan bij de IBG terwijl je nog gewoon thuis woont. Je moet wonen waar je ingeschreven staat en krijgt daarnaar ook uitkeringen en subsidies. Inschrijven waar je niet woont is per definitie fraude en dus niet aan te raden, want als ze er dna achter komen ben je dubbel genaaid en zou je willen dat je het geld niet had gekregen.

Daarnaast staat er niks in je topic over het zoeken van een baan...??
Uiteraard ga ik zo snel mogelijk een baan zoeken, maar in mijn regio is zeer weinig werk te vinden in mijn vakgebied, ik verwacht dus ook een gat van ongeveer een maandje of 2 (krap geschat).

Verder... momenteel woon ik ook gewoon bij mijn ouders, dus zou het heel raar zijn als mijn vriend bijvoorbeeld wel in het huis zou gaan wonen (nu leeft hij in een zeer krap kamertje, bij zijn ouders thuis), en ik nog even thuis blijf (grote luxe woning) om de kosten te drukken??
Ik denk dan aan bijvoorbeeld mee-eten met mijn ouders, zij hebben een wasmachine, een auto waar ik gebruik van mag maken etc.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:03:33 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31384954
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:55 schreef Cassiopeia het volgende:

[..]

Uiteraard ga ik zo snel mogelijk een baan zoeken, maar in mijn regio is zeer weinig werk te vinden in mijn vakgebied, ik verwacht dus ook een gat van ongeveer een maandje of 2 (krap geschat).

Verder... momenteel woon ik ook gewoon bij mijn ouders, dus zou het heel raar zijn als mijn vriend bijvoorbeeld wel in het huis zou gaan wonen (nu leeft hij in een zeer krap kamertje, bij zijn ouders thuis), en ik nog even thuis blijf (grote luxe woning) om de kosten te drukken??
Ik denk dan aan bijvoorbeeld mee-eten met mijn ouders, zij hebben een wasmachine, een auto waar ik gebruik van mag maken etc.
Volgens mij is het wettelijk niet verplicht te gaan wonen in een huis dat (gezamelijk met je vriend) gekocht is. Volgens mij mag je dus gewoon ingeschreven blijven staan bij je ouders. Al betwijfel ik of je dan een uitkering zult krijgen, je ouders zijn immers (min of meer) ook verplicht jou te onderhouden.

Ik vraag me af of de hypotheek op 1 inkomen of op beide inkomens is gebaseerd, anders zou de hypotheekverstrekker moeilijk kunnen gaan doen als de uitkering niet door blijkt te gaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31385110
Gelukkig is de hypotheek gebaseerd op 1 inkomen, want ik als student tel eigenlijk niet mee. Dus in principe is het huis ook grotendeels van mijn vriend, tot ik ook ga verdienen
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:11:38 #8
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31385127
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:03 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me af of de hypotheek op 1 inkomen of op beide inkomens is gebaseerd, anders zou de hypotheekverstrekker moeilijk kunnen gaan doen als de uitkering niet door blijkt te gaan.
Als de hypotheek eenmaal rond is kan het de verstrekker geen donder schelen waar het geld vandaan komt, als het maar érgens vandaan komt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:13:11 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31385171
Had je niet beter een opleiding kunnen kiezen waarbij je *wel* werk kan vinden...?
Er zijn vast wel andere banen die je kan krijgen, en als je bij je vriend woont, hoort hij anders voor je te zorgen ...
censuur :O
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:18:22 #10
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_31385288
quote:
Uh, wel geld genoeg om saampies een huis te kopen, maar niet om saampies in het levensonderhoud te voorzien... Dat mogen wij weer betalen zeker ?
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_31385353
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Had je niet beter een opleiding kunnen kiezen waarbij je *wel* werk kan vinden...?
Er zijn vast wel andere banen die je kan krijgen, en als je bij je vriend woont, hoort hij anders voor je te zorgen ...
Tja achteraf he...
Toen ik hiermee begon wist ik ook nog niet dat ik hier zou gaan samenwonen met mijn vriend, sterker nog, toen ik ermee begon had ik niet eens een vriend!
En net wat ik zei: Ik ben bereid om allerlei baantjes aan te nemen, juist degene die niet in mijn vakgebied liggen Na 7 jaar een laboratorium opleiding gedaan te hebben (eerst mbo, toen hbo) wil ik toch wel eens een andere omgeving zien. En hopelijk doe ik daar dan ervaringen bij op die mogelijk nog van pas komen bij de banenjacht
pi_31385364
Als je nou eens gewoon gaat werken i.p.v. te kijken hoe je het beste je uitkering kunt behouden!
Bah leechers
pi_31385408
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:18 schreef Labtech het volgende:

[..]

Uh, wel geld genoeg om saampies een huis te kopen, maar niet om saampies in het levensonderhoud te voorzien... Dat mogen wij weer betalen zeker ?
Nee hoor, wees maar niet bang
Mijn vriend kon het grootste gedeelte van de hypotheek wel krijgen, mijn ouders staan garant voor de rest van het bedrag. En er is ook van uit gegaan dat ik tegen het eind van dit jaar zelf een baan zou hebben, dus de bank deed niet zo moeilijk gelukkig
pi_31385455
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:21 schreef bacoman het volgende:
Als je nou eens gewoon gaat werken i.p.v. te kijken hoe je het beste je uitkering kunt behouden!
Bah leechers
Rustig maar!! Ik ben niet iemand die voor z'n lolletje een uitkering gaat trekken!! Ik wil zeker wel werken, maar dan moet er wel werk te vinden zijn!

En bovendien... alles wat je kan krijgen is mooi meegenomen toch?
pi_31385611
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:55 schreef Cassiopeia het volgende:
Uhm tja. Stelregel 1 van successvolle mensen is: first things first. Met andere woorden, je moet de dingen niet in de verkeerde volgorde doen. Eerst een huis kopen en dan pas een baan zoeken lijkt me een typisch voorbeeld van een verkeerde volgorde...

Het probleem is dat jouw geluk de maatschappij totaal niks kan schelen. Dus medelijden hoef je niet te verwachten. Als je het huis niet kan betalen, dan wordt het gewoon van je afgenomen.

Dus als je de hypotheek voor dat huis niet kan betalen van het salaris van alleen je vriend, dan is het zaak om HEEL snel een baan te zoeken. En niet gaan wachten tot je een baan hebt gevonden dat in je straatje ligt. Geld is belangrijk, anders raak je je huis weer kwijt.

Echt hoor, de meeste mensen kopen pas een huis als ze het kunnen betalen...
pi_31385685
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:25 schreef Cassiopeia het volgende:

[..]

Rustig maar!! Ik ben niet iemand die voor z'n lolletje een uitkering gaat trekken!! Ik wil zeker wel werken, maar dan moet er wel werk te vinden zijn!

Gelul, werk is altijd te vinden. Heb je twee handen? Werken ze allebei? Dan kun jij een baan vinden. Part-time zodat je op zoek kan naar een baan in de sector waarvoor je bent opgeleid.

Om dan maar een uitkering aan te vragen...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:35:17 #17
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_31385705
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:25 schreef Cassiopeia het volgende:
Lekker instelling heb jij. En hier moet ik dan een groot gedeelte van mijn salaris voor inleveren elke maand. Ik vind het helemaal niet erg om dit te doen voor mensen die het echt nodig hebben, maar zo'n houding van "pakken wat je pakken kan" vind ik echt schandalig...
Someone you trust is one of us...
pi_31385706
Je kunt het beste maar gewoon bij de plaatselijke supermarkt gaan werken tot je een baan hebt, dan heb je echt de minste rompslomp!
pi_31385798
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:31 schreef RetepV het volgende:

[..]

Uhm tja. Stelregel 1 van successvolle mensen is: first things first. Met andere woorden, je moet de dingen niet in de verkeerde volgorde doen. Eerst een huis kopen en dan pas een baan zoeken lijkt me een typisch voorbeeld van een verkeerde volgorde...

Het probleem is dat jouw geluk de maatschappij totaal niks kan schelen. Dus medelijden hoef je niet te verwachten. Als je het huis niet kan betalen, dan wordt het gewoon van je afgenomen.

Dus als je de hypotheek voor dat huis niet kan betalen van het salaris van alleen je vriend, dan is het zaak om HEEL snel een baan te zoeken. En niet gaan wachten tot je een baan hebt gevonden dat in je straatje ligt. Geld is belangrijk, anders raak je je huis weer kwijt.

Echt hoor, de meeste mensen kopen pas een huis als ze het kunnen betalen...
Hahah je hebt helemaal gelijk hoor
Dit was ook niet echt wat ik in de planning had, de meeste mensen zouden ook eerst iets gaan huren, zodat je eerst je eigen inboedel op kan bouwen enzo, en zeker als je voor het eerst gaat samenwonen, is een huurwoning makkelijker van de hand te doen als een koopwoning...

Nu kwam dit toevallig op ons pad, vorig jaar november (ja het is nog nieuwbouw ook!), en het was zo'n prachtige kans op een investering (de prijs van de grond was bewust laag gehouden, om starterswoningen te kunnen realiseren) dat we die niet konden laten liggen!

Daarbij hou ik wel van een gokje wagen, en ik had niet gedacht dat we de eerste keus zouden hebben op die infodag (we hadden geen eerste optie). Dingen zijn ons voorberekend en het zou (inclusief de vaste lasten, verzekeringen en eten/drinken enzovoort) makkelijk van het salaris van mijn vriend kunnen (tja, wat heet geen vetpot...) Daarbij is z'n salaris in dit jaar ook nog eens omhoog gegaan etc.

En trouwens... de meeste mensen worden toch succesvol omdat ze een gokje durven wagen?
pi_31385799
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:23 schreef Cassiopeia het volgende:
Mijn vriend kon het grootste gedeelte van de hypotheek wel krijgen, mijn ouders staan garant voor de rest van het bedrag. En er is ook van uit gegaan dat ik tegen het eind van dit jaar zelf een baan zou hebben, dus de bank deed niet zo moeilijk gelukkig
Nope, natuurlijk deed de bank niet zo moeilijk. Want als jij tegen het eind van dit jaar geen baan hebt, en je de hypotheek niet meer kan betalen, dan kloppen ze bij je ouders aan met de vraag of die even 100.000 euro kunnen schokken. En als jouw ouders dat niet kunnen, dan doet de bank ook niet moeilijk. Die vordert gewoon je huis in en verkoopt het bij opbod. En dan ben je dakloos.

Naja, ik ga er verder ook niet meer op in. Nog een hint: zoek de betekenis van 'verantwoordelijk' eens op. De bank houdt jullie verantwoordelijk om het bedrag dat ze jou voor het huis geleend hebben binnen X jaar terug te betalen. Dat betekent dat ze er niet mee zullen zitten om jullie in het ongeluk te storten (voor zo ver de wet dat toelaat) als jullie niet aan je verplichtingen kunnen voldoen.

Je hebt imo twee reeele keuzes:

1. Op een houtje bijten om je huis te kunnen blijven betalen. Misschien dat je ouders je af en toe te eten willen geven.
2. Zo snel mogelijk een baan gaan zoeken, welke baan dan ook. Loop eens bij Randstad langs.

Je hebt wel meer keuzes, maar dat zijn keuzes waarbij je anderen tot last zult zijn...
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 15:42:23 #21
21636 Feestkabouter
pi_31385871
qua hypotheekaftrek is het interessanter als je vriend in zijn eentje de hypotheekrente betaalt en jullie als huishouding 2 verschillende belastingaangiftes doen.
pi_31385902
1: ik vind het niet erg om tijdelijk op een houtje te moeten bijten. Ik ben nu ook student, dus zoveel veranderd er niet
2: Het eerste wat ik doe is een baan zoeken, me inschrijven bij alle uitzendbureaus en kanaaltjes uitzetten bij bekenden met bedrijfjes. Sterker nog, ik ben al begonnen met solliciteren

Ergo: Het zal allemaal wel meevallen hoor, zeker als ik een baan heb is die woning onderhouden echt een eitje (gebaseerd op 1 inkomen... hoeveel mensen kopen tegenwoordig wel niet een huis gebaseerd op 2 inkomens??)
Maar alles wat ik extra kan krijgen is natuurlijk mooi meegenomen, vandaar dit topic.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:44:43 #23
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31385938
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:44 schreef Cassiopeia het volgende:
Hallo,

Even in het kort de situatie schets:

- Eind december afgestudeerd

- Eind december ga ik samenwonen met mijn vriend in ons nieuwe huisje

- Samen bij de notaris het koopcontract ondertekend enzo

- Afgestudeerde krijgt een uitkering hoorde ik, maar voor maximaal 6 maanden om uitkeringstrekkers te ontmoedigen (heel begrijpelijk)

- Toch wordt vriend geacht mij te onderhouden als we gaan samenwonen, dus geen uitkering voor mij

- Als ik me nu bij de gemeente niet inschrijf op ons nieuwe adres, maar gewoon bij mijn ouders ingeschreven blijf staan, zou ik dan die uitkering alsnog kunnen krijgen? Of gaan ze moeilijk doen omdat we allebei dat koopcontract hebben ondertekend?

Wie heeft hier verstand van?

Alvast bedankt!
Ik mis hier de optie "gaan werken voor je geld".
Dan neem je maar een baantje wat iets beneden je stand is en niet helemaal aansluit op je opleiding hoor, uitzuiger...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:45:32 #24
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_31385950
Iedereen is calculerend burger en er wordt hard geklapt als mensen voor hun rechten opkomen.

Als die meid dan het recht blijkt te hebben om tijdelijk steun te krijgen moet je haar niet afzeiken maar de wetgever. Deze dame pakt enkel waar ze recht op heeft. We kunnen er gevoegelijk van uit gaan dat ze de komende jaren voldoende belastingcenten terug brengt om anderen te helpen.

Haar nu aanmoedigen iedere willekeurige kutbaan te accepteren omdat ze dan geen gebruik hoeft te maken van haar recht kan op de lange termijn ertoe leiden dat ze niet die ene baan krijgt waar ze de geweldige carriere krijgt met de enorme belastingafdracht.

Laat mensen, zeker hen die hebben aangetoond in zichzelf te willen investeren ook wat ruimte om even naar een passende baan te zoeken en investeer je steunfrustratie in werkgeschikte WAO-hangers.

You Go Girl
If at first you fail, re-define your objective.
pi_31385954
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:39 schreef Cassiopeia het volgende:
En trouwens... de meeste mensen worden toch succesvol omdat ze een gokje durven wagen?
Eh, nee, het zit ietsje genuanceerder in elkaar .

De meeste succesvolle mensen zijn succesvol omdat ze een gok waagden die goed uit viel. Maar de meeste onsuccesvolle mensen zijn mensen die een gok waagden die NIET goed uitviel.

Met andere woorden, er zijn VEEL meer mensen voor wie de gok slecht uitviel dan voor wie de gok goed uitviel. Kijk eens hoeveel succesvolle mensen er in deze wereld zijn en hoeveel andere mensen er zijn die wel eens een gokje durven te wagen. Dat staat niet in verhouding .

Je hoort nooit meer wat van die onsuccesvolle mensen, meestal omdat ze pauper worden .

Maar goed, wat ik met zo veel woorden probeer te zeggen is dat je voor je geluk moet werken. En je zult je geluk ook pas weten te waarderen als je er hard voor hebt gewerkt om het te krijgen.

Dus: sterkte en veel succes gewenst, want zo te horen is het inderdaad een buitenkansje geweest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')