Uiteraard ga ik zo snel mogelijk een baan zoeken, maar in mijn regio is zeer weinig werk te vinden in mijn vakgebied, ik verwacht dus ook een gat van ongeveer een maandje of 2 (krap geschat).quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:50 schreef Uncle het volgende:
Dat mag niet, omdat je niet woont waar je zegt dat je woont is het fraude.
Dat heeft niks met het koopcontract te maken aangezien het ook nog wel eens gebeurt dat bijvoorbeeld ouders voor hun kinderen een koopcontract tekenen en daar dan (natuurlijk) niet wonen.
Mara het mag dus niet. Net als dat je bijv. niet uitgeschreven mag staan bij de IBG terwijl je nog gewoon thuis woont. Je moet wonen waar je ingeschreven staat en krijgt daarnaar ook uitkeringen en subsidies. Inschrijven waar je niet woont is per definitie fraude en dus niet aan te raden, want als ze er dna achter komen ben je dubbel genaaid en zou je willen dat je het geld niet had gekregen.
Daarnaast staat er niks in je topic over het zoeken van een baan...??
Volgens mij is het wettelijk niet verplicht te gaan wonen in een huis dat (gezamelijk met je vriend) gekocht is. Volgens mij mag je dus gewoon ingeschreven blijven staan bij je ouders. Al betwijfel ik of je dan een uitkering zult krijgen, je ouders zijn immers (min of meer) ook verplicht jou te onderhouden.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:55 schreef Cassiopeia het volgende:
[..]
Uiteraard ga ik zo snel mogelijk een baan zoeken, maar in mijn regio is zeer weinig werk te vinden in mijn vakgebied, ik verwacht dus ook een gat van ongeveer een maandje of 2 (krap geschat).
Verder... momenteel woon ik ook gewoon bij mijn ouders, dus zou het heel raar zijn als mijn vriend bijvoorbeeld wel in het huis zou gaan wonen (nu leeft hij in een zeer krap kamertje, bij zijn ouders thuis), en ik nog even thuis blijf (grote luxe woning) om de kosten te drukken??
Ik denk dan aan bijvoorbeeld mee-eten met mijn ouders, zij hebben een wasmachine, een auto waar ik gebruik van mag maken etc.
Als de hypotheek eenmaal rond is kan het de verstrekker geen donder schelen waar het geld vandaan komt, als het maar érgens vandaan komt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:03 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me af of de hypotheek op 1 inkomen of op beide inkomens is gebaseerd, anders zou de hypotheekverstrekker moeilijk kunnen gaan doen als de uitkering niet door blijkt te gaan.
Uh, wel geld genoeg om saampies een huis te kopen, maar niet om saampies in het levensonderhoud te voorzien... Dat mogen wij weer betalen zeker ?quote:- Vriend heeft een vaste baan, maar geen vetpot
Tja achteraf he...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Had je niet beter een opleiding kunnen kiezen waarbij je *wel* werk kan vinden...?
Er zijn vast wel andere banen die je kan krijgen, en als je bij je vriend woont, hoort hij anders voor je te zorgen ...
Nee hoor, wees maar niet bangquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:18 schreef Labtech het volgende:
[..]
Uh, wel geld genoeg om saampies een huis te kopen, maar niet om saampies in het levensonderhoud te voorzien... Dat mogen wij weer betalen zeker ?
Rustig maar!! Ik ben niet iemand die voor z'n lolletje een uitkering gaat trekken!! Ik wil zeker wel werken, maar dan moet er wel werk te vinden zijn!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:21 schreef bacoman het volgende:
Als je nou eens gewoon gaat werken i.p.v. te kijken hoe je het beste je uitkering kunt behouden!![]()
Bah leechers
Uhm tja. Stelregel 1 van successvolle mensen is: first things first. Met andere woorden, je moet de dingen niet in de verkeerde volgorde doen. Eerst een huis kopen en dan pas een baan zoeken lijkt me een typisch voorbeeld van een verkeerde volgorde...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:55 schreef Cassiopeia het volgende:
Uiteraard ga ik zo snel mogelijk een baan zoeken, maar in mijn regio is zeer weinig werk te vinden in mijn vakgebied, ik verwacht dus ook een gat van ongeveer een maandje of 2 (krap geschat).
Gelul, werk is altijd te vinden. Heb je twee handen? Werken ze allebei? Dan kun jij een baan vinden. Part-time zodat je op zoek kan naar een baan in de sector waarvoor je bent opgeleid.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:25 schreef Cassiopeia het volgende:
[..]
Rustig maar!! Ik ben niet iemand die voor z'n lolletje een uitkering gaat trekken!! Ik wil zeker wel werken, maar dan moet er wel werk te vinden zijn!
En bovendien... alles wat je kan krijgen is mooi meegenomen toch?![]()
Lekker instelling heb jij. En hier moet ik dan een groot gedeelte van mijn salaris voor inleveren elke maand. Ik vind het helemaal niet erg om dit te doen voor mensen die het echt nodig hebben, maar zo'n houding van "pakken wat je pakken kan" vind ik echt schandalig...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:25 schreef Cassiopeia het volgende:
En bovendien... alles wat je kan krijgen is mooi meegenomen toch?![]()
Hahah je hebt helemaal gelijk hoorquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Uhm tja. Stelregel 1 van successvolle mensen is: first things first. Met andere woorden, je moet de dingen niet in de verkeerde volgorde doen. Eerst een huis kopen en dan pas een baan zoeken lijkt me een typisch voorbeeld van een verkeerde volgorde...
Het probleem is dat jouw geluk de maatschappij totaal niks kan schelen. Dus medelijden hoef je niet te verwachten. Als je het huis niet kan betalen, dan wordt het gewoon van je afgenomen.
Dus als je de hypotheek voor dat huis niet kan betalen van het salaris van alleen je vriend, dan is het zaak om HEEL snel een baan te zoeken. En niet gaan wachten tot je een baan hebt gevonden dat in je straatje ligt. Geld is belangrijk, anders raak je je huis weer kwijt.
Echt hoor, de meeste mensen kopen pas een huis als ze het kunnen betalen...
Nope, natuurlijk deed de bank niet zo moeilijk. Want als jij tegen het eind van dit jaar geen baan hebt, en je de hypotheek niet meer kan betalen, dan kloppen ze bij je ouders aan met de vraag of die even 100.000 euro kunnen schokken. En als jouw ouders dat niet kunnen, dan doet de bank ook niet moeilijk. Die vordert gewoon je huis in en verkoopt het bij opbod. En dan ben je dakloos.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:23 schreef Cassiopeia het volgende:
Mijn vriend kon het grootste gedeelte van de hypotheek wel krijgen, mijn ouders staan garant voor de rest van het bedrag. En er is ook van uit gegaan dat ik tegen het eind van dit jaar zelf een baan zou hebben, dus de bank deed niet zo moeilijk gelukkig![]()
Ik mis hier de optie "gaan werken voor je geld".quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:44 schreef Cassiopeia het volgende:
Hallo,
Even in het kort de situatie schets:
- Eind december afgestudeerd
- Eind december ga ik samenwonen met mijn vriend in ons nieuwe huisje
- Samen bij de notaris het koopcontract ondertekend enzo
- Afgestudeerde krijgt een uitkering hoorde ik, maar voor maximaal 6 maanden om uitkeringstrekkers te ontmoedigen (heel begrijpelijk)
- Vriend heeft een vaste baan, maar geen vetpot
- Toch wordt vriend geacht mij te onderhouden als we gaan samenwonen, dus geen uitkering voor mij![]()
- Als ik me nu bij de gemeente niet inschrijf op ons nieuwe adres, maar gewoon bij mijn ouders ingeschreven blijf staan, zou ik dan die uitkering alsnog kunnen krijgen? Of gaan ze moeilijk doen omdat we allebei dat koopcontract hebben ondertekend?
Wie heeft hier verstand van?
Alvast bedankt!![]()
Eh, nee, het zit ietsje genuanceerder in elkaarquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:39 schreef Cassiopeia het volgende:
En trouwens... de meeste mensen worden toch succesvol omdat ze een gokje durven wagen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |