Klopt. Wat ik dus heb gehoord en waarover er hier in de wijk zo'n onrust is staat dus hierboven. Zal dus waarschijlnijk wel een kern van waarheid inzitten. Hoorde het ook van een zoon van een agent maar die wist ook niets meer als wat ik hierboven heb gezegt, (wist ook niet of het waar was).quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:12 schreef SEMTEX het volgende:
TV Brabant/Opsporing Verzocht had er iig geen item over.
1) Politie kan in het kader van onderzoek ook dingen verborgen houdenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:19 schreef jmac het volgende:
Onzin. Anders had de politie allang dmv. een persbericht dit nieuws naar buiten gebracht.
In Helmond is zowat iedereen crimineel dus daar gaan dat soort geruchten de hele dag door.
PS: wanneer zou dit dan gebeurd moeten zijn?
Dat gebeurt regelmatig ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:38 schreef jmac het volgende:
Heb jij ooit ergens gelezen dat de politie een moord stil hield en het pas na een week bekend maakt aan de pers?
dat zijn de bronnen jaquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:34 schreef AartBakkebaard het volgende:
een klasgenoot van mijn vriendin degene kent die het onderzoek leidt.
Bij die ontvoering van Mevr. Melchers duurde het best lang voordat de Politie iets vertelde hoor. Ik meen een dag of 3-4.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:38 schreef jmac het volgende:
Heb jij ooit ergens gelezen dat de politie een moord stil hield en het pas na een week bekend maakt aan de pers? Ik ben niet perfect op de hoogte van dat soort zaken, maar volgens mij is het niet eens toegestaan. Daarnaast zou de pers er al snel lucht van krijgen want geloof me: er zijn tientallen malloten die dagelijks de krant opbellen en die geruchten doorspelen. De politie houdt idd wel eens dingen achter in belang van onderzoek maar als ze dit achterhouden in beginsel zal de relatie met de pers zo verstoord worden dat ze in de problemen komen en er negatieve publiciteit komt. Vandaar dat ik er niets van geloof.
Maar goed: We zullen het vanzelf merken natuurlijk...
quote:Vrijdag 14 oktober 2005 - HELMOND – Het slachtoffer van het zedenmisdrijf dat afgelopen weekeinde plaatsvond in de Helmondse wijk Brouwhuis, is een meisje van zestien jaar. Tijdens het ernstige zedendelict zijn er mogelijk getuigen in de buurt geweest.
Is verkrachting iets anders dan aanranding?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 03:49 schreef _BlOkKiE_ het volgende:
Wat ik nu uit de kroeg hoorde was dat het krantenbericht de waarheid was, het meisje leefde nog en is alleen aangerand. Niet verkracht, ze verzette zich ofzo. Zeker weet ik dus allemaal niet omdat het alleen maar kroeg verhalen waren. Maar het klinkt allemaal wel heel aannemelijk.
Het belang van het opsporen van de dader en het beschermen van het slachtoffer weegt zwaarder dan het geruststellen van mensen die via de kroeg allerlei verhalen te horen krijgen.quote:Om het een beetje actief te houden nu de vraag die ik in het begin ook al stelde. Waarom komt de politie zo laat met berichtgeving? Gevolg: In brouwhuis heerst(/heersde) grote onrust --> Verhaal: meisje verkracht en vermoord.
quote:Helmond: Politie zoekt getuigen zedenmisdrijf
In de nacht van zaterdag 8 op zondag 9 oktober 2005, tussen 3.00 uur en 5.30 uur, vond in het wijkpark in de wijk Brouwhuis te Helmond een ernstig zedendelict plaats.
Een 16-jarig meisje fietste, komende vanaf station Brouwhuis (Deltaweg), over een pad vanaf de Middenloop door het park in de richting van de Rupelstraat. Zij werd in het park gevolgd door een man op een fiets. Hij sprak haar aan. Het was een voor haar onbekende man van ongeveer 20 jaar. Op het moment dat zij deze man voorbij fietste, trok hij haar van de fiets. Ze kwam op de grond terecht, waar de man het zedendelict pleegde.
Hierna vertrok de man en liet het slachtoffer totaal ontredderd achter.
De man reed op een herenfiets.
Inmiddels is door de politie een buurtonderzoek ingesteld.
Uit onderzoek is gebleken dat diverse mensen zich tussen genoemde tijdstippen in of nabij het genoemde park, bevonden.
De politie zou graag in contact komen met deze mensen, of met mensen die mogelijk iets verdachts hebben gezien, zodat de dader van dit ernstige misdrijf kan worden opgespoord.
Mensen die iets meer kunnen vertellen over dit zedenmisdrijf, kunnen contact opnemen met de Gezamenlijke Recherche Helmond, 0900 8844.
Bron.
Idd, maar het werkt natuurlijk de geruchtenstroom wel in de hand als men het stil houdtquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:18 schreef NewOrder het volgende:
Het belang van het opsporen van de dader en het beschermen van het slachtoffer weegt zwaarder dan het geruststellen van mensen die via de kroeg allerlei verhalen te horen krijgen.
Ja. Bij verkrachting wordt iemand gedwongen tot seks. Het meisje verzette zich blijkbaar zo hevig, dat dat niet gelukt is. Dus is het bij aanranding gebleven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:18 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Is verkrachting iets anders dan aanranding?
bij verkrachting vindt ongewenste penetratie plaats.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:18 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Is verkrachting iets anders dan aanranding?
Ach ja, elke andere stad in Nederland is inderdaad volledig vrij van criminaliteitquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:46 schreef Patch het volgende:
Fijne stad is het toch...
quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ach ja, elke andere stad in Nederland is inderdaad volledig vrij van criminaliteit![]()
niet om te slijmen ofzo, maar Helmond is een stuk leuker sinds jij er woontquote:Op maandag 17 oktober 2005 15:55 schreef SEMTEX het volgende:
Ach ja, elke andere stad in Nederland is inderdaad volledig vrij van criminaliteit![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |