abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31371899
Iemand die heir iets meer weet van een meisje dat verkracht/vermoord is in Brouwhuis, Hoorde vandaag daarover iets in de friettent (brouwhorst) en was nogal verbaasd over het verhaal. Dat het niet in de media is geweest en dergelijke.

Wat ik heb gehoord
- Verkracht
- Vermoord (2 schoten door hoofd)
- Gedumpt in kanaal

Wie weet er feiten.

Verder misschien leuk discussiepunt waarom dit niet in de media is geweest.
pi_31372489
tvp
-
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:11:51 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_31372702
2 schoten door het hoofd? Zal wel weer van dat typische Helmond-volk geweest zijn.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:12:13 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31372721
TV Brabant/Opsporing Verzocht had er iig geen item over.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:14:57 #5
105723 Pladeao
Schoonheid van de nacht
pi_31372806
leuk is anders..
"They say you can't turn a bad girl good, but once a good girl has gone bad she's gone forever" Jay-Z
" I ain't that sad, but I'm sad enough" Beth Hart
pi_31372820
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:12 schreef SEMTEX het volgende:
TV Brabant/Opsporing Verzocht had er iig geen item over.
Klopt. Wat ik dus heb gehoord en waarover er hier in de wijk zo'n onrust is staat dus hierboven. Zal dus waarschijlnijk wel een kern van waarheid inzitten. Hoorde het ook van een zoon van een agent maar die wist ook niets meer als wat ik hierboven heb gezegt, (wist ook niet of het waar was).

Wat ik dus vreemd vind is dat er hier geen meldingen van zijn geweest in de media. Vanavond circelde er weer een vliegtuig van de politie hier boven de wijk rond.
pi_31372922
Onzin. Anders had de politie allang dmv. een persbericht dit nieuws naar buiten gebracht.
In Helmond is zowat iedereen crimineel dus daar gaan dat soort geruchten de hele dag door.
PS: wanneer zou dit dan gebeurd moeten zijn?
pi_31373065
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:19 schreef jmac het volgende:
Onzin. Anders had de politie allang dmv. een persbericht dit nieuws naar buiten gebracht.
In Helmond is zowat iedereen crimineel dus daar gaan dat soort geruchten de hele dag door.
PS: wanneer zou dit dan gebeurd moeten zijn?
1) Politie kan in het kader van onderzoek ook dingen verborgen houden
2) Er is veel politie hier in het wijkpark
3) Echt niet iedereen is hier crimineel
4) In al die jaren dat ik hier woon heb ik nog nooit dit soort geruchten gehoord

Wanneer gebeurd, ergens afgelopen dagen (vrijdag, zaterdag oid)
pi_31374543
Heb jij ooit ergens gelezen dat de politie een moord stil hield en het pas na een week bekend maakt aan de pers? Ik ben niet perfect op de hoogte van dat soort zaken, maar volgens mij is het niet eens toegestaan. Daarnaast zou de pers er al snel lucht van krijgen want geloof me: er zijn tientallen malloten die dagelijks de krant opbellen en die geruchten doorspelen. De politie houdt idd wel eens dingen achter in belang van onderzoek maar als ze dit achterhouden in beginsel zal de relatie met de pers zo verstoord worden dat ze in de problemen komen en er negatieve publiciteit komt. Vandaar dat ik er niets van geloof.

Maar goed: We zullen het vanzelf merken natuurlijk...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:13:21 #10
3542 Gia
User under construction
pi_31377113
Ik geloof er niks van. Zoiets kan niet buiten de media gehouden worden.
Dat het niet op tv komt, kan, maar het zou toch zeker in de krant hebben gestaan.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 12:56:39 #11
21636 Feestkabouter
pi_31381969
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 01:38 schreef jmac het volgende:
Heb jij ooit ergens gelezen dat de politie een moord stil hield en het pas na een week bekend maakt aan de pers?
Dat gebeurt regelmatig ja.
In het journaal nooit de zin gehoord "Dat heeft de politie nu pas bekendgemaakt."?
Vaak gaat dat over ontwikkelingen in reeds bekende zaken, maar soms ook over dingen die nog helemaal niet bekend waren.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:05:02 #12
3542 Gia
User under construction
pi_31382169
Tja, wie weet is het een oude zaak, die heropend is of zo.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:34:18 #13
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_31402523
Ik woon zo'n 50 meter van de vijver af waar het gebeurd is.
Het blijkt dat er een vrouw/meisje is verkracht en (zwaar) mishandeld. Dit zou gebeurd zijn door 4 mannen. Het voorval vond plaats op zondag 9 oktober 2005 rond 05.00 uur 's morgens. Tot ongeveer 14.00 uur smiddags die zondag zijn ze bezig geweest met het onderzoek op de plaats van delict. Later die dag en enkele dagen daarna vloog er enkele keren een politie vliegtuigje over. Gisteren rond 18.00 uur 's avonds zag ik dat er enkele agenten overal aanbelden. Waarschijnlijk dus een buurtonderzoek.
De geruchten over schoten gehoord en moord zijn dus onzin. Het gaat hierbij om verkrachting, ik ben hier zeker van omdat een klasgenoot van mijn vriendin degene kent die het onderzoek leidt.
Ook gaat er rond dat er geen aangifte is gedaan van de verkrachting. Maar dan vraag ik me af waarom ze dan zo'n groot onderzoek doen.
Verder heeft er nog niets van in het nieuws gestaan. Waarom weet ik niet.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_31410068
Echt verschrikkelijk zeg. Heeft er iemand meer informatie? Mijn ouders wonen er vlakbij, ben er afgelopen zaterdagnacht zelfs nog bijna langsgefietst..
19 April: Blof (Eindhoven) | 23 April: Alanis Morrisette (Rotterdam) | 27 Juni: Coldplay (Londen) | 2 Nov: Oasis (Amsterdam) | 24 nov: Racoon (Eindhoven)
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:53:32 #15
3767 Herald
Come get some
pi_31410270
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:34 schreef AartBakkebaard het volgende:
een klasgenoot van mijn vriendin degene kent die het onderzoek leidt.
dat zijn de bronnen ja
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_31410308
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 01:38 schreef jmac het volgende:
Heb jij ooit ergens gelezen dat de politie een moord stil hield en het pas na een week bekend maakt aan de pers? Ik ben niet perfect op de hoogte van dat soort zaken, maar volgens mij is het niet eens toegestaan. Daarnaast zou de pers er al snel lucht van krijgen want geloof me: er zijn tientallen malloten die dagelijks de krant opbellen en die geruchten doorspelen. De politie houdt idd wel eens dingen achter in belang van onderzoek maar als ze dit achterhouden in beginsel zal de relatie met de pers zo verstoord worden dat ze in de problemen komen en er negatieve publiciteit komt. Vandaar dat ik er niets van geloof.

Maar goed: We zullen het vanzelf merken natuurlijk...
Bij die ontvoering van Mevr. Melchers duurde het best lang voordat de Politie iets vertelde hoor. Ik meen een dag of 3-4.
pi_31431209
Vandaag in eindhovensdagblad
quote:
Vrijdag 14 oktober 2005 - HELMOND – Het slachtoffer van het zedenmisdrijf dat afgelopen weekeinde plaatsvond in de Helmondse wijk Brouwhuis, is een meisje van zestien jaar. Tijdens het ernstige zedendelict zijn er mogelijk getuigen in de buurt geweest.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:55:18 #18
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_31432430
Het blijkt nu toch om 1 dader te gaan ipv 4 wat ik eerder zei (die was overigens niet was bevestigd door mijn bron maar op geruchten was gebaseerd).

Slachtoffer zedenmisdrijf zestien jaar

Vrijdag 14 oktober 2005 - HELMOND – Het slachtoffer van het zedenmisdrijf dat afgelopen weekeinde plaatsvond in de Helmondse wijk Brouwhuis, is een meisje van zestien jaar. Tijdens het ernstige zedendelict zijn er mogelijk getuigen in de buurt geweest.

In ieder geval tussen drie uur en half zes die nacht van zaterdag op zondag moeten zich diverse mensen in of nabij het park hebben opgehouden, die mogelijk iets hebben opgemerkt. Dat blijkt uit onderzoek dat de politie heeft ingesteld. Pas gisteren kwam de politie met nadere bijzonderheden over deze zaak naar buiten.

Het zestienjarig meisje fietste vanaf station Brouwhuis aan de Deltaweg over een pad vanaf de Middenloop door het wijkpark in de richting van de Rupelstraat. In het park werd ze gevolgd door een man op een herenfiets, die haar aansprak. Het meisje kende de ongeveer twintigjarige man niet.

Op het moment dat zij hem voorbij fietste, trok hij haar van de fiets. Het meisje kwam op de grond terecht, waar de man het zedendelict vervolgens pleegde.

Volgens buurtbewoners gaat het om een verkrachting, maar dat wil de politie niet bevestigen. Dit ’in het belang van het onderzoek’. Na zijn daad vertrok de man op zijn fiets en liet zijn slachtoffer totaal ontredderd achter. De politie heeft inmiddels een buurtonderzoek gehouden.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_31432565
ik weet van niks sorry
pi_31456045
Wat ik nu uit de kroeg hoorde was dat het krantenbericht de waarheid was, het meisje leefde nog en is alleen aangerand. Niet verkracht, ze verzette zich ofzo. Zeker weet ik dus allemaal niet omdat het alleen maar kroeg verhalen waren. Maar het klinkt allemaal wel heel aannemelijk.

To be continued... ?

Om het een beetje actief te houden nu de vraag die ik in het begin ook al stelde. Waarom komt de politie zo laat met berichtgeving? Gevolg: In brouwhuis heerst(/heersde) grote onrust --> Verhaal: meisje verkracht en vermoord.

Gelukkig komt nu stukje bij beetje een officiele verklaring boven water. Wat dus een hele hoop verklaart.

<offtopic> Iedereen die dit nu leest, weltrusten </offtopic>
pi_31456477
Ik vind het heel erg voor dat meisje, maar begrijp niet dat je als meisje/vrouw alleen over straat gaat tussen half drie 's nachts en zes uur in de ochtend.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:53:22 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31456499
Castreren met twee bakstenen en daarna terugsturen die gasten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:18:50 #23
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31456580
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 03:49 schreef _BlOkKiE_ het volgende:
Wat ik nu uit de kroeg hoorde was dat het krantenbericht de waarheid was, het meisje leefde nog en is alleen aangerand. Niet verkracht, ze verzette zich ofzo. Zeker weet ik dus allemaal niet omdat het alleen maar kroeg verhalen waren. Maar het klinkt allemaal wel heel aannemelijk.
Is verkrachting iets anders dan aanranding?
quote:
Om het een beetje actief te houden nu de vraag die ik in het begin ook al stelde. Waarom komt de politie zo laat met berichtgeving? Gevolg: In brouwhuis heerst(/heersde) grote onrust --> Verhaal: meisje verkracht en vermoord.
Het belang van het opsporen van de dader en het beschermen van het slachtoffer weegt zwaarder dan het geruststellen van mensen die via de kroeg allerlei verhalen te horen krijgen.

Het officiële persbericht is overigens het volgende:
quote:
Helmond: Politie zoekt getuigen zedenmisdrijf

In de nacht van zaterdag 8 op zondag 9 oktober 2005, tussen 3.00 uur en 5.30 uur, vond in het wijkpark in de wijk Brouwhuis te Helmond een ernstig zedendelict plaats.

Een 16-jarig meisje fietste, komende vanaf station Brouwhuis (Deltaweg), over een pad vanaf de Middenloop door het park in de richting van de Rupelstraat. Zij werd in het park gevolgd door een man op een fiets. Hij sprak haar aan. Het was een voor haar onbekende man van ongeveer 20 jaar. Op het moment dat zij deze man voorbij fietste, trok hij haar van de fiets. Ze kwam op de grond terecht, waar de man het zedendelict pleegde.

Hierna vertrok de man en liet het slachtoffer totaal ontredderd achter.

De man reed op een herenfiets.

Inmiddels is door de politie een buurtonderzoek ingesteld.

Uit onderzoek is gebleken dat diverse mensen zich tussen genoemde tijdstippen in of nabij het genoemde park, bevonden.

De politie zou graag in contact komen met deze mensen, of met mensen die mogelijk iets verdachts hebben gezien, zodat de dader van dit ernstige misdrijf kan worden opgespoord.

Mensen die iets meer kunnen vertellen over dit zedenmisdrijf, kunnen contact opnemen met de Gezamenlijke Recherche Helmond, 0900 8844.

Bron.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:56:30 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31466193
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 09:18 schreef NewOrder het volgende:
Het belang van het opsporen van de dader en het beschermen van het slachtoffer weegt zwaarder dan het geruststellen van mensen die via de kroeg allerlei verhalen te horen krijgen.
Idd, maar het werkt natuurlijk de geruchtenstroom wel in de hand als men het stil houdt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:35:42 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31478130
quote:

[..]

Ja. Bij verkrachting wordt iemand gedwongen tot seks. Het meisje verzette zich blijkbaar zo hevig, dat dat niet gelukt is. Dus is het bij aanranding gebleven.
pi_31478202
quote:

[..]

bij verkrachting vindt ongewenste penetratie plaats.
aanranding zijn ongewenste sexuele handtastelijkheden, alhoewel dat soms meer onder een poging tot verkrachting moet vallen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:39:36 #27
3767 Herald
Come get some
pi_31478263
simpel gezegd: aanranding is als de verkrachter een sukkel is
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 16 oktober 2005 @ 00:39:55 #28
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_31478273
Hellmondunited was het
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_31478674
Ik weet nog van niks, dus zal wel meevallen?
JOHNNY HEITINGA
pi_31478725
Het is al lang geleden en ik nog niks gehoord...
JOHNNY HEITINGA
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:46:08 #31
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_31509339
Fijne stad is het toch...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:55:58 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31512888
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:46 schreef Patch het volgende:
Fijne stad is het toch...
Ach ja, elke andere stad in Nederland is inderdaad volledig vrij van criminaliteit
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:12:20 #33
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31513903
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ach ja, elke andere stad in Nederland is inderdaad volledig vrij van criminaliteit

We hebben ook maar één bordeel in NL
En dat heet Amsterdam
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:29:42 #34
3767 Herald
Come get some
pi_31514166
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:55 schreef SEMTEX het volgende:
niet om te slijmen ofzo, maar Helmond is een stuk leuker sinds jij er woont

nouja dat lieg ik, ik slijm
pi_31517715
Broodje aap.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:29:46 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31523757
Helmond is natuurlijk wel HET bolwerk van pauper-isme en Aldi-isme
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 20 oktober 2005 @ 18:03:40 #37
3542 Gia
User under construction
pi_31584168
Heb het niet zelf gezien, maar het schijnt dus vandaag in de krant te hebben gestaan.

Zo hé, vandaag al.

De dader had een mediterraan uiterlijk.

(Misschien iemand een krantje bij de hand voor het volledige bericht?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')