abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31367102
Belachelijk dat deze auto's ouder dan 12 jaar niet opnemen in de verzekering.
pi_31367270
Waarom ? Ze richten zich op de koopjesjagers en sluiten dus risico's uit; dat doet elke verzekeraar.

(Verder vind ik RM ook ruk, als je meer dan één auto hebt, ben je bij de ANWB sowieso beter af en daarbij heb ik meer vertrouwen in een geschoolde pechmonteur dan in een afsleepautochauffeur)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31368427
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:23 schreef _-rally-_ het volgende:daarbij heb ik meer vertrouwen in een geschoolde pechmonteur dan in een afsleepautochauffeur)
ja, is dat echt zo?
ik hoor toch overwegend positieve geluiden over RM
  woensdag 12 oktober 2005 @ 07:48:28 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31376194
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:08 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

ja, is dat echt zo?
ik hoor toch overwegend positieve geluiden over RM
Ik heb zelf alleen maar negatieve geluiden gehoord. RM zou niets meer zijn dan een veredelde wegsleepservice. Ik zie ze trouwens ook nooit langs de weg. Dat is me wel opgevallen: ik heb nog nooit een RM wagen gezien. Als ik iemand met pech zie en er staat iemand bij, is het de Wegenwacht.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31376356
Die ANWB paupers hebben mij laatst 's nachts 2 uur lang langs de A28 laten wachten!

Toen een medeweggebruiker mij te hulp schoot heb ik ze afgebeld.

Maar ik heb inderdaad zelf ook nog nooit een wagen van Route Mobiel gezien.
pi_31379654
Ik ben voor de goedkoopste gegaan en dat is RM. je hoopt ze nooit nodig te hebben en als dat wel gebeurt, mogen ze de auto van mij best afslepen en of de ANWB dat nou doet of de RM...
Ik ben jaren lid geweest van de ANWB en ze nooit nodig gehad. Als je gewoon je auto goed onderhoudt, loop je al minder risico's.
Bij de ANWB gaan er 800 mensen uit omdat de nieuwe auto's van tegenwoordig (bjina) niet meer aan de weg kunnen worden gemaakt door de vele electronika.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:49:02 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31381777
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:22 schreef VissieKieker het volgende:
Ik ben voor de goedkoopste gegaan en dat is RM. je hoopt ze nooit nodig te hebben en als dat wel gebeurt, mogen ze de auto van mij best afslepen en of de ANWB dat nou doet of de RM...
Ik ben jaren lid geweest van de ANWB en ze nooit nodig gehad. Als je gewoon je auto goed onderhoudt, loop je al minder risico's.
Bij de ANWB gaan er 800 mensen uit omdat de nieuwe auto's van tegenwoordig (bjina) niet meer aan de weg kunnen worden gemaakt door de vele electronika.
Het verschil is dat de ANWB 9 van de 10 keer je auto ter plekke aan de praat krijgen. En zonodig ook wat truukjes vertellen waarmee je de auto bv de volgende dag weer aan de praat kunt krijgen. Heb ze laatst nodig gehad omdat mijn startonderbreking storing gaf. Toen liet hij mij een truuk zien dat ik gewoon kon starten buiten de startonderbreker om. Superhandig! ANWB
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31381883
ANWB is minder dan 2x zo duur dan Route Mobiel en levert meer dan 2x zoveel service. Denk alleen al niet aan de gratis (snelweg)-kaarten van heel europa en andere min-of-meer nuttige folders over allerlei mogelijke vakantiebestemmingen. Naast de wegenwachtservice dan.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_31382099
Tegenwoordig heb je ook AA-team, (www.aateam.nl) dat is echt om te huilen
pi_31383654
RM doet het erom om de ANWB af te zeiken, ik denk wanneer je product echt goed is je het niet nodig hebt om een ander in een slecht daglicht te zetten.

RM geeft de helft minder service dan de ANWB. sta je 's nachts in parijs langs de weg, RM zal je niet komen helpen. de ANWB doet dat wel weer...

veel mensen stappen over naar RM omdat de ANWB geen wegenwacht service biedt in frankrijk. dom, want zoiets bestaat in frankrijk niet, of je nu bij ANWB, RM of een leasebak hebt...
pi_31383750
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Het verschil is dat de ANWB 9 van de 10 keer je auto ter plekke aan de praat krijgen. En zonodig ook wat truukjes vertellen waarmee je de auto bv de volgende dag weer aan de praat kunt krijgen. Heb ze laatst nodig gehad omdat mijn startonderbreking storing gaf. Toen liet hij mij een truuk zien dat ik gewoon kon starten buiten de startonderbreker om. Superhandig! ANWB
ben ik eerlijk gezegd erg benieuwd naar..
pi_31384148
Ik denk dat dit toch het belangrijkste verschil is en waarop je de keuze zou kunnen maken:

anwb: op naam, dus handig als je meerdere auto's rijd.
rm: op kenteken, handig als meerdere personen in één auto rijd.

Tenminste dat heb ik ervan begrepen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:57:32 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31384803
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:13 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

ben ik eerlijk gezegd erg benieuwd naar..
Weet niet of ik zo een truukje hier mag posten, zoniet mag een modje het weghalen.

Je startonderbreker die onderbreekt de stroom van accu naar startmotor, en naar de ontsteking. In mijn geval deed alleen het gedeelte naar de startmotor het niet. Het gedeelte van de ontsteking (gelukkig) wel. Rijd de auto eenmaal dan blijft deze lopen.

Je maakt contact. Je verbint de accu (+pool) door met de startmotor, aan de bevestigingbout waar ook je contactslot naar verbonden is. En starten doet de motor. Zelfs me vriendin kreeg het voor elkaar!!! Wel opletten dat auto in ze vrij en op handrem staat.

Mensen staan wel erg raar te kijken als je zoiets in een drukke winkelstraat doet BTW
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31437183
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:29 schreef johandeleng het volgende:
Ik denk dat dit toch het belangrijkste verschil is en waarop je de keuze zou kunnen maken:

anwb: op naam, dus handig als je meerdere auto's rijd.
correct, alle verzekeringen bij de anwb zijn persoonsgebonden. welke auto je ook rijdt, je hebt altijd recht op hulpverlening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')