Hebben wij inderdaad ook moeten doen, en aan het eind (gisteren) vertelden ze ons dat dit de laatste keer was dat het zo is gedaan...quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:12 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Ach deadline, dat heb ik vorig jaar nog gedaan. Inderdaad erg leuk, irriteerde me alleen aan het feit dat je nog echt zit te knippen en klappen om de krant op te maken. Als je stage gaat lopen krijg je gewoon met opmaakprogramma's te maken, da's toch wel weer andere koek
Ja, dat is PRECIES wat ik doe. Of niet natuurlijkquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:25 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je schrijft de wist-je-datjes?.
Dan heb je het over de journalisten van boven de vijftig vaak. Nu kom je er niet meer zonder opleiding. Minimaal denkniveau HBO maar liefst WO, bij de grotere kranten, opinietijdschriften.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:54 schreef Saartjestudentje het volgende:
Meerendeel van de mensen in de journalistiek heeft echt geen opeiding journalistiek gedaan.
Ben het helemaal met je eens!!! Ik zit nu een half jaar op deze opleiding, maar ik voel me nu al nutteloos. Als je daarover begint gaan de leraren zemelen over mijn inzet enz. enz. Terwijl ik toch serieus er wel wat van probeer te maken, maar voor tentamens hoef ik niet te leren. En zo'n nieuwsverhaal heb ik ook wel in 1.5 uur af (incl. bronnen te hebben gebeld. Dan zakt mijn motivatie ook sterk. Ik ben dus al zeke een strafkamp klant van Zwolle.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:54 schreef Saartjestudentje het volgende:
Hoihoi! Ik heb twee(!!!!!) jaar journalistiek gedaan. Twee weggegooide jaren. Serieus. Je hoeft dus in zijn geheeld NIET te studeren. Hoogstens een dag of twee voor een Kennis van de wereld Toets (in Tilburg). Natuurlijk lijkt dat heel relaxed etc, maar dat ís dus echt niet zo. Je voelt je op een gegeven moment zo nutteloos. Hele dagen vrij zonder dat je iets moet doen. Over het algemeen (NIET ALLEMAAL!!!) vrij veel alternatievelingen die zichzelf bere interessant vinden, maar eigenlijk niets anders doen dan hele dagen aankloten en vervolgens alsnog 6 jaar over een journalistiek studie doen...dat is in ieder geval mijn ervaring in Tilburg. Het kán inmiddels veranderd zijn!
Ik ben inmiddels 2e jaars rechten aan de Uni en dat is hard werken, want ik ben niet echt slim ofzo, maar mijn eigenwaarde is zo gestegen. Ik zie nu eindelijk dat ik ook echt wat kan als ik er maar voor werk.
Maar als je écht de journalistiek in wil, geloof ik niet dat je deze opleiding nodig hebt. begin gewoon voor jezelf te schrijven en stuur eens wat op naar een dagblad oid. Of vraag of je ergens een onbetaalde stage mag lopen. Meerendeel van de mensen in de journalistiek heeft echt geen opeiding journalistiek gedaan.
Stoppen voor 1 feb. dan krijg je tenminste ook nog wat stufi terugquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:58 schreef koen_pijl het volgende:
Mensen,
Ik zit met een dillema, ik heb een negatief studie advies gekregen omdat mijn POP en PAP niet goed inorde waren. Ik had de competenties niet goed toegelicht. Ik zit me af te vragen wat ik moet doen, stoppen of doorgaan. Ik ben bang dat ik toch zal moeten gaan stoppen omdat erbij mij altijd taalfouten in mijn berichten sluipen, hoe goed ik ze ook overlees. Geef mij advies! Weten jullie alternatieven, want ik weet niks eigenlijk.
Uit mijn eerdere reactie op IV en VO kun je opmaken dat ik het hier deels ook wel mee eens ben. Je hebt bij Journalistiek in Tilburg (waar ik vorig collegejaar geslaagd ben) inderdaad veel periodes waar je totaal niets te doen hebt. Gelukkig zijn er ook leerzame periodes zoals de stages (op stageplaatsen waar ik zonder de opleiding nooit gekomen was) en een enkel mediumproject. Ook ik heb tijdens mijn tweede en derde jaar er sterk over nagedacht om te stoppen, maar heb de studie uiteindelijk in vier jaar gewoon afgerond. Ik studeer nu op de UvT en heb daar in dit eerste semester al meer geleerd dan in vier jaar FHJ. Zo voelt het in ieder geval.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:54 schreef Saartjestudentje het volgende:
Hoihoi! Ik heb twee(!!!!!) jaar journalistiek gedaan. Twee weggegooide jaren. Serieus. Je hoeft dus in zijn geheeld NIET te studeren. Hoogstens een dag of twee voor een Kennis van de wereld Toets (in Tilburg). Natuurlijk lijkt dat heel relaxed etc, maar dat ís dus echt niet zo. Je voelt je op een gegeven moment zo nutteloos. Hele dagen vrij zonder dat je iets moet doen. Over het algemeen (NIET ALLEMAAL!!!) vrij veel alternatievelingen die zichzelf bere interessant vinden, maar eigenlijk niets anders doen dan hele dagen aankloten en vervolgens alsnog 6 jaar over een journalistiek studie doen...dat is in ieder geval mijn ervaring in Tilburg. Het kán inmiddels veranderd zijn!
Ik ben inmiddels 2e jaars rechten aan de Uni en dat is hard werken, want ik ben niet echt slim ofzo, maar mijn eigenwaarde is zo gestegen. Ik zie nu eindelijk dat ik ook echt wat kan als ik er maar voor werk.
Maar als je écht de journalistiek in wil, geloof ik niet dat je deze opleiding nodig hebt. begin gewoon voor jezelf te schrijven en stuur eens wat op naar een dagblad oid. Of vraag of je ergens een onbetaalde stage mag lopen. Meerendeel van de mensen in de journalistiek heeft echt geen opeiding journalistiek gedaan.
Wie heb je als SLB? Valt daar niet iets mee te regelen? Als je door wilt natuurlijk, anders is het zaak heeeeel snel te stoppen ivm stufi.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:58 schreef koen_pijl het volgende:
Mensen,
Ik zit met een dillema, ik heb een negatief studie advies gekregen omdat mijn POP en PAP niet goed inorde waren. Ik had de competenties niet goed toegelicht. Ik zit me af te vragen wat ik moet doen, stoppen of doorgaan. Ik ben bang dat ik toch zal moeten gaan stoppen omdat erbij mij altijd taalfouten in mijn berichten sluipen, hoe goed ik ze ook overlees. Geef mij advies! Weten jullie alternatieven, want ik weet niks eigenlijk.
Lijkt me idd een pre. Ik kan me de docente radio herinneren die er al 25 jaar lesgaf en dus geen recente radio ervaring had (in utrect dus).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef Acathla het volgende:
Relatief nieuw. Een paar jaar oud. Nog veel last van kinderziektes, maar de meeste docenten werken part-time in de journalistiek. Ze zijn wat minder vastgeroest in het vak als de docenten v/d FHJ.
Die kans is klein. In Zwolle komt bijvoorbeeld iedereen naar binnen.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:25 schreef kloely het volgende:
Ik wil na dit school jaar heel graag journalistiek gaan doen, maar ik heb echt altijd pech.. Dus ik zal wel uitgeloot worden
Die test in april is niet zo heel lastig vind ik. En hoe hoger je cijfers op de middelbare school, hoe hoger je lotingsklasse. Dus doe nu vast je best!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:16 schreef kloely het volgende:
Ik wil het liefst in Utrecht, want ik woon zelf in Gouda..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |