comm komt zoquote:106 Teletekst di 11 okt
Kamer wil extraatje voor minima
DEN HAAG De Tweede Kamer wil minima een
extraatje geven.Het gaat om mensen die
zo weinig verdienen dat ze niet van
belastingkortingen profiteren.Volgens
de PvdA kan het extraatje voor gezinnen
oplopen tot 400 euro per jaar.
Bij de stemming waren alleen CDA en VVD
tegen.Staatssecretaris Wijn (Financiën)
vindt de motie niet uitvoerbaar.Hij
heeft ook vragen bij de dekking.
Een ruime Kamermeerderheid wil ook de
topinkomens in de semi-publieke sector
beperken.Het gaat om directeuren van
ziekenhuizen en woningbouwcorporaties.
Het CDA had eerst bedenkingen,maar
stemde toch voor.De VVD was tegen.
Er staat niet dat het alleen voor gezinnetjes is, er staat dat de compensatie voor gezinnen kan oplopen tot 400 euro/jaar. Wij krijgen misschien ook wel 150 euro ofzo, alhoewel ik vermoed dat ik vast wel weer net boven de grens van wat een minimuminkomen is zal vallenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
En wéér voor degezinnetjes
Wanneer word ik als alleenwonende met een minimum inkomen eens gecompenseerd?!
Van wat ik van het NOS-journaal begreep gaat het om gezinnen en om ouderen met alleen een AOW-uitkeringquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:09 schreef thaleia het volgende:
[..]
Er staat niet dat het alleen voor gezinnetjes is, er staat dat de compensatie voor gezinnen kan oplopen tot 400 euro/jaar. Wij krijgen misschien ook wel 150 euro ofzo, alhoewel ik vermoed dat ik vast wel weer net boven de grens van wat een minimuminkomen is zal vallen![]()
Een kleine overheid is een even grote ramp. Het lullige van belastingkortingen is dat je er alleen mensen mee bereikt die belasting betalen. Mensen die al op een minimum zitten, betalen geen belasting en die worden dus niet gecompenseerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:05 schreef McCarthy het volgende:
een grote overheid is een ramp voor de mensheid
Ah ok, dat kan, ik heb het niet gezien. Nou is het inderdaad ook wel lastiger om van mijn inkomen een gezin te onderhouden dan alleen mezelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Van wat ik van het NOS-journaal begreep gaat het om gezinnen en om ouderen met alleen een AOW-uitkering.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:15 schreef Posdnous het volgende:
In plaats van dat ze nu die minima op een andere manier gewoon ergens wat meer lucht geven door iets terug te draaien
Sja, zo kan je het zien ja. Maar je kan het ook zien als een paar honderd euri die men anders misschien niet zou hebben gehad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:04 schreef drexciya het volgende:
De sigaar uit eigen doos blijft populair bij politici. Het geeft te denken hoeveel mensen daar nog intrappen ook. Altijd goed voor virtuele zetelwinst.
Lezen knurft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:15 schreef Posdnous het volgende:
Vooral de term 'extraatje' is ongelooflijk dom gekozen. Typisch iets voor dit kabinet.
In plaats van dat ze nu die minima op een andere manier gewoon ergens wat meer lucht geven door iets terug te draaien moet ze zogenaamd tof overkomen met kadootjes.
Het is inderdaad onvoorstelbaar. Met dit soort toestanden krijg je echt een veel beter gevoel bij iedere cent die je zwart verdient.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:04 schreef drexciya het volgende:
De sigaar uit eigen doos blijft populair bij politici. Het geeft te denken hoeveel mensen daar nog intrappen ook. Altijd goed voor virtuele zetelwinst.
Triets is oma-taal voor m&m's en jouw schrijfstijl maakt je betoog onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 03:24 schreef fancy.facy het volgende:
erg triets dit!
Das precies mijn punt en dat van TS denk ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:15 schreef Posdnous het volgende:
Vooral de term 'extraatje' is ongelooflijk dom gekozen. Typisch iets voor dit kabinet.
In plaats van dat ze nu die minima op een andere manier gewoon ergens wat meer lucht geven door iets terug te draaien moet ze zogenaamd tof overkomen met kadootjes.
mensen op het minimum krijgen al vaak iets van een subsidiequote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een kleine overheid is een even grote ramp. Het lullige van belastingkortingen is dat je er alleen mensen mee bereikt die belasting betalen. Mensen die al op een minimum zitten, betalen geen belasting en die worden dus niet gecompenseerd.
agreedquote:Verder zou het een hoop schelen als men eens nadacht over mooie nieuwe plannetjes, in plaats van achteraf de boel met touwtjes en plakbandjes te repareren.
En mensen die goed verdienen niet zeker..quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:23 schreef McCarthy het volgende:
[..]
mensen op het minimum krijgen al vaak iets van een subsidie
In elk geval geen zorgtoeslag. Wel hypotheekrenteaftrek, kinderbijslag, etc.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En mensen die goed verdienen niet zeker..![]()
Nou dan...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
In elk geval geen zorgtoeslag. Wel hypotheekrenteaftrek, kinderbijslag, etc.
Kinderbijslag krijgt iedereen met kinderen, en dat zijn niet alleen de rijkere mensen. Die hebben gemiddeld volgens mij zelfs minder kinderen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
In elk geval geen zorgtoeslag. Wel hypotheekrenteaftrek, kinderbijslag, etc.
wat wil je nou precies? Dat iedereen subsidie krijgt of zo?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En mensen die goed verdienen niet zeker..![]()
Dat iedereen goed verdiende lijkt me ook een eind de goede richting uit.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:36 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat wil je nou precies? Dat iedereen subsidie krijgt of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |