Hoe jullie daar over denkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:25 schreef PDOA het volgende:
Wat wil je precies weten dan?
contractnr 060702460902quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:33 schreef PDOA het volgende:
Klantnummer?
By the way als je een vaatwasser hebt en die gebruik je eens in de drie dagen, dus je zamelt alles een beetje op, dan is dat vaak goedkoper dan elke dag de vaat doen !!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb een sindskort een nieuwbouw appartement waarvoor ik energie bij Eneco heb aangevraagd.
Gisteren kreeg ik een brief waarin ze mij het voorschot hebben medegedeeld.
"Uw voorschot bedrag is vastgesteld op 212,00 per maand"![]()
(dit is inclusief 15,52 voor UPC en 18,80 voor reinigingsrecht voor de gemeente)
Aangezien ik nogal schrok van dit maanbedrag omdat ik een 1-persoons huishouden heb, nooit thuis ben overdag gedurende de week, en 1 x per dag douche, geen bad heb, geen afwasmachine heb, beschik over een HR-ketel, en HR++ dubbelglas, en een tussenappartement heb (wonen mensen beneden, boven, rechts, links van mij) en tevens beschik over een HR warmte terugwin installatie, en mijn ouders 180 Eur betalen voor hun kast van een huis, vroeg ik me af waarop ik het bedrag het beste op kon laten zetten.
Ik zat zelf te denken aan de helft van 180 + UPC + reiniging = ~ 120 Eur
Eneco ging uit van de volgende gebruiken :
2 Persoons huishouden.
D 1600 Kwh
N 1800 Kwh
G 2000 M3
W 150 M2
Alvast mijn dank
Ons huishouden verbruikt gemiddeld tussen de 70 en 80 m3 per jaar (2 personen). (de laatste 4 jaar)quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:39 schreef Lucille het volgende:
150 kuub water per jaar is veel te veel. Toen ik mijn appartement kocht hadden de vorige bewoners (gezin met 1 kind) in 6 jaar 600 m3 water verbruikt, ofwel 100 m3 per jaar voor 2 volwassenen en een kind. Ik zit zelf volgens mij op 60 m3 voor een 1 persoons huishouden.
Dit gaat niet helemaal op: de verwarming moet in de winter toch aan, er word televisie gekeken en dan maakt het niets uit of er 1 persoon woont of meerdere.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
Als Eneco nou uitging van 2 personen, waarom doe je hun bedrag niet gewoon door de helft? Dus 212/2=106
En dan voor de safe side zou ik hem idd op 120 zetten.
Meer dan genoeg!
3317BCXX roep even als je er weer bent, dan zet ik huisnummer weer terugquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:12 schreef PDOA het volgende:
[..]
Hebbiknixaan. Moet een klantnummer of postcode/huisnummer hebben.
Kan niet. We werken daar al zeker 1 1/2 jaar niet meer mee. Ik geloof dat alleen Rotterdam daar nog mee werkt, en die zijn nu bezig met (of zijn al klaar) alles aan het overzetten naar het nieuwe(re) systeem.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:14 schreef LieveC het volgende:
PDOA probeer het "oude" klantsysteem eens, daar kun je op contractnummer zoeken.
Serial; voordat je je termijn bedrag omlaag zet moet je wel even rekening houden met de afrekentermijn; stel dat je over een maand of 5 de "jaarnota" krijgt betekent dat dat je een jaarnota krijgt met alleen maar wintermaanden en dat is verschrikkelijk duur ivm het gasverbruik, als je daarintegen pas over meer dan 10 maanden de jaarnota krijgt, ligt eraan wanneer er in jullie buurt de jaarnota berekend wordt, dan kan het waarschijnlijk wel wat omlaag op basis van je verbruik.
Ik woon in ongeveer een vergelijkbare situatie en betaal 140 euro het jaar rond, maar ik heb geen cv en verbruik misschien wat minder gas.
Als 'vergelijkingsmateriaal' aangezien ik net de energieafrekening binnen heb, ook van de Eneco:quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb een sindskort een nieuwbouw appartement waarvoor ik energie bij Eneco heb aangevraagd.
Gisteren kreeg ik een brief waarin ze mij het voorschot hebben medegedeeld.
"Uw voorschot bedrag is vastgesteld op 212,00 per maand"![]()
(dit is inclusief 15,52 voor UPC en 18,80 voor reinigingsrecht voor de gemeente)
Aangezien ik nogal schrok van dit maanbedrag omdat ik een 1-persoons huishouden heb, nooit thuis ben overdag gedurende de week, en 1 x per dag douche, geen bad heb, geen afwasmachine heb, beschik over een HR-ketel, en HR++ dubbelglas, en een tussenappartement heb (wonen mensen beneden, boven, rechts, links van mij) en tevens beschik over een HR warmte terugwin installatie, en mijn ouders 180 Eur betalen voor hun kast van een huis, vroeg ik me af waarop ik het bedrag het beste op kon laten zetten.
Ik zat zelf te denken aan de helft van 180 + UPC + reiniging = ~ 120 Eur
Eneco ging uit van de volgende gebruiken :
2 Persoons huishouden.
D 1600 Kwh
N 1800 Kwh
G 2000 M3
W 150 M2
Alvast mijn dank
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |