abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31355716
Ik ben vorige week lid geworden, gewoon eens om te kijken wat het is. Nu hebben zij een stokpaardje gevonden in de vorm van de hypotheekrenteaftrek. Die willen zij afschaffen omdat jongeren dan sneller aan een huis kunnen komen, dit omdat de huizen dan goedkoper worden. Klopt dit? Is het niet zo dat je ook meer kunt lenen vanwege deze belastingaftrek. Immers je maandlasten worden lager! Nu ben ik niet zo een grote held in de economie, dus ik voreg me af wat men hierover te zeggen had.

Linkje naar het forum op de site van da AVV:

http://www.alternatiefvoorvakbond.nl/nl/forum-avv.aspx?mod=forum&for=avvforum&act=viewtrd&trd=345
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:20:24 #2
3542 Gia
User under construction
pi_31356456
Daar is ook nog geen enkel topic over.
pi_31357062
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:43 schreef Zemi77 het volgende:
Ik ben vorige week lid geworden, gewoon eens om te kijken wat het is.
Ik ben op zich helemaal voorstander van de AVV, maar ik zou het wel zo prettig vinden als mijn belangen worden verdedigd door een stel competente mensen met een visie, en niet door (o.a.) een miepje dat maar wat roept, en geen idee heeft welke doelgroep ze nu precies vertegenwoordigd. Jongeren, freelancers, hypotheekrenteaftrek: ik zie het verband niet zo. Het komt op mij heel erg over als een vakbond die wel heeel erg met z'n eigen prive-dingetjes bezig is. En is dat nou net niet wat ze de bestaande bonden verwijten?

[ Bericht 0% gewijzigd door joshus_cat op 11-10-2005 13:07:10 ]
pi_31357261
Hé, een hypotheekrenteaftrektopic ? Dat heb ik hier nog niet eerder gezien
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31357499
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:53 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik ben op zich helemaal voorstander van de AVV, maar ik zou het wel zo prettig vinden als mijn belangen worden verdedigd door een stel competente mensen met een visie, en niet door (o.a.) een miepje dat maar wat roept, en geen idee heeft welke doelgroep ze nu precies vertegenwoordigd. Jongeren, freelancers, hypotheekrenteaftrek: ik zie het verband niet zo. Het komt op mij heel erg over als een vakbond die wel heeel erg met z'n eigen prive-dingetjes bezig is. En is dat nou net niet wat ze de bestaande bonden verwijten?
Ja dat idee had ik ook. Ik wilde toch al lid worden van een bond en ik dacht even uitzoeken wat zij nu precies te melden hebben. Wat ze nu precies met die hypotheekrente aftrek willen en waarom dat dan goed voor jongere freelancers (=ik) is, zie ik nog niet zo. Maar ja misschien komt dat nog of kunnen mensen mij doorverwijzen naar een van de zo vele topics die er blijkbaar over bestaan waarin wel wordt uitgelegd wat de AVV nu precies met de hypoaftrek wilt en bedoelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zemi77 op 11-10-2005 14:18:05 ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:40:20 #6
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_31357904
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:20 schreef Gia het volgende:
Daar is ook nog geen enkel topic over.
Klopt, hoort dit misschien beter thuis. Toch een reactie op de AVV zelf: ben ook lid geworden. Niet zozeer vanwege de hypotheekrente aftrek, maar omdat ik denk dat het goed is dat de 'jongeren' beter gehoord worden. Elke bestaande vakbond heeft wel zo zijn eigen jongeren afdeling, maar dit hebben natuurlijk weinig in de melk te brokkelen, omdat hun aantal gering is.

Hopelijk groeit dit initiatief uit tot iets moois.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_31358769
Topic nr. zoveel....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')