abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31345501
quote:
Twee jaar cel voor poging tot stelen fiets

Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: maandag 10 oktober 2005 @ 22:11

Drie mannen uit Litouwen zijn vandaag door een rechtbank in het Belgische Dendermonde veroordeeld tot twee jaar celstraf. De mannen, van wie twee een blanco strafblad hadden, werden verdacht van poging tot diefstal van een fiets.

Justitie in Dendermonde geeft aan dat de zaak onder de normen voor inbraak viel, omdat de dieven een schuurtje hadden opengebroken om de fiets te bemachtigen. In Nederland komt het zeer zelden voor dat iemand de gevangenis in moet voor het stelen van een enkele fiets.
Van de FP: Twee jaar cel voor poging tot stelen fiets

Ok, ik weet dat veel mensen pleiten voor hogere straffen, maar ik vind het opsluiten van iemand voor een poging tot het stelen van een fiets wel erg discutabel.

Aan de ene kant denk ik dat het terecht is, je wilt tenslotte een fiets jatten en dat valt onder diefstal. Ook geeft deze straf een goed signaal af naar het volk, van "het wordt niet meer getolereerd" blabla...

Aan de andere kant denk ik dat de kosten die hieraan verbonden zijn ongeveer goed zijn om een hele fucking fietsenwinkel van te kopen, buiten proporties dus. Ik denk dat een hoge boete en een taakstraf beter tot z'n recht zouden komen.

Wat jullie?
pi_31345635
Niet alleen het stelen van de fiets telde mee, maar ook het inbreken in het schuurtje staat in het artikel. Het is natuurlijk een erg strenge straf, maar wat hebben ze in andermans schuur te zoeken? Ik vind het eerder belachelijk dat mensen die een fiets jatten meteen weer buiten staan als ze al eens aangehouden worden.

Zoals zo vaak zal de waarheid ergens in het midden zitten, liggen of staan...
Ik ben best ambitieus, maar ook snel tevreden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')