Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Na uiteindelijk na 10 maanden eindelijk mn 2004 aanslag binnen te hebben wordt het tijd om een 2005 topic te openen.
Ik heb meteen een vraag. Ik ben met een studie begonnen en kan ik de reiskosten die ik maak om 2x per week savonds naar de HS te rijden (4x50 km per week) aftrekken van de belastingen als studiekosten??
Kosten voor een studie of opleiding Kosten voor een studie of opleiding zijn kosten die een werknemer zelf maakt voor zijn studie of opleiding, zoals lesgelden, kosten van studieboeken en andere leermiddelen en reiskosten voor lesbezoek.
Reiskosten kun je overigens niet aftrekken van de belasting. Wel je collegeld, kosten voor boeken en onder voorwaarden de aanschaf van een computer. Wat hierboven gequote wordt gaat zo te zien over een vergoeding van de werkgever. Die kan tot een bepaald bedrag studiekosten onbelast vergoeden.