Heb het programma nog nooit gezien maar dit las ik net...'toppertjes' hoor.
Winnend duo NiX Factor uit elkaarAMSTERDAM - Ze waren nog maar net een bekend artiestenduo, maar Pimp Paulusma en Giomama zijn alweer uit elkaar. De winnaars van het programma De NiX Factor konden het niet eens met elkaar volhouden tot ze een platencontract mochten tekenen. Het winnende duo Pimp Paulusma en Giomama zou vrijdagmiddag met knallende ruzie uit elkaar zijn gegaan, vlak voordat de twee artiesten met een 'nixfactor' een platencontract zouden tekenen bij platenmaatschappij EMI.
Op zijn website laat Paul Dros, alias Pimp Paulusma, weten dat hij het artiestencontract van TALPA Music niet wilde ondertekenen. "Helaas heb ik slecht nieuws, ik wil geen Pimp Paulusma meer zijn daarom heb ik het artiestencontract van TALPA Music ter promotie van onze cd-single niet ondertekend", aldus Paul. "Ik heb erg genoten van het programma De NiX Factor en heel veel interessante mensen ontmoet. Het was een hele goeie en leuke grap, maar die grap is wat mij betreft voorbij. Ik zou tegen m'n zin door kunnen gaan, best wel wat geld verdienen en er andere mensen blij mee maken. Maar ik zou zelf overspannen raken, omdat ik er de lol niet meer van inzie en daar niet meer van kan genieten."
Ook Giovanna Patricia Caupain, alias Giomama, gebruikt haar website om het nieuws aan haar fans te melden. "Ik vind het erg jammer omdat ik van veel mensen positieve reacties kreeg en mij heel erg verheugde op een paar optredens om nog meer podium ervaring op te doen", zegt ze. " Onlangs heeft Paul alias Pimp Paulusma bekend gemaakt dat hij niet verder wil met zijn act. Als reden geeft Paul dat hij niet achter de act staat en stond en dat hij zich er niet prettig bij voelt. Jullie kunnen wel bedenken dat dit voor mij als een shock aankwam. Paul heeft nooit te kennen gegeven dat hij niet achter zijn act stond. Of dit ook het einde is van Giovanna weet ik niet."
De NiX Factor is een programma van tv-zender Talpa en staat lijnrecht tegenover de talentenjacht van Idols. In plaats van te zoeken naar muzikaal en showbizz-talent, speurden de makers van het programma naar mensen van wie eigenlijk helemaal niks te maken was. Kandidaten met geen grammetje talent werden beoordeeld door een jury, bestaande uit Daan van Rijsbergen, Manuëla Kemp en Jeroen van der Boom. Uiteindelijk werden Pimp Paulusma en Giomama verkozen tot ‘minst talentlozen’. Zowel EMI, producer Tjeerd Oosterhuis en tv-zender Talpa konden vrijdagmiddag niet reageren op het nieuws.
Bron