Dat gaat ze ook doen, maar hoe kan je achter een adres komen? Hoe kan je, zonder rechters en advocaten, de druk bij de te betalen partij opvoeren?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:24 schreef IkWilbert het volgende:
Dreigen met advocaat/rechtzaak
Als een bedrijf in Nederland gevestigd is in Nederland moet het toch echt bij de kvk ingeschreven staan. Zo niet, dan is het heel erg van je vriendin om met deze mensen in zee te gaan en ben ik bang dat ze naar haar centen kan fluiten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:22 schreef zwaaibaai het volgende:
Helaas is het bedrijf ook niet geregistreerd bij de KvK, en er is geen adres bekend, ook geen postbus nummer.
Wat is een redelijke termijn? Er is al eerder beloofd dat er geld komt, maar dat komt er dus niet. 14 dagen geleden zou het geregeld zijn, is het ook niet.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:59 schreef Étoile het volgende:
Ik zou een laatste aanmaning sturen en aangeven dat je anders naar de rechter stapt.
Een aangetekende brief sturen tav de directie. Hierin sommeer je ze het geld terug te storten binnen 5 dagen. Indien dit niet gebeurd stuur je de hele handel naar de advocaat of deurwaarder. De bijkomende kosten zijn dan ook voor hun rekening.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:01 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Wat is een redelijke termijn? Er is al eerder beloofd dat er geld komt, maar dat komt er dus niet. 14 dagen geleden zou het geregeld zijn, is het ook niet.
Kan ze wederom 14 dagen eisen? mag/kan dat?
Ik zou 8 dagen eisen. En dan echt zeggen: als dan nog niet betaald is, stap ik naar de rechter. En dat dan doen ook natuurlijk...quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:01 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Wat is een redelijke termijn? Er is al eerder beloofd dat er geld komt, maar dat komt er dus niet. 14 dagen geleden zou het geregeld zijn, is het ook niet.
Kan ze wederom 14 dagen eisen? mag/kan dat?
De kosten worden bij hen in rekening gebracht, maar of ze het betalen is natuurlijk de vraag. Als het voor de rechter komt, zal een deel van de kosten worden toegewezen, maar lang niet alles.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Een aangetekende brief sturen tav de directie. Hierin sommeer je ze het geld terug te storten binnen 5 dagen. Indien dit niet gebeurd stuur je de hele handel naar de advocaat of deurwaarder. De bijkomende kosten zijn dan ook voor hun rekening.
Zoiets geldt alleen voor leveringen op krediet, waar in dit geval geen sprake van is. Zet dat er dus niet in, want dan is het duidelijk dat het bluf is.quote:Zet er tevens in dat je verplucht bent om achterstallige betalers te melden bij je kredietverzekeringsmaatschappij. Dit heeft voor hun consequenties als ze ooit ergens een kredietvoorziening aan willen vragen.
Ik bedoelde te zeggen dat dit eigenlijk standaard in de brief wordt opgenomen. Ook als drukmiddel. In de praktijk wordt daarvan lang niet alles betaald indd.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
De kosten worden bij hen in rekening gebracht, maar of ze het betalen is natuurlijk de vraag. Als het voor de rechter komt, zal een deel van de kosten worden toegewezen, maar lang niet alles.
[..]
Je hebt gelijk, had OP verkeerd gelezen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:59 schreef Alicey het volgende:
Zoiets geldt alleen voor leveringen op krediet, waar in dit geval geen sprake van is. Zet dat er dus niet in, want dan is het duidelijk dat het bluf is.
Da's inderdaad altijd een idee, om er op te wijzen dat bijkomende kosten verhaald zullen worden.. Hoewel de meeste bedrijven daar niet van onder de indruk zullen zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat dit eigenlijk standaard in de brief wordt opgenomen. Ook als drukmiddel. In de praktijk wordt daarvan lang niet alles betaald indd.
[..]
Je hebt gelijk, had OP verkeerd gelezen.
Ik denk dat de indruk die het maakt meer te doen heeft met de omvang van het bedrijf, en de ervarenheid van de boekhouder.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Da's inderdaad altijd een idee, om er op te wijzen dat bijkomende kosten verhaald zullen worden.. Hoewel de meeste bedrijven daar niet van onder de indruk zullen zijn.
Het boekt wel eens succes inderdaad. Ik vraag me alleen af in hoeverre die mededeling meespeelt, en niet eerder het bedrijf denkt aan haar reputatie.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat de indruk die het maakt meer te doen heeft met de omvang van het bedrijf, en de ervarenheid van de boekhouder.
Ik boek er zelf weleens succes mee als ik eerlijk moet zijn.
en dan nu ff in jip en janneke taal....quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:35 schreef Herkauwer het volgende:
Jij gaat je zorgen maken over een betaling van 4 oktober? Ik zou nog even wachten hoor. Bij mijn bedrijf duurt een declaratie minimaal 5/6 dagen, dat is vanaf het moment dat de FA zegt dat de betaling bij de bank is aangeboden.
zo dacht zij en ik er ook over ja. Maar je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:38 schreef Dophertje het volgende:
AANGETEKEND met retourbewijs, binnen7 dagen betalen anders incassobureau.
Niet aangetekend versturen is i.d.d. vreemd, maar levert jullie wel een stuk bewijslast dat ze de brief daadwerkelijk ontvangen hebben.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:57 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
en dan nu ff in jip en janneke taal....![]()
En lees de OP ff goed en pak een kalender... WTF is een FA? Forum Admins doen hier niks mee hoor...
En het is nu 12 oktober.... En FA is Financiële Afdelingquote:Per email is op 4 oktober een bevestiging gestuurd dat de betaling in behandeling is en het bedrag terug gestort zou worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |