abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31331048
Een vriendin van mij heeft een online winkel met lingerie. Ze koopt het in via verschillende groothandels en stuurt het dan naar de klant. Nu heeft ze voor 208 euro lingerie gekocht bij een groot handel in Rotterdam. Echter is er nooit een levering geweest. De levertijd bedroeg tussen de 7 en 21 dagen. Daarop is 14 dagen geleden de bestelling geannuleerd en het geld zou terug gestort worden. Dit is ook telefonisch bevestigd. Hellaas is er nog steeds geen geld. . Per email is op 4 oktober een bevestiging gestuurd dat de betaling in behandeling is en het bedrag terug gestort zou worden. De betaling is echter al 5 weken geleden geweest...

Tot nu toe is er nog steeds geen geld terug gestort. De telefoon word niet opgenomen en email word niet beantwoord. Helaas is het bedrijf ook niet geregistreerd bij de KvK, en er is geen adres bekend, ook geen postbus nummer. Inmiddels is er gedreigd met juridische stappen van haar kant als het geld niet voor woensdag binnen is.

Wat kan je nog meer doen om druk te zetten achter deze zaak? Hoe kan je achter een adres komen van een online groothandel bedrijf?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:24:15 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31331096
Dreigen met advocaat/rechtzaak
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_31331229
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:24 schreef IkWilbert het volgende:
Dreigen met advocaat/rechtzaak
Dat gaat ze ook doen, maar hoe kan je achter een adres komen? Hoe kan je, zonder rechters en advocaten, de druk bij de te betalen partij opvoeren?
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:36:35 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_31331396
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:22 schreef zwaaibaai het volgende:
Helaas is het bedrijf ook niet geregistreerd bij de KvK, en er is geen adres bekend, ook geen postbus nummer.
Als een bedrijf in Nederland gevestigd is in Nederland moet het toch echt bij de kvk ingeschreven staan. Zo niet, dan is het heel erg van je vriendin om met deze mensen in zee te gaan en ben ik bang dat ze naar haar centen kan fluiten.
So we just called him Fred
pi_31331744
Het bedrijf is niet onder de naam die de site aangeeft terug te vinden op de KvK site. Ook het opgegeven 06 nummer is niet terug te vinden op de site. En een andere naam van het bedrijf vind ik ook niet op de lingerie site.
burgerweeshuis
pi_31331791
Hoe heeft ze die zogenaamde 'groothandel' dan gevonden? En bestellen bij een bedrijf zonder kvk inschrijving lijkt me niet vreselijk slim handelen.

Edit: lezen online dus!
Kan je niet meer te weten komen via SIDN, daar kan je uitgebreid op de naam van een website zoeken en staat de registrant vermeld.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_31331832
Goed, ik was blind, dom, idioot... Nummer van de KVK is inmiddels terrecht, dus een adres hebben we ook. Maar mijn vraag blijft: hoe kan ze meer druk zetten achter het bedrijf zodat ze WEL betalen..
burgerweeshuis
pi_31331892
Ik zou een laatste aanmaning sturen en aangeven dat je anders naar de rechter stapt.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_31331920
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:59 schreef Étoile het volgende:
Ik zou een laatste aanmaning sturen en aangeven dat je anders naar de rechter stapt.
Wat is een redelijke termijn? Er is al eerder beloofd dat er geld komt, maar dat komt er dus niet. 14 dagen geleden zou het geregeld zijn, is het ook niet.

Kan ze wederom 14 dagen eisen? mag/kan dat?
burgerweeshuis
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:10:35 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31332110
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:01 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Wat is een redelijke termijn? Er is al eerder beloofd dat er geld komt, maar dat komt er dus niet. 14 dagen geleden zou het geregeld zijn, is het ook niet.

Een aangetekende brief sturen tav de directie. Hierin sommeer je ze het geld terug te storten binnen 5 dagen. Indien dit niet gebeurd stuur je de hele handel naar de advocaat of deurwaarder. De bijkomende kosten zijn dan ook voor hun rekening.

Zet er tevens in dat je verplucht bent om achterstallige betalers te melden bij je kredietverzekeringsmaatschappij. Dit heeft voor hun consequenties als ze ooit ergens een kredietvoorziening aan willen vragen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:10:42 #11
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31332113
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:01 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ik zou 8 dagen eisen. En dan echt zeggen: als dan nog niet betaald is, stap ik naar de rechter. En dat dan doen ook natuurlijk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:59:17 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31333140
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Een aangetekende brief sturen tav de directie. Hierin sommeer je ze het geld terug te storten binnen 5 dagen. Indien dit niet gebeurd stuur je de hele handel naar de advocaat of deurwaarder. De bijkomende kosten zijn dan ook voor hun rekening.
De kosten worden bij hen in rekening gebracht, maar of ze het betalen is natuurlijk de vraag. Als het voor de rechter komt, zal een deel van de kosten worden toegewezen, maar lang niet alles.
quote:
Zet er tevens in dat je verplucht bent om achterstallige betalers te melden bij je kredietverzekeringsmaatschappij. Dit heeft voor hun consequenties als ze ooit ergens een kredietvoorziening aan willen vragen.
Zoiets geldt alleen voor leveringen op krediet, waar in dit geval geen sprake van is. Zet dat er dus niet in, want dan is het duidelijk dat het bluf is.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:40:02 #13
65960 sanger
pi_31333992
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

De kosten worden bij hen in rekening gebracht, maar of ze het betalen is natuurlijk de vraag. Als het voor de rechter komt, zal een deel van de kosten worden toegewezen, maar lang niet alles.
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat dit eigenlijk standaard in de brief wordt opgenomen. Ook als drukmiddel. In de praktijk wordt daarvan lang niet alles betaald indd.
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:59 schreef Alicey het volgende:
Zoiets geldt alleen voor leveringen op krediet, waar in dit geval geen sprake van is. Zet dat er dus niet in, want dan is het duidelijk dat het bluf is.
Je hebt gelijk, had OP verkeerd gelezen.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:41:17 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31334013
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik bedoelde te zeggen dat dit eigenlijk standaard in de brief wordt opgenomen. Ook als drukmiddel. In de praktijk wordt daarvan lang niet alles betaald indd.
[..]

Je hebt gelijk, had OP verkeerd gelezen.
Da's inderdaad altijd een idee, om er op te wijzen dat bijkomende kosten verhaald zullen worden.. Hoewel de meeste bedrijven daar niet van onder de indruk zullen zijn.
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:50:16 #15
65960 sanger
pi_31335365
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Da's inderdaad altijd een idee, om er op te wijzen dat bijkomende kosten verhaald zullen worden.. Hoewel de meeste bedrijven daar niet van onder de indruk zullen zijn.
Ik denk dat de indruk die het maakt meer te doen heeft met de omvang van het bedrijf, en de ervarenheid van de boekhouder.

Ik boek er zelf weleens succes mee als ik eerlijk moet zijn.
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:00:52 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31335567
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Alicey op 10-10-2005 16:02:14 (dubbel/half/stuk etc.) ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:01:21 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31335579
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk dat de indruk die het maakt meer te doen heeft met de omvang van het bedrijf, en de ervarenheid van de boekhouder.

Ik boek er zelf weleens succes mee als ik eerlijk moet zijn.
Het boekt wel eens succes inderdaad. Ik vraag me alleen af in hoeverre die mededeling meespeelt, en niet eerder het bedrijf denkt aan haar reputatie.
pi_31335806
update:

Vanmorgen is er wederom een email verstuurd met de vraag wanneer het geld binnen komt. Het antwoord ( op eens wel, lezen ze soms ook Fok! ? ) dat het in behandeling is. Daarop volgde er weer een email met de vraag:
"Wanneer wordt dit afgehandelt? Indien u geen antwoord geeft op mijn vragen kunt u eind van deze week een aangetekende brief van mijn advocaat verwachten."

Wordt vervolgd....
burgerweeshuis
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:13:39 #19
65960 sanger
pi_31335849
Ben benieuwd!
pi_31377430
Update:

Zoals verwacht is het geld uiteraard niet aangekomen, zoals eerder beloofd en toegezegd was. Vandaag gaat er een brief de deur uit waarin staat dat er binnen 7 dagen betaald moet worden, anders word er een deurwaarder ingeschakeld en alle bijkomende kosten mogen zij ook braaf betalen. Echter werd er gezegd dat de brief niet noodzakelijkerwijs aangetekend hoeft te zijn. Ben ik de enige die dat vreemd vind?
burgerweeshuis
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:35:04 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31377494
Jij gaat je zorgen maken over een betaling van 4 oktober? Ik zou nog even wachten hoor. Bij mijn bedrijf duurt een declaratie minimaal 5/6 dagen, dat is vanaf het moment dat de FA zegt dat de betaling bij de bank is aangeboden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_31377562
AANGETEKEND met retourbewijs, binnen7 dagen betalen anders incassobureau.
Niet aangetekend versturen is i.d.d. vreemd, maar levert jullie wel een stuk bewijslast dat ze de brief daadwerkelijk ontvangen hebben.
pi_31377912
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:35 schreef Herkauwer het volgende:
Jij gaat je zorgen maken over een betaling van 4 oktober? Ik zou nog even wachten hoor. Bij mijn bedrijf duurt een declaratie minimaal 5/6 dagen, dat is vanaf het moment dat de FA zegt dat de betaling bij de bank is aangeboden.
en dan nu ff in jip en janneke taal....

En lees de OP ff goed en pak een kalender... WTF is een FA? Forum Admins doen hier niks mee hoor...
burgerweeshuis
pi_31377926
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:38 schreef Dophertje het volgende:
AANGETEKEND met retourbewijs, binnen7 dagen betalen anders incassobureau.
Niet aangetekend versturen is i.d.d. vreemd, maar levert jullie wel een stuk bewijslast dat ze de brief daadwerkelijk ontvangen hebben.
zo dacht zij en ik er ook over ja. Maar je hebt helemaal gelijk.
burgerweeshuis
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:06:59 #25
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31378088
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:57 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

en dan nu ff in jip en janneke taal....

En lees de OP ff goed en pak een kalender... WTF is een FA? Forum Admins doen hier niks mee hoor...
quote:
Per email is op 4 oktober een bevestiging gestuurd dat de betaling in behandeling is en het bedrag terug gestort zou worden
En het is nu 12 oktober.... En FA is Financiële Afdeling
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')