Ja dat zou ik ook doen maar ik ben eigenlijk gewoon hulp dus als pizzabakker enz. tegen mij is nooit gezegt dat ik zou bezorgen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:32 schreef Thieske het volgende:
nWaarom haal je niet ff je brommercertificaat? Je hebt ook nog zoiets als eigen veratwoordelijkheid.
welke school doe je?quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:33 schreef slomekees het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook doen maar ik ben eigenlijk gewoon hulp dus als pizzabakker enz. tegen mij is nooit gezegt dat ik zou bezorgen.
En trouwens ik heb daar geen geld voor, tis misschien 30E maar ik moet mijn huur betalen en school boeken enz enz. ik kom net rond als ik deze baan heb. Nu zal ik alleen maar moeten lenen of snel een andere baan moeten zoeken.
Dat is het ook wel maar dat bezorgen doe ik dus nooit. En dat helm sja dat is mijn eigen stomme fout. Maar mijn baas is zo van als je niet gaat bezorgen wat doe je hier dan.quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:35 schreef Killer_Mom het volgende:
geen bromfiets certificaat ............... geen helm.
en t is niet jouw schuld?
best sloom .............. best wel. zoek t hogerop,quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:39 schreef slomekees het volgende:
[..]
Dat is het ook wel maar dat bezorgen doe ik dus nooit. En dat helm sja dat is mijn eigen stomme fout. Maar mijn baas is zo van als je niet gaat bezorgen wat doe je hier dan.Dit is dus allemaal een beetje klote ik moet dus straks als ik die 32,50 aanneem van die 65¤ moet ik nogsteeds 87,50 betalen aan justitie. en zit zelf al zonder enig geld.
Mag wel, maar IIRC wordt dat gezien als loon. Dacht dat er ook nog belasting/premies overheen gingenquote:Op maandag 10 oktober 2005 07:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik dacht dat werkgevers de boetes van hun werknemers sowieso niet mogen betalen?
Erm... _rally_ zegt wat mij betreft dat TS mag betalen. (ik vind dat ook, overigens....)quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:00 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad. 50/50 is NIET schappelijk. Niet op ingaan en alles door baas laten betalen. Dit is echt van de gekke vind ik.
Waarom stap je dan ook op dat brommer geval.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:33 schreef slomekees het volgende:
dus lijkt het jullie wel fair van hem dat hij 50& ervan betaald? terwijl hij wist dat ik geen certificaat heb?
Jij.quote:En als ik nou straks een ongeluk maak en rij iemand ernstig aan wie gaat dat dan betalen?!
quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:09 schreef Aventura het volgende:
. Ongelofelijk dat jullie allemaal vinden dat TS moet betalen.
quote:Bizar. Ik weet zeker dat TS zijn gelijk kan halen in deze, als hij het erop aan laat komen.
Die vergelijking gaat niet op. Jij rijdt ELKE DAG in je auto. De TS was NIET aangenomen om op de brommer te tuffen en pizza's te bezorgen. Echter op een dag droeg zijn baas hem op dit toch te doen terwijl deze wist dat TS daartoe niet bevoegd was. IMO is dat misbruik maken van een machtspositie. Ik baseer dit niet op juridische kennis maar op redelijkheid en billijkheid.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij stapt toch op de brommer?
Daarnaast: boetes zijn altijd voor de werknemer als het dit soort dingen betreft. (leuk, mijn baas betaalt mijn snelheidsboetes, want hij wil dat ik op tijd ben)
En dat TS eventueel niet mondig genoeg is, is toch echt zijn probleem. Dat verandert aan het feit wie de boetes moet betalen nogal weinig...
[..]
En dat baseer je op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |