abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:25:46 #1
126709 slomekees
ben best sloom...
pi_31322713
Hoi,

26 Sept. Reed ik op een brommer en moest pizza's bezorgen, heel de dag ging perfect tot dat de politie kwam en mij een boete gaf. Ik kreeg dus een boete omdat ik geen bromfiets certificaat had en omdat ik geen helm op had.
Dus afgelopen dinsdag kreeg ik de acceptgiro's binnen, 1 van 65¤ Zonder certificaat. En 1 van 55¤ van zonder helm.

Ik moest dus die dag werken en nam de acceptgiro mee van 65¤, gaf hem aan mijn baas en hij zou er later over hebben.
Vandaag had ik er weer over die boete van 65¤, en hij zou hem met mijn splitsen dus 50/50. Ik ging er meteen op in dat dat niet kan, omdat ik voor hem aan het werk ben onder zijn werktijd en terwijl hij wist dat ik geen certificaat had. Toen ging hij over de overige kosten praten over belasting dat hij over mij betaald en ziekefonds enz.
Dus ik zeg dat dat gewoon werkgevers kosten zijn en dat dat gewoon normaal is en dat het gewoon van mijn salaris af gaat.

Dus ik hem weer uitleggen dat ik voor hem het risico moet nemen om gepakt te worden door de politie en dat hij lekker geld kan verdienen. Dus zei hij nogmaals dat hij maar de helft gaat betalen en dat hij me dan ook niet meer nodig heeft als ik niet wil bezorgen. Dus ik het gesprek afgesloten en pissed naar huis gegaan.

Nu weet ik dus geen raad meer, werk er al 3 jaar nooit wat gezeik gehad en nu krijg ik dit als dank.
Heeft iemand raad? ik vind dit dus wel een beetje kut van hem dat hij zo met mij omgaat.

En sorry van de spelvauten.
pi_31322941
Waarom haal je niet ff je brommercertificaat? Je hebt ook nog zoiets als eigen veratwoordelijkheid.
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:33:31 #3
126709 slomekees
ben best sloom...
pi_31322954
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:32 schreef Thieske het volgende:
nWaarom haal je niet ff je brommercertificaat? Je hebt ook nog zoiets als eigen veratwoordelijkheid.
Ja dat zou ik ook doen maar ik ben eigenlijk gewoon hulp dus als pizzabakker enz. tegen mij is nooit gezegt dat ik zou bezorgen.

En trouwens ik heb daar geen geld voor, tis misschien 30E maar ik moet mijn huur betalen en school boeken enz enz. ik kom net rond als ik deze baan heb. Nu zal ik alleen maar moeten lenen of snel een andere baan moeten zoeken.
pi_31322988
geen bromfiets certificaat ............... geen helm.
en t is niet jouw schuld?
De Puta Madre
pi_31323084
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:33 schreef slomekees het volgende:

[..]

Ja dat zou ik ook doen maar ik ben eigenlijk gewoon hulp dus als pizzabakker enz. tegen mij is nooit gezegt dat ik zou bezorgen.

En trouwens ik heb daar geen geld voor, tis misschien 30E maar ik moet mijn huur betalen en school boeken enz enz. ik kom net rond als ik deze baan heb. Nu zal ik alleen maar moeten lenen of snel een andere baan moeten zoeken.
welke school doe je?
De Puta Madre
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:39:58 #6
126709 slomekees
ben best sloom...
pi_31323112
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:35 schreef Killer_Mom het volgende:
geen bromfiets certificaat ............... geen helm.
en t is niet jouw schuld?
Dat is het ook wel maar dat bezorgen doe ik dus nooit. En dat helm sja dat is mijn eigen stomme fout. Maar mijn baas is zo van als je niet gaat bezorgen wat doe je hier dan. Dit is dus allemaal een beetje klote ik moet dus straks als ik die 32,50 aanneem van die 65¤ moet ik nogsteeds 87,50 betalen aan justitie. en zit zelf al zonder enig geld.
pi_31323766
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:39 schreef slomekees het volgende:

[..]

Dat is het ook wel maar dat bezorgen doe ik dus nooit. En dat helm sja dat is mijn eigen stomme fout. Maar mijn baas is zo van als je niet gaat bezorgen wat doe je hier dan. Dit is dus allemaal een beetje klote ik moet dus straks als ik die 32,50 aanneem van die 65¤ moet ik nogsteeds 87,50 betalen aan justitie. en zit zelf al zonder enig geld.
best sloom .............. best wel. zoek t hogerop,
De Puta Madre
pi_31324386
joh haal nou maar gewoon dat brommercertificaat, in deze tijden moet je blij zijn met werk... zeker als je sloom bent
pi_31324984
50/50 vind ik heel schappelijk van je baas, hij betaald de boete voor geen certificaat en jij voor geen helm (dat is tenslotte wel 100 procent jouw schuld)
  maandag 10 oktober 2005 @ 02:59:33 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31325742
rij je nou vaker met de brommer pizzas rond of alleen op die specifieke dag?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 10 oktober 2005 @ 07:27:36 #11
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31326532
Ik dacht dat werkgevers de boetes van hun werknemers sowieso niet mogen betalen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 10 oktober 2005 @ 07:29:50 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31326543
Eigen schul dikke buld TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31328380
Ikvind dat je baas je moet ontslaan.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:33:34 #14
126709 slomekees
ben best sloom...
pi_31328706
dus lijkt het jullie wel fair van hem dat hij 50& ervan betaald? terwijl hij wist dat ik geen certificaat heb?
En als ik nou straks een ongeluk maak en rij iemand ernstig aan wie gaat dat dan betalen?!
pi_31328735
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik dacht dat werkgevers de boetes van hun werknemers sowieso niet mogen betalen?
Mag wel, maar IIRC wordt dat gezien als loon. Dacht dat er ook nog belasting/premies overheen gingen
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:52:09 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31329054
Ik vind dat de baas moet betalen. Ik bedoel, hij heeft TS wel in een bepaalde hoek gedrukt. Als jou baas tegen je zegt dat je iets moet doen, ookal ben je daarvoor niet verzekerd/gekwalificeerd of wat ook, zouden veel mensen weigeren, maar vele ook niet!
Zeker geen jongere, zoals TS. Ik vind het te gek voor woorden dat die jongen moet betalwn. Tip aan TS: bel even met de rechtswinkel (er is er geloof ik ook een speciaal voor jongeren). Ik zou wel op zoek gaan naar een ander bijbaantje alvast.
pi_31329102
Boetes zoals deze zijn toch verantwoordelijkheid van de werknemer. Een eikel zonder rijvaardigheid *en* zonder helm op een brommer.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:00:13 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31329224
Inderdaad. 50/50 is NIET schappelijk. Niet op ingaan en alles door baas laten betalen. Dit is echt van de gekke vind ik.
pi_31329256
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:00 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad. 50/50 is NIET schappelijk. Niet op ingaan en alles door baas laten betalen. Dit is echt van de gekke vind ik.
Erm... _rally_ zegt wat mij betreft dat TS mag betalen. (ik vind dat ook, overigens....)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31329419
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:33 schreef slomekees het volgende:
dus lijkt het jullie wel fair van hem dat hij 50& ervan betaald? terwijl hij wist dat ik geen certificaat heb?
Waarom stap je dan ook op dat brommer geval.
quote:
En als ik nou straks een ongeluk maak en rij iemand ernstig aan wie gaat dat dan betalen?!
Jij.
pi_31329426
Ik dacht eerst ook: TS betaalt die boetes maar lekker zelf, moet 'ie maar geen baantje nemen als pizzakoerier wanneer hij 'n bromfietscertificaat niet heeft. Maar....het is wel lullig dat hij door zijn baas gedwongen wordt pizzas te bezorgen terwijl die baas weet dat hij geen certificaat heeft en terwijl hij daar niet voor aangenomen is. Ik weet niet wat ik zou doen als ik met ontslag gedreigd werd. Ik vind dat TS wat die boete van dat certificaat gewoon gelijk hebben eigenlijk. En hij geeft zelf toe dat die boete van die helm zijn eigen schuld is en claimt dat ook niet bij z'n baas, ik vind hem verder niet onredelijk of zo.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:09:29 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31329437
Tja, dat jullie allemaal mondig genoeg zijn om een opdracht van je baas niet op te hebben gevolgd, wil nog niet zeggen dat de TS dat wel was? Zeker tieners doen gewoon wat hun opgedragen wordt, zonder na te denken over consequenties. Ongelofelijk dat jullie allemaal vinden dat TS moet betalen. Bizar. Ik weet zeker dat TS zijn gelijk kan halen in deze, als hij het erop aan laat komen.
pi_31329513
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:09 schreef Aventura het volgende:
. Ongelofelijk dat jullie allemaal vinden dat TS moet betalen.

Hij stapt toch op de brommer?
Daarnaast: boetes zijn altijd voor de werknemer als het dit soort dingen betreft. (leuk, mijn baas betaalt mijn snelheidsboetes, want hij wil dat ik op tijd ben )

En dat TS eventueel niet mondig genoeg is, is toch echt zijn probleem. Dat verandert aan het feit wie de boetes moet betalen nogal weinig...
quote:
Bizar. Ik weet zeker dat TS zijn gelijk kan halen in deze, als hij het erop aan laat komen.

En dat baseer je op?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:15:15 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31329580
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hij stapt toch op de brommer?
Daarnaast: boetes zijn altijd voor de werknemer als het dit soort dingen betreft. (leuk, mijn baas betaalt mijn snelheidsboetes, want hij wil dat ik op tijd ben )

En dat TS eventueel niet mondig genoeg is, is toch echt zijn probleem. Dat verandert aan het feit wie de boetes moet betalen nogal weinig...
[..]

En dat baseer je op?
Die vergelijking gaat niet op. Jij rijdt ELKE DAG in je auto. De TS was NIET aangenomen om op de brommer te tuffen en pizza's te bezorgen. Echter op een dag droeg zijn baas hem op dit toch te doen terwijl deze wist dat TS daartoe niet bevoegd was. IMO is dat misbruik maken van een machtspositie. Ik baseer dit niet op juridische kennis maar op redelijkheid en billijkheid.
pi_31329683
Tja een rechter zou denk ik wel oordelen dat de werknemer geacht is te weten dat je niet zonder certificaat mag rondrijden en zonder helm.
Aan de andere kant is het wel zo dat hij niet is aangenomen om pizzas te bezorgen.
Baas had hem eigenlijk voordat ie ging bezorgen moeten aanbieden zijn certificaat te betalen. Ik neig evenwel toch meer in het voordeel van TS, gezien het feit dat hij niet als brommerkoerier is aangenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')