abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31411253
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je eerste 2 punten slaan als kut op Dirk, ze zijn namelijk wel door die woestijn heen gegaan, er zijn meerdere routes maar dat ze door de Sahara heen zijn gekomen is wel duidelijk. Ten 2e blijkt uit niets dat ze door de woestijn vervoerd zijn.
Dacht je dat ze waren komen lopen met hun zwangere vrouwen plus kroost?
quote:
Er zijn zat reportages gemaakt waarbij ze ook tijdens de heenweg gedumpt werden in de woestijn.
Ja, dat mag dus niet. Dat het gebeurt is geen argument om het ook maar te doen.
quote:
Ten 3e is er ook geen sprake van een "straf". Ten 4e gaat elke handeling tegen de menselijkheid in zoals ik eerder al stelde. Er is geen enkele oplossing die niet tegen "de menselijkheid" in gaat.
Er is een verschil tussen mensen in tentenkampen proppen in nare omstandigheden en ze doelbewust zonder middelen in een woestijn droppen. Dat laatste is erger.
quote:
Je laatste zin kan je ook omdraaien, er is geen oplossing voor het probleem dus dumpen we de illegalen in Marokko en dus is het de verantwoordelijkheid van Marokko. Daar erger ik me aan,
Die illegalen waren nou eenmaal in Marokko. Daar zijn ze zelf gekomen. Dat de landen die ertussen liggen ook fout zijn, staat buiten kijf. Maar ja, een overheid is verantwoordelijk voor alle mensen op zijn grondgebied en hoort er conform de wetten mee om te gaan.
quote:
dat Marokko fout zit, tuurlijk. Maar het constante gehijg en gefocus op Marokko, daar hou ik niet van.
Het is geen focus, het is toevallig dat Marokko dit heeft gedaan en ermee in het nieuws kwam.
Dacht je dat er anders gereageerd zou zijn als het -ik noem maar wat- Tsjechië was geweest?
quote:
De EU is hiervoor medeverantwoordelijk, maar die blijven natuurlijk buiten schot. Immers ze moeten "het westen" voorstellen die dit soort dingen "nooit" doet..
Als je de berichtgeving hierom goed gelezen had, dan wist je dat er een oproep gedaan werd aan alle betrokkenen, dus ook Europa, om een oplossing te vinden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31412847
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:44 schreef Mutant01 het volgende:
De mensen uit Senegal en Mali worden niet in de woestijn gedumpt, die twee landen hebben een verdrag met Marokko en ze worden dan ook per vliegtuig teruggevlogen..
het lijkt mij zeer wensbaar dat bij de komende conventie (hoe heeft het zolang kunnen duren voordat ie ooit plaats vond?) flink wat knopen doorgehakt worden en waarbij er behoorlijk wat verdragen worden ondertekend zodat niet alleen Marokko met de gebakken peren blijft zitten. Zij hebben in dit geval een geografisch nadeel, want als Namibie op die plaats had gelegen hadden we dezelfde problemen gehad met migranten.deze taferelen gaan we ook krijgen als Turkije lid wordt van de EU, ook zij zullen overspoeld worden met gelukszoekers en de vraag is wie er voor de opvang en de oplossing gaat zorgen/betalen.

Toch vind ik het jammer dat Marokko, volgens geruchten, behoorlijk wat mensen aan hun lot overlaat door ze met wat medicijntrommeltjes in de zandbak te flikkeren, het is in elk geval geen oplossing.

Mijn hoop is dus gevestigd op de conventie die nu gepand gaat worden, maar as usual zal daar weinig concreets uit voort komen...
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')