abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31306022
Zie http://www.goalthemovie.com/

Goal - the Kick-off is een film over de voetbalwereld, maar nu eens niet over de fans/hooligans (Football factory en Hooligans) maar over de wereld als speler.

Verhaal gaat over een jongen van 10 (Santiago Munez) die met zijn familie emigreert van Mexico naar Amerika.
Daar wordt hij tijdens een plaatselijke jeugdwedstrijd ontdekt, wat hem naar Newcastle United brengt.
Ineens komt hij in aanraking met de soms harde facetten ven het voetballeven, keihard trainen in weer en wind, harde tackles, vele verleidingen etc.

Het gave van de film is dat deze mbt de voetbalbeelden geschoten is in St. James Park in Newcastle met echte wedstrijdbeelden, zodoende zie je dus mannen als Steven Gerrard, Frank Lampard, Alan Shearer in werkelijkheid in actie in de film.

De UEFA heeft hier speciaal toestemming voor gegeven aangezien er zeer veel close-ups tussen zitten die van dicht langs de zijlijn geschoten zijn. Tevens moesten er soms acteur het veld op, bij de opkomst op het veld, om na een werkelijk gescoord doelpunt, mee te juichen met de echte voetballers en na afloop iedereen de handen te schudden, in de armen te vallen etc.

Hierdoor ziet de voetbalactie er gewoon retegoed uit, met geen geacteerde maar werkelijke tackles, poort-acties, scharen, etc.
Bovendien hebben ze de hoofdrolspeler, Kuno Becker, voordat ze begonnen met voetbalbeelden eerst gewoon 7 weken full-time met de A selectie van Newcastle laten meetrainen en in niks ontzien.

De film gaat hier 20 Oktober in Premiere (In Engeland is ie al in de bios) dus leek me wel leuk als mensen die de film gezien hebben, hier hun mening geven, temeer daar er nog 2 vervolg films komen (Het verhaal vervolgt namelijk met een transfer naar Real Madrid - Beckham zal dan ook een filmrol gaan vervullen - en het slot deel gaat over de WK 2006).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31306253
Dacht dat er al een topic over was, maarja.

Net was er een stukje over op MTV. Lijkt me een leuke film .
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:35:06 #3
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_31306721
Ik ook.
pi_31306753
Ik heb hier een voorstukje van gezien in de bios en de film is volgens mij echt vet! Ga hier zeker heen...
pi_31313037
Ik heb via m'n zwager een stukje gezien, die had een stuk van de film weten te vinden en dowloaden en heb alleen ff wat voetbalscenes gezien en dat zag er gewoon erg goed uit.
pi_31313111
Ik ben de film op dit moment aan het kijken.
pi_31313312
Dan ben ik benieuwd naar je review straks.
pi_31318298
Ongeveer 60% van de film gezien, geen slechte film tot nu toe. morgen de andere helft maar.

De gebeurtenissen van Santiago gaan wel erg snel als hij daar aankomt. Wel grappig om Gavin Harris die gespeeld wordt door Alessandro Nivola in de wedstrijd te zien spelers alsof alles zo heeft plaatsgevonden in het echt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Skwish op 09-10-2005 22:12:59 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:17:47 #10
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31329642
ben benieuwd naar deze films
pi_31356919
Leuke film hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')