Echo and the Bunnyman stond ook op mijn verborgen verlanglijstje...quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:28 schreef nozem het volgende:
Ik vind dat je de muziek die je zoekt nogal vaag omschrijft. Jankstem, melodramatische muziek?
Ik zou The Smiths kunnen noemen, maar daarmee doe ik die band ernstig tekort denk ik.
Welk nummer vraagt ie.quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Echo and the Bunnyman stond ook op mijn verborgen verlanglijstje...
Dus laat maar horen.Smiths (owke) - Welk nummer ?
The Verve klinkt wel goed... stond ook wel op het verlanglijstje. Maar dat nummer is een beetje grijs.quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:47 schreef Tafkahs het volgende:
bedoel je zoiets als the verve - bitter sweet symphony e.d.?
Probeer ook eens wat van Muse, dat is ook vaak zo'n jankmuil
Eigenlijk muziek voor s-avonds laat (ook zo'n vaag begrip)..quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:03 schreef Tafkahs het volgende:
wat wil je er mee doenMisschien kom ik dan op een antwoord
van het type de moeder van Bambi krijgt een schot hagel in d'r sodemieter en dat vinden we zielig of meer karma police zwaarmoedig, ellende tot op het bot, alles is onrechtvaardig?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Eigenlijk muziek voor s-avonds laat (ook zo'n vaag begrip)..
Licht psychedelische muziek heeft natuurlijk mijn voorkeur. Een soort van Pink Floyd maar dan uitgevoerd met een hangende stem.
Pearl Jam heeft toch wel wat andere nummers die binnen je idee vallen?quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:21 schreef Drugshond het volgende:
Titel zegt eigenlijk alles.
Ik wil een paar compilatie CD's maken van dergelijk soort muziek.
Grof gezegd een combo van een jank stem (positief bedoeld) met melodramatische muziek. Het moet in rustigere sferen blijven : v.b. : Pearl Jam - Black valt buiten de catagorie.
Voorbeelden :StereoPhonics - Mr Writer. The Viels - Lavinia Echo and the Bunnyman - Killing Moon Bjork - Play dead U2 - Love is blindness Led Zeppelin - Misty Mountain Hop en vele anderen.
Ik heb wel wat ideetjes, maar ik weet zeker dat een aantal bijdrages mijn persoonlijke suggesties zullen overstijgen.
Geef bij je reaktie de artist/band + nummer op.
Alvast bedankt voor de reaktie.
Die stond als eerste op mijn lijstje...quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:35 schreef miss_sly het volgende:
Perfect volgens mij is Lavinia van The Veils!
quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:16 schreef Tafkahs het volgende:
van het type de moeder van Bambi krijgt een schot hagel in d'r sodemieter en dat vinden we zielig of meer karma police zwaarmoedig, ellende tot op het bot, alles is onrechtvaardig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |