Hallo,
ik wil in het studiejaar 2006/2007 graag de onderzoeksmaster Taalwetenschap gaan volgen in Groningen. Vóór 1 mei moet ik al mijn papieren al ingediend hebben, dus vandaar dat ik me al vroegtijdig aan het oriënteren ben.
Ik vroeg me af hoe zo'n procedure (in het bijzonder aan de faculteit der letteren van de RuG) eigenlijk precies in z'n werk gaat?
Wie worden bijvoorbeeld gezien als 'ter zake deskundigen'? Ik neem aan dat dat onderzoekers moeten zijn in dezelfde discipline die ik ook wil gaan doen en die bovendien minstens een dr. titel voeren?
En wat voor wetenschappelijke artikelen worden relevant geacht? Ik heb bijvoorbeeld al wel een goed artikel geschreven binnen de letterkunde, maar of dat relevant is voor taalkunde? Het kan zijn dat het hen meer gaat om onderzoekerskwaliteiten.
En tot slot: hoe ziet de toets voor het Engels eruit? Ik ben een havist, dus ik voldoe niet automatisch aan de eis. Na 3 jaar studie, grotendeels in het Engels, durf ik wel te beweren dat mijn Engels mínstens op VWO-niveau is, maar ja, zo'n test kan een hoop verzieken met de verkeerde vragen
![]()
Dus, iedereen die al een onderzoeksmaster volgt, verlicht mij met uw antwoord