Snelheid omhoog voor vrachtwagens en caravans? Dat terwijl je ook stelt dat Nederlanders over het algemeen niet kunnen rijden. Wat wil je nou?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:35 schreef MrX1982 het volgende:
Het snelheidsverschil tussen auto's en vrachtwagens/caravans zorgt ook voor problemen. Het moet veel gelijmatiger.
Snelheid omhoog en Nederlanders kunnen over het algemeen niet rijden wat ook niet bevorderlijk is.
Hier is ruimte zat om wegen aan te leggen, slechts 15% van Nederland is bebouwd. (Gebouwen, wegen, parkeerplaatsen, etc, etc...)quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 21:05 schreef Doderok het volgende:
En er is veel meer ruimte om wegen aan te leggen.
Handig, dan leggen we heel limburg vol met wegen! Want daar is toch plek zat.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:28 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Hier is ruimte zat om wegen aan te leggen, slechts 15% van Nederland is bebouwd. (Gebouwen, wegen, parkeerplaatsen, etc, etc...)
Ja tof...alles voltrappen met asfalt en beton...wordt het leven vast veel beter van in dit land. En die 15% is in mijn ogen al heel veel. Ik heb graag wat open ruimte om in te leven of te recreëeren.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:28 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Hier is ruimte zat om wegen aan te leggen, slechts 15% van Nederland is bebouwd. (Gebouwen, wegen, parkeerplaatsen, etc, etc...)
Snelheidsverschil verkleinen en het weggedrag verbeteren.quote:Op zondag 9 oktober 2005 00:34 schreef wonko het volgende:
Snelheid omhoog voor vrachtwagens en caravans? Dat terwijl je ook stelt dat Nederlanders over het algemeen niet kunnen rijden. Wat wil je nou?
Die snelheid kan ik nog inkomen, maar wat had je dan als adviessnelheden in gedachten? En dat weggedrag...het is vaak puur stressen op de weg als je soms mensen bezig ziet. Men gunt elkaar geen millimeter weg als het even kan. Hoe wou je dat aanpakken?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Snelheidsverschil verkleinen en het weggedrag verbeteren.
Variabel. Overdag 130 en 's nachts 160 op snelwegen waar het mogelijk is.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:59 schreef wonko het volgende:
Die snelheid kan ik nog inkomen, maar wat had je dan als adviessnelheden in gedachten?
Dat is lastiger. Betere voorlichting en hogere boetes voor onwenselijk weggedrag. Daar zouden ze veel beter op moeten controleren en niet op snelheidsoverschrijdingen van 5 km/hquote:En dat weggedrag...het is vaak puur stressen op de weg als je soms mensen bezig ziet. Men gunt elkaar geen millimeter weg als het even kan. Hoe wou je dat aanpakken?
Telewerken is een goede optie...3 dagen per week ofzo. Maar dat concentreren in werkkampen komt een beetje teveel eisend over. Ik zie het al voor me...een Philips enclave.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:12 schreef Hallulama het volgende:
T E L E W E R K E N !
De enige oplossing, of meer concentratie van werknemers bij werkgevers, woon/werk complexen, etc.
Vrachtwagens 110...ik zie gelijk gruwelbeelden van vrachtwagens die op files inrijden....en dat met 110. Maar goed...het is een idee. Alleen dan mogen de eisen voor de bestuurders wel wat voor hoger. En voor die caravans mogen de basale eisen wat hoger. Dingen zoals vermogen motor en gewicht caravan in verhouding hebben. Praktijkervaring van de chauffeur etc. Anders krijg je problemen lijkt me.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Variabel. Overdag 130 en 's nachts 160 op snelwegen waar het mogelijk is.
Vervolgens moet de snelheidsbegrenzing van vrachtwagens eraf en kan de snelheid omhoog naar 110 km/h. Hetzelfde geldt voor auto's met caravans en aanhangwagens. 110 km/h.
Verder moet er weer een minimumsnelheid worden opgevoerd op de snelweg. Minimaal 100 km/h tenzij anders aangegeven natuurlijk.
De wegmisbruikers aanpakken bedoel je. Bumperklevers...mensen die je afsnijden als je wilt invoegen...misschien is yoga wel een idee voor de gemiddelde weggebruiker. Als je ziet hoe enorm gestressed sommige mensen zich gedragen achter dat stuur.quote:Dat is lastiger. Betere voorlichting en hogere boetes voor onwenselijk weggedrag. Daar zouden ze veel beter op moeten controleren en niet op snelheidsoverschrijdingen van 5 km/h
Nee een vrachtwagen die met 80km/h op een file in rijdt is lekker. Drogargument dus.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:41 schreef wonko het volgende:
Vrachtwagens 110...ik zie gelijk gruwelbeelden van vrachtwagens die op files inrijden....en dat met 110. Maar goed...het is een idee. Alleen dan mogen de eisen voor de bestuurders wel wat voor hoger. En voor die caravans mogen de basale eisen wat hoger. Dingen zoals vermogen motor en gewicht caravan in verhouding hebben. Praktijkervaring van de chauffeur etc. Anders krijg je problemen lijkt me.
Ja we leven met teveel mensen op een te klein stukje aarde en mensen spelen eigen rechter.quote:De wegmisbruikers aanpakken bedoel je. Bumperklevers...mensen die je afsnijden als je wilt invoegen...misschien is yoga wel een idee voor de gemiddelde weggebruiker. Als je ziet hoe enorm gestressed sommige mensen zich gedragen achter dat stuur.
Hmmm, is wel een idee eigenlijk...6 km achter een vrachtwagen met 81 Kmh hangen omdat deze een vrachtwagen met 80 Kmh brugopwaarts wil inhalen is niet bevorderlijk voor de doorstroming.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee een vrachtwagen die met 80km/h op een file in rijdt is lekker. Drogargument dus.
Het probleem is dat vrachtwagens makkelijk sneller kunnen maar niet mogen waardoor je uiterst vervelende situaties krijgt als ze een collega of een auto met caravan moeten inhalen met 1 km/h verschil. Weg met die snelheidsbegrenzing dus.
En als je dan later invoegt word je keihard afgesneden. Mensen doen soms echt hun best om je er niet tussen te laten.quote:Ja we leven met teveel mensen op een te klein stukje aarde en mensen spelen eigen rechter.
Dat zie je goed bij het fenomeen ritsen, weinig mensen snappen dat principe en willen zo snel mogelijk invoegen terwijl je juist moet doorrijden en pas moet ritsen na dat er staat 'vanaf hier ritsen'.
Die goeie jaren twintigquote:Op zondag 9 oktober 2005 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
Alle arbeiders bij de fabriek net als vroeger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |