abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31296041
Het snelheidsverschil tussen auto's en vrachtwagens/caravans zorgt ook voor problemen. Het moet veel gelijmatiger.

Snelheid omhoog en Nederlanders kunnen over het algemeen niet rijden wat ook niet bevorderlijk is.
pi_31297917
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:35 schreef MrX1982 het volgende:
Het snelheidsverschil tussen auto's en vrachtwagens/caravans zorgt ook voor problemen. Het moet veel gelijmatiger.

Snelheid omhoog en Nederlanders kunnen over het algemeen niet rijden wat ook niet bevorderlijk is.
Snelheid omhoog voor vrachtwagens en caravans? Dat terwijl je ook stelt dat Nederlanders over het algemeen niet kunnen rijden. Wat wil je nou?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 9 oktober 2005 @ 03:27:28 #28
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_31301222
Waarom haal ik alle voertuigen op baan 2 en 3 links van mij in terwijl ijk gewoon 120 rij op baan 1? (Utrecht - Woerden) Omdat de meeste mensen zich niet aan de regels houden en het vertikken om na het inhalen weer naar rechts te gaan. O.K., ik moet officieel naar baan 4 om deze sufferds voorbij te gaan, maar dan krijg je wel heel vreemde capriolen.
Hoezo files terwijl er niets aan de hand is.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:28:34 #29
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31303340
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 21:05 schreef Doderok het volgende:
En er is veel meer ruimte om wegen aan te leggen.
Hier is ruimte zat om wegen aan te leggen, slechts 15% van Nederland is bebouwd. (Gebouwen, wegen, parkeerplaatsen, etc, etc...)
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31303364
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:28 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Hier is ruimte zat om wegen aan te leggen, slechts 15% van Nederland is bebouwd. (Gebouwen, wegen, parkeerplaatsen, etc, etc...)
Handig, dan leggen we heel limburg vol met wegen! Want daar is toch plek zat.

Groetjes,

veldmuis
pi_31305701
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:28 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Hier is ruimte zat om wegen aan te leggen, slechts 15% van Nederland is bebouwd. (Gebouwen, wegen, parkeerplaatsen, etc, etc...)
Ja tof...alles voltrappen met asfalt en beton...wordt het leven vast veel beter van in dit land. En die 15% is in mijn ogen al heel veel. Ik heb graag wat open ruimte om in te leven of te recreëeren.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31305765
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 00:34 schreef wonko het volgende:
Snelheid omhoog voor vrachtwagens en caravans? Dat terwijl je ook stelt dat Nederlanders over het algemeen niet kunnen rijden. Wat wil je nou?
Snelheidsverschil verkleinen en het weggedrag verbeteren.
pi_31305984
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Snelheidsverschil verkleinen en het weggedrag verbeteren.
Die snelheid kan ik nog inkomen, maar wat had je dan als adviessnelheden in gedachten? En dat weggedrag...het is vaak puur stressen op de weg als je soms mensen bezig ziet. Men gunt elkaar geen millimeter weg als het even kan. Hoe wou je dat aanpakken?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31305992
In Nederland is 0,2% van het land bebouwd met rijkswegen (snelwegen en grote N-wegen). Op knelpunten een rijstrook extra aanleggen, zal dat percentage niet drastisch omhoog brengen.

Het specifieke probleem op de A4 is dat er eerst een stuk van 2 rijstroken is. Vervolgens een kort stukje van 3 rijstroken, maar dan wordt het weer versmald naar 2. Dan moet iedereen dus weer invoegen en krijg je een onrustig wegbeeld met files als gevolg. Helaas duurt het nog tot 2011 voordat het hele stuk 3 rijstroken heeft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_31306161
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 12:59 schreef wonko het volgende:
Die snelheid kan ik nog inkomen, maar wat had je dan als adviessnelheden in gedachten?
Variabel. Overdag 130 en 's nachts 160 op snelwegen waar het mogelijk is.
Vervolgens moet de snelheidsbegrenzing van vrachtwagens eraf en kan de snelheid omhoog naar 110 km/h. Hetzelfde geldt voor auto's met caravans en aanhangwagens. 110 km/h.
Verder moet er weer een minimumsnelheid worden opgevoerd op de snelweg. Minimaal 100 km/h tenzij anders aangegeven natuurlijk.
quote:
En dat weggedrag...het is vaak puur stressen op de weg als je soms mensen bezig ziet. Men gunt elkaar geen millimeter weg als het even kan. Hoe wou je dat aanpakken?
Dat is lastiger. Betere voorlichting en hogere boetes voor onwenselijk weggedrag. Daar zouden ze veel beter op moeten controleren en niet op snelheidsoverschrijdingen van 5 km/h
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:12:59 #36
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31306252
T E L E W E R K E N !

De enige oplossing, of meer concentratie van werknemers bij werkgevers, woon/werk complexen, etc.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31306701
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:12 schreef Hallulama het volgende:
T E L E W E R K E N !

De enige oplossing, of meer concentratie van werknemers bij werkgevers, woon/werk complexen, etc.
Telewerken is een goede optie...3 dagen per week ofzo. Maar dat concentreren in werkkampen komt een beetje teveel eisend over. Ik zie het al voor me...een Philips enclave.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31306836
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Variabel. Overdag 130 en 's nachts 160 op snelwegen waar het mogelijk is.
Vervolgens moet de snelheidsbegrenzing van vrachtwagens eraf en kan de snelheid omhoog naar 110 km/h. Hetzelfde geldt voor auto's met caravans en aanhangwagens. 110 km/h.
Verder moet er weer een minimumsnelheid worden opgevoerd op de snelweg. Minimaal 100 km/h tenzij anders aangegeven natuurlijk.
Vrachtwagens 110...ik zie gelijk gruwelbeelden van vrachtwagens die op files inrijden....en dat met 110. Maar goed...het is een idee. Alleen dan mogen de eisen voor de bestuurders wel wat voor hoger. En voor die caravans mogen de basale eisen wat hoger. Dingen zoals vermogen motor en gewicht caravan in verhouding hebben. Praktijkervaring van de chauffeur etc. Anders krijg je problemen lijkt me.
quote:
Dat is lastiger. Betere voorlichting en hogere boetes voor onwenselijk weggedrag. Daar zouden ze veel beter op moeten controleren en niet op snelheidsoverschrijdingen van 5 km/h
De wegmisbruikers aanpakken bedoel je. Bumperklevers...mensen die je afsnijden als je wilt invoegen...misschien is yoga wel een idee voor de gemiddelde weggebruiker. Als je ziet hoe enorm gestressed sommige mensen zich gedragen achter dat stuur.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31306848
Alle arbeiders bij de fabriek net als vroeger
pi_31307089
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:41 schreef wonko het volgende:
Vrachtwagens 110...ik zie gelijk gruwelbeelden van vrachtwagens die op files inrijden....en dat met 110. Maar goed...het is een idee. Alleen dan mogen de eisen voor de bestuurders wel wat voor hoger. En voor die caravans mogen de basale eisen wat hoger. Dingen zoals vermogen motor en gewicht caravan in verhouding hebben. Praktijkervaring van de chauffeur etc. Anders krijg je problemen lijkt me.
Nee een vrachtwagen die met 80km/h op een file in rijdt is lekker. Drogargument dus.
Het probleem is dat vrachtwagens makkelijk sneller kunnen maar niet mogen waardoor je uiterst vervelende situaties krijgt als ze een collega of een auto met caravan moeten inhalen met 1 km/h verschil. Weg met die snelheidsbegrenzing dus.
quote:
De wegmisbruikers aanpakken bedoel je. Bumperklevers...mensen die je afsnijden als je wilt invoegen...misschien is yoga wel een idee voor de gemiddelde weggebruiker. Als je ziet hoe enorm gestressed sommige mensen zich gedragen achter dat stuur.
Ja we leven met teveel mensen op een te klein stukje aarde en mensen spelen eigen rechter.
Dat zie je goed bij het fenomeen ritsen, weinig mensen snappen dat principe en willen zo snel mogelijk invoegen terwijl je juist moet doorrijden en pas moet ritsen na dat er staat 'vanaf hier ritsen'.
pi_31307742
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee een vrachtwagen die met 80km/h op een file in rijdt is lekker. Drogargument dus.
Het probleem is dat vrachtwagens makkelijk sneller kunnen maar niet mogen waardoor je uiterst vervelende situaties krijgt als ze een collega of een auto met caravan moeten inhalen met 1 km/h verschil. Weg met die snelheidsbegrenzing dus.
Hmmm, is wel een idee eigenlijk...6 km achter een vrachtwagen met 81 Kmh hangen omdat deze een vrachtwagen met 80 Kmh brugopwaarts wil inhalen is niet bevorderlijk voor de doorstroming.
Je bent het wel met me eens dat voor caravans er aangepaste eisen moeten komen?
quote:
Ja we leven met teveel mensen op een te klein stukje aarde en mensen spelen eigen rechter.
Dat zie je goed bij het fenomeen ritsen, weinig mensen snappen dat principe en willen zo snel mogelijk invoegen terwijl je juist moet doorrijden en pas moet ritsen na dat er staat 'vanaf hier ritsen'.
En als je dan later invoegt word je keihard afgesneden. Mensen doen soms echt hun best om je er niet tussen te laten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31307772
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
Alle arbeiders bij de fabriek net als vroeger
Die goeie jaren twintig
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')