Dat valt reuze mee. Hij weet dat de buitendienst niks voor hem is en dat hij liever in de binnendienst werkt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:32 schreef _Arthur het volgende:
Je komt meer over als iemand die niet weet wat ie wil.
Liever dit gehop dan een gat van een half jaar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het staat in ieder geval niet goed op je CV, al dat gehop binnen een half jaar.
Of je blijft gewoon in je huiidige baan zitten....quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Liever dit gehop dan een gat van een half jaar.
Dat zou ik dom vinden, als die andere baan hem duidelijk leuker lijkt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon in je huiidige baan zitten....
Dat doet ie nu toch?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
dat hij liever in de binnendienst werkt.
Ik heb altijd de opvatting gehad dat proeftijden er niet alleen zijn voor de werkgever. Als hij graag het recht wil behouden om ja na een maand of jaar te ontslaan moet jij ook het recht hebben om zonder gevolgen weg te gaan als het je niet bevalt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:28 schreef IkWilbert het volgende:
Kan ik het maken om nu alweer weg te gaan en terug te keren naar mijn vorige baas? Heb een maand proeftijd waar ik nu werk.
Dat is zwáár achterhaald.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nomale mensen beginnen bij 1 werkgever en gaan er ook met pensioen. Soms kan het voorkomen dat je weggaat , door reorg. oid, maar mooi staat het nooit. Het is altijd het best om zo min mogelijk wergevers te hebben. Je moet als je 16, of 18 bent (wanneer je begint met werken) je werkgevevr zorgvuldig uitkiezen en zorgen dat je er ook met pensioen gaat. Dit is voor iedereen het meest gunstig (geen pensioengat etc..)
Een cv heb je volgens jou toch nooit nodig als je het goed doet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ljkt me niet. jobhoppen staat gewoon slecht op je cv.
Da's ook jobhoppen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij veel grote bedrijven kun je intern solliciteren. Je blijft wel onder de hoede van het bedrijf, maar gaat naar een andere functie. Je moet dan wel degelijk cv's en sollicitatiebrieven schrijven doorgaans.
BHFH leeft nog in beetje in den dagen van de Industriele Revolutie.quote:
Zullen we het daar maar op houden?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:14 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
BHFH leeft nog in beetje in den dagen van de Industriele Revolutie.
Alsof je, wanneer je je hele werkzame leven bij 1 werkgever blijft, géén "pensioengat" hebt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
. Dit is voor iedereen het meest gunstig (geen pensioengat etc..)
Dus als jij een andere baan kunt krijgen waar je minstens 30% meer gaat verdienen metquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nomale mensen beginnen bij 1 werkgever en gaan er ook met pensioen. Soms kan het voorkomen dat je weggaat , door reorg. oid, maar mooi staat het nooit. Het is altijd het best om zo min mogelijk wergevers te hebben. Je moet als je 16, of 18 bent (wanneer je begint met werken) je werkgevevr zorgvuldig uitkiezen en zorgen dat je er ook met pensioen gaat. Dit is voor iedereen het meest gunstig (geen pensioengat etc..)
normaalgesproken zit je dan vanaf je 18e in hetzelfde pensioenponds, ik zie niet in waarom je dan een pensiengat zou kunnen hebben, dat pensioen wordt immers altijd geïndexeeerdquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alsof je, wanneer je je hele werkzame leven bij 1 werkgever blijft, géén "pensioengat" hebt.![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2005 18:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
normaalgesproken zit je dan vanaf je 18e in hetzelfde pensioenponds,
quote:ik zie niet in waarom je dan een pensiengat zou kunnen hebben, dat pensioen wordt immers altijd geïndexeeerd
Dat ligt aan het pensioenregelement, maar dan nog zegt het niets over de kwaliteit van je pensioensopbouw.quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:17 schreef Ender_W het volgende:
PS F_H en BHFH is het niet zo dat je pas vanaf je 25ste gaat sparen voor evt pensioenfonds ed?
Dit is bedrijf C? Ik zou me toch vrij voelen om weer naar B te gaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:23 schreef IkWilbert het volgende:
Hmm... er zou iemand bijkomen hier maar ik hoor net dat dat niet doorgaat. We zijn een erg klein bedrijf (nieuw opgezet) 2 man (inclusief mij) en er zou dus een derde bijkomen voor de binnendienst. Dat gaat nu dus niet door. De kans dat ik ook weg ga is heel erg groot, blijft dus alleen de baas over.
Voel me er niet erg prettig bij... Inprincipe is dit toch niet mijn probleem? Iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Het is niet jouw probleem zolang je in je proeftijd zit. Is dat niet meer het geval kunnen ze het wel jouw probleem maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:23 schreef IkWilbert het volgende:
Hmm... er zou iemand bijkomen hier maar ik hoor net dat dat niet doorgaat. We zijn een erg klein bedrijf (nieuw opgezet) 2 man (inclusief mij) en er zou dus een derde bijkomen voor de binnendienst. Dat gaat nu dus niet door. De kans dat ik ook weg ga is heel erg groot, blijft dus alleen de baas over.
Voel me er niet erg prettig bij... Inprincipe is dit toch niet mijn probleem? Iemand dit ook wel eens meegemaakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |