Dus dat we onder hetzelfde dak leven boeit geen ruk?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:01 schreef wendytje het volgende:
nee, want dan zou je met de anderen ook samenwonen.
Dat jullie van die 22 nu net ook verliefd zijn heeft er niets mee te maken
ligt er dus aan hoe het pand is opgedeeld, kun je makkelijk checken, als jullie alle 22 post krijgen op nummer '10' (fictief) is het pand gedeeld en moet dit ingevuld worden door diegene die het pand op zijn naam heeft staan, en moet hij aangeven dat hij 21 partners in huis heeft te wonen (en ook hun inkomen opgeven voor zorgtoeslag)quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:13 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dus dat we onder hetzelfde dak leven boeit geen ruk?![]()
lees netd at het voor je werk isquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:17 schreef HOPit het volgende:
[..]
ligt er dus aan hoe het pand is opgedeeld, kun je makkelijk checken, als jullie alle 22 post krijgen op nummer '10' (fictief) is het pand gedeeld en moet dit ingevuld worden door diegene die het pand op zijn naam heeft staan, en moet hij aangeven dat hij 21 partners in huis heeft te wonen (en ook hun inkomen opgeven voor zorgtoeslag)
* Jojogirl runt 1 huishouden samen met allen haar vriendje, maar heeft geen samenlevingscontract (ik hoef geen commentaar).quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:33 schreef _Arthur het volgende:
Er is pas spraken van samenwonen als er een samenlevingscontract is e.d. En wanneer er dus 1 huishouden gerunt wordt.
Sorry ik volg je niet helemaalquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:23 schreef HOPit het volgende:
lees netd at het voor je werk isnaja, voor zorgtoeslag etc dus wel, voor je werk waarschijnlijk je vriendin als partner mits jullie een samelevingscontract hebben opgesteld, anders is ze gewoon een huisgenoot
Dat heb ik dus ookquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:27 schreef Jojogirl het volgende:
Maar ik beschouw mezelf dus echt wel als samenwonend.
das leuk, maar wettelijk is het je partner niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:27 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
* Jojogirl runt 1 huishouden samen met allen haar vriendje, maar heeft geen samenlevingscontract (ik hoef geen commentaar).
Na een jaar zijn ze wel fiscale partners.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:57 schreef HOPit het volgende:
[..]
das leuk, maar wettelijk is het je partner niet.
Dat ligt er maar aan wie het vraagt. Emotioneel gezien zeker wel, maar ook voor bijv. de belastingdienst kan je fiscaal partners zijn zonder een samenlevingscontract (je hoeft dan alleen maar 6+ maanden op hetzelfde adres ingeschreven te staan, er hoeft dus geeneens wat voor relatie dan ook te zijn, kan ook met huisgenoot).quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:57 schreef HOPit het volgende:
[..]
das leuk, maar wettelijk is het je partner niet.
Oeh nu wordt het interessantquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:01 schreef Jojogirl het volgende:
Dat ligt er maar aan wie het vraagt. Emotioneel gezien zeker wel, maar ook voor bijv. de belastingdienst kan je fiscaal partners zijn zonder een samenlevingscontract (je hoeft dan alleen maar 6+ maanden op hetzelfde adres ingeschreven te staan, er hoeft dus geeneens wat voor relatie dan ook te zijn, kan ook met huisgenoot).
Indien je via http://www.toeslagen.nl/particulier/toeslagpartner/ kijkt bij hulpmiddel wie is uw toeslagpartner dan blijkt er wat anders uit te komen indien je overal nee als antwoord geeft (dus ook bij de vraag of je een eigen woning bewoont waarin een mede-eigenaar woont, bij huur bewoon je immers geen eigen woning).quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:17 schreef HOPit het volgende:
[..]
ligt er dus aan hoe het pand is opgedeeld, kun je makkelijk checken, als jullie alle 22 post krijgen op nummer '10' (fictief) is het pand gedeeld en moet dit ingevuld worden door diegene die het pand op zijn naam heeft staan, en moet hij aangeven dat hij 21 partners in huis heeft te wonen (en ook hun inkomen opgeven voor zorgtoeslag)
Klopt, maar op een gegeven moment wordt wel gevraagd of je een partner hebt of niet, en dat moet je gewoon wel invullen als 'ja' als je samenwoont, ook al heb je zelfs geen contact met je huisgenoot (like me)quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:24 schreef frederik het volgende:
[..]
Indien je via http://www.toeslagen.nl/particulier/toeslagpartner/ kijkt bij hulpmiddel wie is uw toeslagpartner dan blijkt er wat anders uit te komen indien je overal nee als antwoord geeft (dus ook bij de vraag of je een eigen woning bewoont waarin een mede-eigenaar woont, bij huur bewoon je immers geen eigen woning).
De indeling van het huis komt niet eens voor in die check-list.
de gevallen waarin jouw vriendin met de behangrollen de gemeenschappelijke kamers aan het behangen is, en jij elke avond haar eten op tafel zet, en zorgt dat haar was in de kast komt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:19 schreef livEliveD het volgende:
Ok, lijkt te kloppen.
Wat verstaat men eik onder gezamenlijke huishouding (ja noob ja)![]()
Tweede vraag van die check-list is "Is een van deze medebewoners op de ingangsdatum uw echtgenoot of uw geregistreerd partner", derde vraag is "Is een van uw medebewoners voor 2006 uw fiscale partner?" verder komt er geen partnervraag voor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:29 schreef HOPit het volgende:
[..]
Klopt, maar op een gegeven moment wordt wel gevraagd of je een partner hebt of niet, en dat moet je gewoon wel invullen als 'ja' als je samenwoont, ook al heb je zelfs geen contact met je huisgenoot (like me)
Kan het hier trouwens niet controleren - zit op mn werk -
Ah ok, hebben ze dat (eindelijk) ten goede veranderd, als je het op papier invult is het nog wel van belang.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:34 schreef frederik het volgende:
[..]
Tweede vraag van die check-list is "Is een van deze medebewoners op de ingangsdatum uw echtgenoot of uw geregistreerd partner", derde vraag is "Is een van uw medebewoners voor 2006 uw fiscale partner?" verder komt er geen partnervraag voor.
De vraag is dus niet of je een partner hebt, maar of je een geregistreerd partner hebt
Maar officieel gezien ben je het dan toch niet, of wel? Of ben je wel samen op hetzelfde adres ingeschreven?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:27 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
* Jojogirl runt 1 huishouden samen met allen haar vriendje, maar heeft geen samenlevingscontract (ik hoef geen commentaar).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |