quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:20 schreef Strolie75 het volgende:
Ach, het is de wil van Allah.
Twee op een rij, best goed.quote:
De uitspraken zeggen 0,0 over Allah of de mensen in dat gebied, popolon. Het zegt juist heel erg veel over diegenen die zulke opmerkingen denken te moeten maken bij zo'n tragedie. Ze zetten zichzelf dus heel erg voor lul en dan vind ik sufkoppen nog een vriendelijk eufemismequote:
Gelukkig zei ik het toen er nog maar 31 doden waren of iets in die richting. Als grapje inderdaad, zoals men altijd grapjes maakt over erge dingen. Nu houd ik mijn mond daarover wel dicht, dat komt over een paar dagen wel weer, als iedereen 'bekomen is van de schrik'.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:43 schreef Atrimar het volgende:
[..]
De uitspraken zeggen 0,0 over Allah of de mensen in dat gebied, popolon. Het zegt juist heel erg veel over diegenen die zulke opmerkingen denken te moeten maken bij zo'n tragedie. Ze zetten zichzelf dus heel erg voor lul en dan vind ik sufkoppen nog een vriendelijk eufemisme![]()
Ik ben benieuwd of er nu ook grootse 555 acties voor Pakistan komen. Het zou wel terecht zijn.
Ik druk me graag een beetje normaal uit, da's niet voor iedereen weggelegdquote:Op zondag 9 oktober 2005 09:43 schreef Atrimar het volgende:
[..]
De uitspraken zeggen 0,0 over Allah of de mensen in dat gebied, popolon. Het zegt juist heel erg veel over diegenen die zulke opmerkingen denken te moeten maken bij zo'n tragedie. Ze zetten zichzelf dus heel erg voor lul en dan vind ik sufkoppen nog een vriendelijk eufemisme![]()
Ik ben benieuwd of er nu ook grootse 555 acties voor Pakistan komen. Het zou wel terecht zijn.
nu zullen er ook wel niet al te snel meer doden vallen dan tijdens de Tsunami.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik druk me graag een beetje normaal uit, da's niet voor iedereen weggelegd
DIe 555 zie ik eerlijk gezegd, ook al woon ik niet in Nederland, niet zo snel komen.
Er zijn nog te 'weinig' doden en te weinig media aandacht.
Maar da's toch iets anders.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nu zullen er ook wel niet al te snel meer doden vallen dan tijdens de Tsunami.
Mooi gezegd...trieste figuren...quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:43 schreef Atrimar het volgende:
[..]
Tja, maar dat valt de laatste tijd toch wel op.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:54 schreef popolon het volgende:
te weinig media aandacht.
Dat is altijd al zo geweest ? Over het algemeen is de VS belangrijker voor ons dan Pakistan. Het gaat niet alleen om wat jij en ik van Bush of Musharraf vinden natuurlijk, maar dat lijkt me toch een feit.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:02 schreef dwerg het volgende:
[..]
Tja, maar dat valt de laatste tijd toch wel op.
De aandacht van de media ligt na Katarina heel erg op Amerika. Er zijn een orkaan in Midden-Amerika en een typhoon in Azië die niet meer zijn dan een kort berichtje van 10 regels op de pagina buitenland. Terwijl daar ook honderden mensen om het leven zijn gekomen.
wah...quote:ISLAMABAD - Naar schatting 30.000 mensen zijn om het leven gekomen als gevolg van de zware aardbeving zaterdag in Kashmir. Het epicentrum lag in het Pakistaanse deel van Kashmir waar volgens minister van Publieke Werken en Communicatie Tariq Farooq naar schatting 30.000 doden zijn gevallen.
De hoofdstad van Pakistaans Kashmir, Muzaffarabad, is volgens ooggetuigen volledig verwoest.
Zaterdagavond stond het dodental van de zware aardbeving in Pakistan en India nog op drieduizend. Vier schokken, die een kracht van 7,6 op de schaal van Richter hadden, hebben in Noord-Pakistan en het noordwesten van India voor enorme schade gezorgd. Hele dorpen zijn met de grond gelijk gemaakt en grote gebouwen in onder meer de Pakistaanse hoofdstad Islamabad stortten in.
Het rampgebied is in de 24 uur na de beving getroffen door ten minste twintig naschokken. In de nacht van zaterdag op zondag zijn nog zeker twee zware naschokken gevoeld. Die hadden een kracht van respectievelijk 5,8 en 5,5 op de schaal ven Richter.
Regen
De hulpverlening werd in de nacht van zaterdag op zondag bemoeilijkt door zware regen en hagelbuien. "De mensen hebben niets waarme ze zich tegen wind en weer kunnen beschermen, en het regent dat het giet", aldus een verslaggever uit een dorp in het aardbevingsgebied.
Grootste ramp
De verwoestende aardbeving is de grootste ramp uit de Pakistaanse geschiedenis. Dat heeft de woordvoerder van president Musharraf zondag gezegd.
"Deze ramp is wat betreft kracht en schaal verreweg het grootste dat we tot nog toe hebben meegemaakt in de geschiedenis van Pakistan", zei majoor-generaal Shaukat Sultan tegen CNN. De islamitische republiek onstond in 1947 uit de deling van het toenmalige Brits India.
Bij Katrina ging ongeveer 90% van de berichtgeving over het falen van Amerika in het algemeen en Bush in het bijzonder. Er waren ook wat commentators die beweerden dat in derde-wereld landen de zaken nog beter geregeld waren, nu kunnen we zien of dat ook echt zo is.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:02 schreef dwerg het volgende:
[..]
De aandacht van de media ligt na Katarina heel erg op Amerika. Er zijn een orkaan in Midden-Amerika en een typhoon in Azië die niet meer zijn dan een kort berichtje van 10 regels op de pagina buitenland. Terwijl daar ook honderden mensen om het leven zijn gekomen.
Ik woon in de VS en dit is wel degelijk op het nieuws hoor.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:02 schreef dwerg het volgende:
[..]
Hier ook hoor. zeker nadat berichtgeving op gang was gekomen. Dit duurt altijd even natuurlijk, zeker voor aardbevingen. Een hurricane zie je al dagen tevoren aankomen, zodat de media reeds in stelling gebracht is.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:07 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik woon in de VS en dit is wel degelijk op het nieuws hoor.
Kan er ook niks aan doen dat dit weinig aandacht krijgt maar op de op VS nieuwszenders was het toch wel een van de eerste items.
Het gaat mij eigenlijk om die honderden doden, en niet om wat ik van Bush vind.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:04 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat is altijd al zo geweest ? Over het algemeen is de VS belangrijker voor ons dan Pakistan. Het gaat niet alleen om wat jij en ik van Bush of Musharraf vinden natuurlijk, maar dat lijkt me toch een feit.
ik denk dat je dat in 1e instantie jezelf moet aanrekenen door een beetje in te schatten waarmee je te maken hebt.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:08 schreef dwerg het volgende:
[..]
Het gaat mij eigenlijk om die honderden doden, en niet om wat ik van Bush vind.
Natuurlijk is wat er in Amerika gebeurd belangrijk voor de wereldeconomie, maar als de olieprijs al afhangt van het weerbericht, dan is er iets mis. En dat kun je de media ook aanrekenen.
Daarmee laten wij zien dat we daar boven staan.quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, nu gaan europa en de VS natuurlijk grote hoeveelheden hulpgoederen sturen, en als men daar weer op eigen benen kan staan, rent men weer rond in demonstraties tegen het duivelse westen en steekt vlaggen in de fik.
sturen ze ook wat kilo's wiet mee dan?quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:07 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Daarmee laten wij zien dat we daar boven staan.
Uiteraard is dat niet een eindeloos gebeuren, als we onszelf moeten beschermen zullen we dat heus wel doen, maar zover is het nog niet, en waarom zouden we argwanend zijn en niet gewoon hulp sturen, dat is geen constructieve houding, lijkt me.
Als zij de hulp ontvangen, laat ze dan de tekst "Regards from The Netherlands, good luck!" lezen op de tentdoeken, en daarbij stilstaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |