De zweefteef pur sang geeft weer eens een haar mening over de wereldquote:Irene wil onderhandelingen met Al Qa’ida
Van onze verslaggever Jan Hoedeman
WIJK BIJ DUURSTEDE - Het conflict tussen Al Qaida en het Westen moet worden opgelost door vredesonderhandelingen onder toezicht van een onafhankelijke bemiddelaar. Dit zegt prinses Irene van Lippe-Biesterfeld zaterdag in de Volkskrant.
Westerse regeringsleiders moeten stappen zetten. Praten met Al Qaida en daarmee aantonen dat je het klassieke vijandsbeeld kunt doorbreken met echt open besprekingen, aldus Irene. Ze zet zich daarmee af tegen de harde taal die de Amerikaanse president Bush deze week nog bezigde om het terrorisme uit te roeien.
Westerse presidenten moeten hun vooroordelen thuislaten bij de redesbesprekingen, vindt Irene. Anders horen ze niets in zo'n gesprek. Juist daarom is een mediator nodig. Die is in staat de leiders uit hun tunnelvisies te halen.
De oorzaken van het islamitisch geweld hebben volgens Irene te maken met armoede, handelsbarrières, verkeerde verhoudingen. De verschillen tussen de haves en de have-nots zijn geheel uit evenwicht.
Ze heeft ook eigenlijk geen titel, ze is alleen prinses in naam, omdat ze met een Katholiek wou trouwen (voor dikke Willem, haar neefje, was dat wel weer in orde )quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:58 schreef _The_General_ het volgende:
Dit is in mijn ogen genoeg reden om haar titel af te nemen. Wat een grove schande om zo'n uitspraak te doen als Prinses van ons Koningshuis.
Er is absoluut geen onderhandeling met terroristen mogelijk. Komt nog bij dat het een behoorlijk domme gedachten is om te denken dat terroristen überhaupt met Westerse Christenhonden willen onderhandelen.
tuurlijk, onderhandelen en toegeven, dat hielp ook zo goed met de palestijen en de RAF....quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:58 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat ze wel een punt heeft. De manier waarop met name de VS reageerd zorgt alleen maar voor een geweldsspiraal waar je moeilijk weer uit komt...
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:58 schreef _The_General_ het volgende:
Dit is in mijn ogen genoeg reden om haar titel af te nemen. Wat een grove schande om zo'n uitspraak te doen als Prinses van ons Koningshuis.
Er is absoluut geen onderhandeling met terroristen mogelijk. Komt nog bij dat het een behoorlijk domme gedachten is om te denken dat terroristen überhaupt met Westerse Christenhonden willen onderhandelen.
Je hebt gelijk Generalquote:Prinses Irene: westen moet praten met Al-Qaeda
Prinses Irene: westen moet praten met Al-Qaeda
07 oktober 2005, 21:41:31
DEN HAAG (ANP) - Het westen moet onder toezicht van een onafhankelijke bemiddelaar vredesonderhandelingen beginnen met het terroristennetwerk Al-Qaeda van Osama bin Laden. Daarvoor pleit prinses Irene zaterdag in een interview in de Volkskrant.
,,Westerse regeringsleiders moeten stappen zetten zoals deze. Praten met al-Qaeda en daarmee aantonen dat je het klassieke vijandsbeeld kunt doorbreken met echt open besprekingen. Als je de ander geen kans geeft, blijf je hangen in je eigen oordeel en verandert er nooit iets'', aldus Irene in de Volkskrant.
Irene is in het vraaggesprek kritisch over de Amerikaanse president Bush. Hij is volgens Irene ,,de verpersoonlijking van het oude leiderschap: ik weet het beter dan jullie, en ik ga jullie overheersen. Punt uit!''
Koninklijk huis
,,President Bush heeft enorme idealen! Het totale leiderschap! Dat is zijn ideaal, daar vecht hij voor tot het einde. Het is zeer de vraag of dat de mensheid dient, maar in zijn ogen vast wel.''
Prinses Irene is geen lid meer van het koninklijk huis en mag dus in het openbaar zeggen wat ze wil. Premier Balkenende is niet ministerieel verantwoordelijk voor haar uitspraken.
Irene baarde eerder opzien doordat ze zei te communiceren met bomen, dolfijnen en paarden. In 1983 voerde ze het woord tijdens de tweede grote demonstratie tegen kruisraketten.
en wij mogen haar een domme doos vindenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:09 schreef releaze het volgende:
boeie, dat vrouwtje heeft ook recht op een eigen mening.
bomenknuffelen is per definitie te laat, want daar is heel wat aan vooraf gegaan voordat juist die boom geknuffeld moest worden..quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:23 schreef longinus het volgende:
In de woestijn staan geen bomen, dan pak je toch een terrorist
lijkt mij enige oplossingquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:27 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Juist zo hoort wat? Praten met terroristen ? Ben je nu helemaal geflipt ?
We voeren in Nederland de sharia in en zij beloven dan dat er geen aanslagen gepleegd worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:51 schreef Meki het volgende:
[..]
lijkt mij enige oplossing
![]()
ik ga wel met ze onderhandelen
Ik denk uit het bos waar ze met de bomen spreekt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:56 schreef McCarthy het volgende:
waar haalt ze die onzin vandaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |