Ach, in wat voor wereld leeft iemand als Bush dan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 08:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Ze leeft in een droomwereld waarvan we zouden willen dat het zo was.
Helaas.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je met terroristen gaat onderhandelen, legitimeer je hun methodes.
Ik denk in hetzelfde sprookjesbos waar SCH ook vandaan komt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, in wat voor wereld leeft iemand als Bush dan?![]()
Ik kom uit de waterkraanquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:39 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik denk in hetzelfde sprookjesbos waar SCH ook vandaan komt.
SCH ik dacht al, waar blijf je?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezus, vergelijken bij dit soort uitspraken is Irene pas echt een intellectueel
![]()
Denkt u werkelijk dat men uit is op uw en mijn vernietiging, of dat men uit is op de vernietiging van alle niet Moslims, tot en met de laatste man of vrouw?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
Zucht. Het heeft geen zin om de discussie aan te gaan met mensen die op jouw vernietiging uit zijn, dat is het enige waar ze genoegen meenemen, iets anders willen ze niet bereiken.
Nee, die oorlog er nu gevoerd wordt, die werkt pas primaquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Dialoog heeft in Algarije ook zo goed geholpen, Hallulama
Afganistan bevrijd van een verschikkelijk terreur regieme, Irak bevrijd van een terreur regiemequote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, die oorlog er nu gevoerd wordt, die werkt pas prima![]()
Het is allesverzengende haat wat de terroristen drijft. Vaak zijn het mensen die gewoon een goede opleiding hebben genoten en helemaal niets tekortkomen. De problemen van de terroristen zijn dan ook niet op te lossen met armoedebestrijding oid. De kracht van verwerpelijke ideeen is jammer genoeg vaak heel erg groot, reele overwegingen van onze zijde zullen op die ideeenwereld helaas nauwelijks invloed hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:43 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Denkt u werkelijk dat men uit is op uw en mijn vernietiging, of dat men uit is op de vernietiging van alle niet Moslims, tot en met de laatste man of vrouw?
Zou het kunnen dat men eigenlijk niet echt goed weet waarover men het heeft?
Zou het kunnen dat men er maar wat uitflapt terwijl onderhevig aan emoties of de drang tot het plegen van propaganda, zoals men ook ooit zei: "Beat them down to their last man!" (WO I).
Zou het scheppen van kalmte daar misschien iets aan kunnen veranderen?
Zou een dialoog daar misschien iets aan kunnen veranderen?
Heeft men uberhaupt al eens geprobeerd om een dialoog te beginnen?
Heeft het westen uberhaupt al kunnen accepteren dat zij ook niet altijd even heilig is geweest?
Heeft u enig idee waar deze allesverzengende haat vandaan zou kunnen komen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het is allesverzengende haat wat de terroristen drijft. Vaak zijn het mensen die gewoon een goede opleiding hebben genoten en helemaal niets tekortkomen. De problemen van de terroristen zijn dan ook niet op te lossen met armoedebestrijding oid. De kracht van verwerpelijke ideeen is jammer genoeg vaak heel erg groot, reele overwegingen van onze zijde zullen op die ideeenwereld helaas nauwelijks invloed hebben.
Religiequote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heeft u enig idee waar deze allesverzengende haat vandaan zou kunnen komen?
jaloezie? niet capabel? dominantie? godsdienstwaanzinnig? moet ik nog ff doorgaan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Piet heeft het antwoord al gegeven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, het is er echt geweldigquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afganistan bevrijd van een verschikkelijk terreur regieme, Irak bevrijd van een terreur regieme
Kunt u dat nader toelichten? Op welke wijze helpt religie een allesverzengende haat te doen ontstaan?quote:
- Waar komt de jaloezie vandaan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:54 schreef zoalshetis het volgende:
jaloezie? niet capabel? dominantie? godsdienstwaanzinnig? moet ik nog ff doorgaan?
maar als ze dan de gekken doodmaken of aanpakken en in q-bay zetten is het ook weer niet goed.quote:
Jeemig, je begrijpt het echt niet he?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jaloezie? niet capabel? dominantie? godsdienstwaanzinnig? moet ik nog ff doorgaan?
graag. want de eigenschappen die ik noemde komt niet van usa af. dat zit diep in de genen gewordteld. ook zonder usa zijn het schurken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
- Waar komt de jaloezie vandaan?
- Waar komt het gevoel van het niet capabel zijn vandaan?
- Waar komt de drang tot dominantie vandaan?
Moet ik nog even doorgaan?
weet je ook iets van de onrechtvaardigheid van die landen af? waar mensen kreperen en de koningen, dictatoriale regime's en imamas in gouden paleizen wonen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Jeemig, je begrijpt het echt niet he?
Waarom is dat toch. Dat sluiten van je ogen voor wat er echt aan de hand is in de wereld. Zo dom ben je volgens mij niet? Die pietverdriet weet niet beter, dat is een wereldvreemd mannetje dat ewat eenzaam in een duits huisje zit tot hij weer eens iemand spreekt en verder wat kook boeken leest. Maar jij zou toch moeten weten dat de grootste oorzaak van het terrorisme de onrechtvaardige verdeling in de wereld is. Daar kan je voor weglopen, daar kan je over gaan mauwen maar ten diepste is dat de oorzaak.
Dat het een cultureel problem zou kunnen zijn wil ik nog wel slikken, maar dat het in de genen zit durf ik te betwijfelen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:58 schreef zoalshetis het volgende:
graag. want de eigenschappen die ik noemde komt niet van usa af. dat zit diep in de genen gewordteld. ook zonder usa zijn het schurken.
Is dat jouw probleem dan? Of is dat het probleem van de mensen in die landen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:59 schreef zoalshetis het volgende:
weet je ook iets van de onrechtvaardigheid van die landen af? waar mensen kreperen en de koningen, dictatoriale regime's en imamas in gouden paleizen wonen?
Ja - het is daar niet anders. Maar het project wereld is nogal mislukt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je ook iets van de onrechtvaardigheid van die landen af?
ja dat vind ik gek om af te schuiven op onschuldige burgers in het westen, of vind je dat gek?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja - het is daar niet anders. Maar het project wereld is nogal mislukt.
Noem het jaloezie. Vind je dat zo gek?
Denk jij dat als we eerlijke handel op basis van wederzijds respect hadden gedreven met het Midden-Oosten, dat men in het Midden-Oosten dan ook iedereen in het westen zou willen vernietigen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
ja dat vind ik gek om af te schuiven op onschuldige burgers in het westen, of vind je dat gek?
oh? dit is nieuw voor mij. de olie hebben we niet gekocht, maar gestolen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Denk jij dat als we eerlijke handel op basis van wederzijds respect hadden gedreven met het Midden-Oosten, dat men in het Midden-Oosten dan ook iedereen in het westen zou willen vernietigen?
Ja, dat vind ik gek.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja dat vind ik gek om af te schuiven op onschuldige burgers in het westen, of vind je dat gek?
in dat geval denk ik dan dat je me overschat.quote:
Gekocht van sommigen, gestolen van velen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:04 schreef zoalshetis het volgende:
oh? dit is nieuw voor mij. de olie hebben we niet gekocht, maar gestolen?
Omdat zij het gevoel hebben dat de ander (wij dus) het hoogste, het sacrale aantasten, en daar is slechts totale vernietiging op zijn plaats. Een licht onmatige reactie, maar wat doe je eraan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Kunt u dat nader toelichten? Op welke wijze helpt religie een allesverzengende haat te doen ontstaan?
ik zou dan ook graag zien dat de bevolking een keer in opstand komt, inplaats van het westen. de schuldvraag ligt daar namelijk niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:07 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Gekocht van sommigen, gestolen van velen.
Zou de bevolking van dergelijke landen er vrede mee hebben dat de rijkdom van het land waarin zij wonen slechts naar bepaalde lieden gaat, terwijl hun bouwland wordt ontgonnen i.v.m. de aanleg van pijpleidingen?
Verdiep je eens in de geschiedenis van Algarije van de laatste pak hem beet 20 jaar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Kunt u dat nader toelichten? Op welke wijze helpt religie een allesverzengende haat te doen ontstaan?
Hen het zaakje uit laten zitten, hen met rust laten, maar helaas willen we dat wat van hun is, olie, en dus kunnen we ze niet negeren, en dus is een culture clash wellicht onvermijdelijk?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
Omdat zij het gevoel hebben dat de ander (wij dus) het hoogste, het sacrale aantasten, en daar is slechts totale vernietiging op zijn plaats. Een licht onmatige reactie, maar wat doe je eraan?
Kijk, zo makkelijk is het nu haat te zaaien.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:58 schreef SCH het volgende:
Waarom is dat toch. Dat sluiten van je ogen voor wat er echt aan de hand is in de wereld. Zo dom ben je volgens mij niet? Die pietverdriet weet niet beter, dat is een wereldvreemd mannetje dat ewat eenzaam in een duits huisje zit tot hij weer eens iemand spreekt en verder wat kook boeken leest.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, zo makkelijk is het nu haat te zaaien.
![]()
Is de meeste haat in Algerije dan niet gezaaid dankzij het niet accepteren van de verkiezingsuitslagen door een SECULIERE regering?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Verdiep je eens in de geschiedenis van Algarije van de laatste pak hem beet 20 jaar.
Goed punt, ik ben het helemaal met je eens!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou dan ook graag zien dat de bevolking een keer in opstand komt, inplaats van het westen. de schuldvraag ligt daar namelijk niet.
Ik heb je écht eens geneukt en je toen niet meer gebelt hé?quote:
shit happens zeggen sommigen dan. en anderen die er zelfs een oorlog voor over hebben worden afgebrand.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:19 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Goed punt, ik ben het helemaal met je eens!
Weet je wat er dan met die bevolking gebeurt?
Zie http://www.chevron.nl (Chevron betaalde aanval Nigeria)
They are being murdered.
Maar wellicht moeten ze zich beter organiseren?
Zoals gezegt, verdiep je er eens in.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Is de meeste haat in Algerije dan niet gezaaid dankzij het niet accepteren van de verkiezingsuitslagen door een SECULIERE regering?
Vind je niet dat het een nogal tamelijk ongelijke strijd is?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:21 schreef zoalshetis het volgende:
shit happens zeggen sommigen dan. en anderen die er zelfs een oorlog voor over hebben worden afgebrand.
Dat meen ik te hebben gedaan, maar u ontkent dus dat de problemen in Algerije voornamelijk zijn veroorzaakt doordat een SECULIERE regering de verkiezingsuitslagen niet accepteerde, begrijp ik dat goed?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals gezegt, verdiep je er eens in.
jawel. maar ook een ongelijke strijd kan gewonnen worden. hangt een beetje van de strijders af. hou jehandje niet op en leg het niet neer op het bordje van mensen die er niks mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:23 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vind je niet dat het een nogal tamelijk ongelijke strijd is?
Ja, vandaar, misschien moeten ze zich beter organiseren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef zoalshetis het volgende:
jawel. maar ook een ongelijke strijd kan gewonnen worden. hangt een beetje van de strijders af.
Wat is het verschil tussen onderhandelen met terroristen en onderhandelen met een vijandig regime?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:58 schreef _The_General_ het volgende:
Onderhandelen met terroristen is het erkennen van de terrorist als een gelijkwaardige gesprekspartner, absoluut onaanvaardbaar.
Een terrorist is niet verbonden aan een staat, heeft geen officieel leger, vecht niet volgens de internationale oorlogsregels, erkend niet de Conventie van Genève, kent geen krijgsrecht. Met zulke mensen ga je niet onderhandelen. Onderhandelen met terroristen is toegeven aan hun terreur.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen onderhandelen met terroristen en onderhandelen met een vijandig regime?
zoals?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:04 schreef Hallulama het volgende:
Er zullen toch wel bepaalde aanspreekpunten zijn die enige invloed hebben in het wereldje waarin ze vertoeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |