abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 18:30:04 #241
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_81636925
Ik heb trouwens de laatste tijd zitten luisteren naar All the people live, maar het valt me toch vreselijk op hoe zwak Damon zingt bij de optredens. Hij haalt verschillende tonen gewoon niet en is constant buiten adem. Het lijkt er bijna dat hoe beter Graham is gaan zingen, hoe zwakker Damon klinkt, want Graham komt juist heel sterk over in nummers als Tracy Jacks, Tender en Coffee + TV.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_88798362
quote:
Blur discuss plans for 2011 reunion
Damon Albarn hints at recording new material, saying the Britpop band will 'probably do something' in January

Sean Michaels
guardian.co.uk, Tuesday 16 November 2010 11.50 GMT

Blur will "probably do something" in January, according to Damon Albarn. More than a year since their last gig together, the band recently discussed reuniting in early 2011 to work on a mysterious "small" project.

"We met up yesterday and had a really nice chat," Albarn told BBC 6 Music. "I think we'll probably do something, well we did talk about doing something, maybe, in January." Unfortunately, Albarn and co don't seem to be plotting an album or major tour. "[It will be] something small," Albarn said, "no career-based world-domination ideas."

After a six-year break, Blur reunited in 2009 for a series of celebrated concerts. They released one new song, Fool's Day, as a limited-edition 7in. This sold out, and Albarn has discussed releasing more singles. "I'm definitely going to do a few more of those 7ins," he said in May. This could be Blur's plan for January. As Albarn previously admitted: "We've got songs."

Then again, the Blur frontman more than has his hands full. Albarn is still on tour with Gorillaz, and has at least three more albums on the go: a "Tony Allen-centred" record with Flea, an Oxfam-backed project in the Congo, and a new Gorillaz LP. Plus the possibility of yet another Plastic Beach sequel, one more album with the Good, the Bad and the Queen, and the result of his aborted opera with comics writer Alan Moore. "Once I stopped seeing it as a career and just started making music, things have got a lot easier," Albarn explained. Imagine how much he could accomplish if he simply gave up sleep.
Gisteren was Damon trouwens in Amsterdam (met Gorillaz), legendarisch concert :Y.
Stay on my arm, you little charmer
pi_103735281
Inmiddels heeft Albarn weer een nieuw project: Rocket Juice And The Moon
Hij doet het nu met Flea en Tony Allen.

Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 11:30:10 #244
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103736221
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:55 schreef TUFKAL het volgende:
Inmiddels heeft Albarn weer een nieuw project: Rocket Juice And The Moon
Hij doet het nu met Flea en Tony Allen.

Ik ga er niet naar uitkijken. :P
pi_103758937
Nou Albarn is best wel een held. Ik ga er met een schuin oog naar kijken :P
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 20:57:29 #246
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103759330
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:52 schreef TUFKAL het volgende:
Nou Albarn is best wel een held. Ik ga er met een schuin oog naar kijken :P
Geef mij Coxon maar. O-)

Ik vind de sterrenstatus van Albarn gewoon een beetje onterecht en de daarbij horende porrelprojectjes als dit dan ook redelijk overbodig. Laat hem liever weer eens een echte goede popplaat schrijven.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:12:16 #247
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_103760481
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:57 schreef belsen het volgende:

[..]

Geef mij Coxon maar. O-)

Ik vind de sterrenstatus van Albarn gewoon een beetje onterecht en de daarbij horende porrelprojectjes als dit dan ook redelijk overbodig. Laat hem liever weer eens een echte goede popplaat schrijven.
Zijn andere 'projectjes' zijn anders uitermate leuk (Gorillaz, The Good The Bad & The Queen). :Y
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 21:39:15 #248
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103762576
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

Zijn andere 'projectjes' zijn anders uitermate leuk (Gorillaz, The Good The Bad & The Queen). :Y
Die zijn inderdaad wel redelijk, maar het is geen Blur. O-)

En soms wel erg neigend naar gemakzuchtigheid.
pi_103767075
Nou ik vind ze ook leuk. We zullen zien.
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:48:28 #250
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_103767219
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:39 schreef belsen het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad wel redelijk, maar het is geen Blur. O-)

En soms wel erg neigend naar gemakzuchtigheid.
Redelijk? Ik vind ze uitermate goed. Echt zonde dat The Good, The Bad & The Queen niet door zijn gegaan.

En waarom gemakzuchtigheid?
pi_103768362
BLUR! De muziek van mijn puberteit! Samen met OASIS natuurlijk...

Vorig jaar ook het concert van Gorillaz gezien in Amsterdam. Wat een spektakel! Maar ik zou ook graag Blur nog eens live willen aanschouwen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 23:24:39 #252
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103769416
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

Redelijk? Ik vind ze uitermate goed. Echt zonde dat The Good, The Bad & The Queen niet door zijn gegaan.

Omdat het zelden de puntigheid van Blur haalt, maar mogelijk is dat gewoon mijn kift tegenover Damon. :P
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:30:10 #253
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_103769699
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:24 schreef belsen het volgende:

[..]

Omdat het zelden de puntigheid van Blur haalt, maar mogelijk is dat gewoon mijn kift tegenover Damon. :P
Het hoeft ook niet de puntigheid van Blur te halen, omdat die andere projecten Blur niet zijn... ;)
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 23:57:12 #254
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103770707
quote:
3s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet de puntigheid van Blur te halen, omdat die andere projecten Blur niet zijn... ;)
Maar hier gaat het lekker wel over Blur.
pi_103835858
Ik ga mee met belsen in deze kwestie hoor. Al is The Good, The Bad & The Queen helemaal niet verkeerd natuurlijk, maar toch, Blur vond ik net wat beter. En dan vooral Parklife
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_103838950
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

TGTBATQ wordt hier nog regelmatig gedraaid :Y
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:05:33 #257
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_103993196
Topic is vandaag 10 jaar oud. :Y.

En kijk, ze zitten weer in de studio: http://www.parool.nl/paro(...)n-in-de-studio.dhtml
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_103994234
10 jaar! Wat erg!

En ik had dus serieus het plan opgevat om vandaag de nieuwe Spinvis en Plastic Beach (eindelijk) eens te gaan kopen.
I intend to live forever, or die trying.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 15:51:24 #259
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103998582
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Topic is vandaag 10 jaar oud. :Y.

En kijk, ze zitten weer in de studio: http://www.parool.nl/paro(...)n-in-de-studio.dhtml
Daar ben ik dan stiekum wel weer benieuwd naar. De laatste twee albums van Graham Coxon vielen eigenlijk ook een beetje tegen...

Deze single was darentegen wel onwijs tof:

Dit zijn recente opnamen (ook tof):

Het is jammer dat de beste man liever niet van zijn eiland komt. Ik zou hem graag weer eens willen zien. :)
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 15:52:04 #260
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103998600
En natuurlijk de obligate Kinkscover. O-)

pi_105415698
Ze duiken na jaren dus weer 's de studio in. Weliswaar niet voor een heel album, maartoch.. Goed nieuws :Y

Alex op NME.com
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_105567228
Ik vind Graham live erg goed, al vonden de Liam fans dat hij moest oprotten. :') Was bij het Japan benefiet concert in Londen in april, had Graham nog nooit eerder gezien (of al die anderen die er optraden, behalve Beady Eye), dus moest er gewoon heen. Hij was ook erg lief voor de fans voor en na het concert, kan ik geen commentaar op hebben. :)

Blur moet ik nog zien. Toen ze optraden in Hyde Park zat ik nog op de middelbare school, dus ik had geen geld om even naar Engeland te gaan daarvoor, jammer genoeg. Wel TGTB&TQ mee kunnen pikken vorige maand. Helden!!
pi_107847204
Blur is vandaag vijftien jaar oud (verdomme)! Dat album is uitgegroeid tot mijn favoriete Blur-album. Ze kiezen voor lo-fi, geïnspireerd door het naar mijn mening uitermate fijne geluid van Pavement, maar maken ondertussen betere liedjes dan die band. Britten zijn daar altijd beter in (vergeet hier Alex James niet, de bas maakt voor een belangrijk deel het onderscheid). Al voel ik me verplicht dat te nuanceren nu ik Crooked Rain, Crooked Rain draai.

Ik werd op deze verjaardag geattendeerd door een mooi stukje op This Is Fake DIY: Death Of A Party: 15 Years Since Blur's Britpop Death Knell.

Overigens komt Graham Coxon binnenkort met een nieuw album. Datzelfde This Is Fake DIY schrijft daarover:

quote:
Coxon describes the album as: “Improvisations, experiments in beats, rhythms. A chance to uninhibitedly make some sort of perversely sad, danceable and funny and despondent songs.” Adding “I didn’t want to get caught up in my usual struggle with trying to make things sound really posh. I didn’t want lovely 60s-sounding drums and valves.”

We describe it as "a bit of alright", or possibly "bloody brilliant".
Dat schept verwachtingen, ik verwelkom elektronicageneuzel met liefde.
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 23:24:42 #264
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107848356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:55 schreef tim. het volgende:
Blur is vandaag vijftien jaar oud (verdomme)! Dat album is uitgegroeid tot mijn favoriete Blur-album. Ze kiezen voor lo-fi, geïnspireerd door het naar mijn mening uitermate fijne geluid van Pavement, maar maken ondertussen betere liedjes dan die band. Britten zijn daar altijd beter in (vergeet hier Alex James niet, de bas maakt voor een belangrijk deel het onderscheid). Al voel ik me verplicht dat te nuanceren nu ik Crooked Rain, Crooked Rain draai.

Ik werd op deze verjaardag geattendeerd door een mooi stukje op This Is Fake DIY: Death Of A Party: 15 Years Since Blur's Britpop Death Knell.

Overigens komt Graham Coxon binnenkort met een nieuw album. Datzelfde This Is Fake DIY schrijft daarover:

[..]

Dat schept verwachtingen, ik verwelkom elektronicageneuzel met liefde.
Ik hoop at het nieuwe album van Graham in elk geval beter is, dan de vorige twee. Graham is en blijft natuurlijk wel een held. ^O^
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 09:22:55 #266
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107853593
quote:
Nou, dat weet ik niet, want Happiness in magazines is toch wel het beste Blur-album sinds 'Blur' uit '97. :Y
pi_108189615
Nieuw liedje!

http://www.pitchfork.com/(...)g-under-the-westway/

quote:
Watch Damon Albarn and Graham Coxon Play the New Blur Song "Under the Westway"
By Jenn Pelly on February 20, 2012 at 08:39 a.m.

The perpetually busy Damon Albarn hinted in our interview last week about new activity from the reactivated Blur. As NME reports, Albarn and Graham Coxon performed a new Blur song titled "Under the Westway" at a War Child benefit show Sunday night in London.
Albarn said of the piano ballad, "we wrote this up the road a few weeks ago" and noted that "it's got a lot of words." Blur are also set to perform tomorrow night at the Brit Awards.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_108240223
Ze gaan weer optreden! 12 augustus, samen met New Order en The Specials in Hyde Park, ter afsluiting van de Olympische Spelen. Ik overweeg erheen te gaan, jammer van dat laatste. Vrijdag gaan de kaarten in de verkoop.

En vanavond (tussen nu en 23 uur Nederlandse tijd) dus hun eerste optreden sinds 2009, bij de BRIT Awards. Hier een livestream (ITV1): http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:13:56 #269
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_108240424
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 21:25:09 #270
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_108241067
En de nieuwe single van Graham Coxon.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')