abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70239757
Dat wordt vast ook een groot feest
  maandag 22 juni 2009 @ 10:36:57 #202
166557 LennartCM
He's lost control
pi_70245574
Zaterdag m'n eerste Blur-album gekocht. De digipack van Think Thank voor ¤5, ik ben benieuwd.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 15:10:08 #203
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70254115
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:36 schreef LennartCM het volgende:
Zaterdag m'n eerste Blur-album gekocht. De digipack van Think Thank voor ¤5, ik ben benieuwd.
Da's niet de beste.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_70263394
Maar wel erg goedkoop zeg, jeetje.

Maar verder heeft Belsen gelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 14:09:39 #205
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70288767
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:19 schreef methodmich het volgende:
Maar wel erg goedkoop zeg, jeetje.

Maar verder heeft Belsen gelijk.
Daar heb ik geloof ik 23 euro voor neergeteld...
  donderdag 25 juni 2009 @ 04:23:42 #206
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70347532
Ik ken alle albums wel en heb r wel eens naar geluisterd maar de enige die ik echt gekocht heb is de Greatest Hits van Blur (koop niet snel albums, meestal staan er toch maar 2 leuke liedjes op).

Mijn top 10 dan maar:
1. No Distance Left to Run
2. Coffee and TV
3. End of a Century
4. The Universal
5. Tender
6. On Your Own
7. Country House
8. Parklife
9. For Tomorrow
10. Stereotypes

(rest van het album en sommige andere albums (op youtube) luister ik ook wel naar, maar wel wat minder)

Man ik ben echt slecht in het maken van toplijsten voor mezelf Maar ik vind No Distance Left to Run en Coffee and TV echte uitblinkers dus die moeten echt bovenaan

Mijn reactie op de beginpost: ik zou niet weten waarom nederland niet naar Blur luistert, het is wat meer artistiek en origineel denk ik. Daarom hoor je ook niks van Radiohead in de top40 (of let ik nou niet goed op de top40?)
  Moderator donderdag 25 juni 2009 @ 20:03:22 #207
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70369650
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 04:23 schreef Aenaem het volgende:
Ik ken alle albums wel en heb r wel eens naar geluisterd maar de enige die ik echt gekocht heb is de Greatest Hits van Blur (koop niet snel albums, meestal staan er toch maar 2 leuke liedjes op).

Mijn top 10 dan maar:
1. No Distance Left to Run
2. Coffee and TV
3. End of a Century
4. The Universal
5. Tender
6. On Your Own
7. Country House
8. Parklife
9. For Tomorrow
10. Stereotypes

(rest van het album en sommige andere albums (op youtube) luister ik ook wel naar, maar wel wat minder)

Man ik ben echt slecht in het maken van toplijsten voor mezelf Maar ik vind No Distance Left to Run en Coffee and TV echte uitblinkers dus die moeten echt bovenaan

Mijn reactie op de beginpost: ik zou niet weten waarom nederland niet naar Blur luistert, het is wat meer artistiek en origineel denk ik. Daarom hoor je ook niks van Radiohead in de top40 (of let ik nou niet goed op de top40?)
Op Leisure en 13 (waar Coffee & TV en No distance op staan) na zijn de albums wel een redelijk geheel van redelijk goede nummers. Damon zelf is ook niet zo tevreden over The great eascape, maar die heb ik zelf redelijk hoog zitten, ondanks het hoge pretentiegehalte.
pi_70371124
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef belsen het volgende:

[..]

Op Leisure en 13 (waar Coffee & TV en No distance op staan) na zijn de albums wel een redelijk geheel van redelijk goede nummers. Damon zelf is ook niet zo tevreden over The great eascape, maar die heb ik zelf redelijk hoog zitten, ondanks het hoge pretentiegehalte.
Ik vind "13" juist een van hun beste albums, waar weinig slechte nummers op staan. Hier mijn albumlijst, omdat ik niet kan kiezen tussen nummers:

1. Modern Life is Rubbish
2. 13
3. Parklife
4. The Great Escape
5. Blur
6. Think Tank
7. Leisure

Ik twijfel wel erg tussen 4 t/m 6.. Nummer 1 is nu een jaar of twee mijn favoriet .
Zondagavond is hun optreden op Glastonbury waarschijnlijk te zien op BBC Two, dat wordt magisch.
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator donderdag 25 juni 2009 @ 23:29:13 #209
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70377321
Oja, het nieuwe soloalbum van Graham (The spinning top) bevat veel ballads, op zich een mooie plaat, maar ik vraag met af of Graham hem had moeten maken, zijn stem is toch wel erg kwetsbaar en komt niet overal even goed over. Aan de andere kant kan hij nog wel groeien, uiteindelijk vond ik de ballads op Happiness in magazines ook geweldig, maar deze plaat is dan wel weer magerder georkestreerd.

Ik geloof dat mijn favoriete Blur-plaat toch Blur is.

1. Blur
2. Parklife
3. The great escape
4. Modern life is rubbish
5. 13
6. Leisure
7. Think tank

En de positie van de laatste drie is meer: op 13 staan de beste nummers, aan Leisure heb ik herinneringen en Think tank kan bij mij gewoon weinig goeds doen.

We zijn het in elk geval eens dat het begin en het eind niet zo heel veel is.
pi_70377366
Leisure

Bang, Fool, Bad Day, There's No Other Way, She's So High

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2009 23:56:51 ]
pi_70389602
En vooral: Sing!
pi_70400217
Ik ga grotendeels mee met Belsen, alleen dan met dien verstande dat Blur zakt naar vier en de drie albums daarboven allemaal één plekje omhoog schuiven.

Waarbij Parklife eigenlijk veruit mijn favoriet is. Goede songs en een mooi tijdsbeeld van Londen in die tijd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70458103
Manchester was nog beter dan verwacht

Zometeen Blur op Glastonbury op de BBC

later meer
pi_70463920
Hmm, BBC laat niet het hele concert zien, maar over 20 minuten zijn ze hopelijk weer terug....

Anyway, Damon was vrijdag wel veel beter bij stem en nóg iets enthousiaster, maar ook veel nerveuzer. Als een beginnend bandje voor een groot publiek speelden ze de eerste nummers in sneltreinvaart en pas nadat Damon was gaan crowdsurfen werd het allemaal wat meer ontspannen...

Ze hadden 2 uur de tijd gekregen om te spelen en hebben er ook geen minuut van verspild... 1 opmerking over Manchester, 1 over Michael Jackson en een bedankje aan het eind. Geen intro van de band, geen vragen aan het publiek, gewoon 1u56 minuten gespeeld, inclusief 2x toegift.

De interactie met het publiek zat goed verstopt in de nummers, met een enkele gitaarsolo, wat aangepaste teksten en Damon die het publiek insprong.

Eens kijken wat de kranten schrijven...

[ Bericht 80% gewijzigd door DutchTrain op 29-06-2009 00:05:07 ]
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 00:04:19 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70464152
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:57 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm, BBC laat niet het hele concert zien, maar over 20 minuten zijn ze hopelijk weer terug....
Het eerste stuk heb ik in elk geval al opgenomen, de rest neem ik voor de zekerheid ook maar op.

Ik vond het niet heel super overigens, maar dat had ik ook wel verwacht.
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 00:05:27 #216
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70464190
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:04 schreef belsen het volgende:

[..]

Het eerste stuk heb ik in elk geval al opgenomen, de rest neem ik voor de zekerheid ook maar op.

Nah. Damon z'n stem is niet wat het geweest is.
Mag ik zeggen dat ik het nogal ehrm slecht vond? Pfffff
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 00:06:27 #217
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70464220
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:21 schreef methodmich het volgende:
Ik ga grotendeels mee met Belsen, alleen dan met dien verstande dat Blur zakt naar vier en de drie albums daarboven allemaal één plekje omhoog schuiven.

Waarbij Parklife eigenlijk veruit mijn favoriet is. Goede songs en een mooi tijdsbeeld van Londen in die tijd.

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70464413
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:04 schreef belsen het volgende:
Op TV komt het ook niet echt over. En vond ze ook een stuk minder spelen dan vrijdag, toen duidelijk alles perfect moest zijn.

Wel bijzonder om te zien dat het festivalpubliek heel anders reageert dan het stadionpubliek... De lichtshow voegde ook veel toe aan de sfeer. Die zie je nu nauwelijks.
pi_70464662
Ze zijn wel erg positief nog op BBC... het is echt niets vergeleken bij vrijdag.

Hier een recensie: http://www.iorr.org/talk/read.php?1,1091396

Hoop dat ze dat niveau weer halen in Hyde Park
pi_71297845
quote:
Blur Have No Plans to Continue

They're not saying it's over. They just haven't discussed it.

Blur's much-celebrated reunion has brought the Britpop originators to big and small stages across Britain this summer, leaving droves of delirious fans in its wake. Last month, guitarist Graham Coxon and bassist Alex James got our hopes up by claiming that the band has been jamming together, which opened the door to the idea that maybe they'd record and release some new music. But now it's looking more likely that it may not happen.

Talking to BBC News (via the Guardian), James said, "That was what we said we'd do and we did it and it was great. It hasn't been mentioned the idea of doing anything else but hey, it was great." Boo.

At least they had a good time. Said James: "I've spent the last week staring at a bonfire muttering to myself. I haven't been able to contain the joy that [the reunion concerts] brought to all of us. It was very, very emotional. Everything we hoped it would be and more." James also called the band's recent headlining performance at the Glastonbury Festival the "best gig we've ever done".

Guess we won't be getting those U.S. shows after all?

Posted by Tom Breihan on July 24, 2009 at 12:10 p.m.

DutchTrain heeft geluk gehad !
pi_71298126
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:45 schreef tim. het volgende:

DutchTrain heeft geluk gehad !

Niemand naar Hyde Park geweest dan ?
pi_72358220
Graham Coxon staat 6 oktober in de Melkweg. Kaarten gaan morgen voor ¤14 in de voorverkoop.
  Moderator woensdag 2 september 2009 @ 06:39:51 #223
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_72362089
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:22 schreef tim. het volgende:
Graham Coxon staat 6 oktober in de Melkweg. Kaarten gaan morgen voor ¤14 in de voorverkoop.
Ja, daar moet ik heen.

Nog maar een keer eerder gezien op Lowlands een paar jaar terug en ik vond het erg leuk.
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niemand naar Hyde Park geweest dan ?
Zo nee, (natuurlijk) is dat het nieuwe live album: Blur in Hydepark.
pi_77183641
Sinds een paar dagen is de documentaire "No Distance Left To Run" in de Engelse bioscopen te zien en op 15 februari verschijnt die met "Live at Hyde Park" op dvd.

De audio van de Hyde Park-optredens is trouwens al in augustus door Parlophone uitgegeven als "All the People". Enkele Hyde Park-nummers staan ook met andere live-opnames van vorig jaar op "Live 2009", een cd die bij The Sunday Times zat (samen met een fotomagazine en een interview/reportage).
pi_79163132
Gisteren was "No Distance Left To Run" te zien op de BBC. Ik vond het wel een leuke docu, want heb de succesdagen van Blur niet echt bewust meegemaakt omdat ik nog te jong was, maar heb wel veel naar de Gorillaz en The Good, Bad and the Queen geluisterd en ben daardoor ook veel meer Blur gaan luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')