abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70389602
En vooral: Sing!
pi_70400217
Ik ga grotendeels mee met Belsen, alleen dan met dien verstande dat Blur zakt naar vier en de drie albums daarboven allemaal één plekje omhoog schuiven.

Waarbij Parklife eigenlijk veruit mijn favoriet is. Goede songs en een mooi tijdsbeeld van Londen in die tijd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70458103
Manchester was nog beter dan verwacht

Zometeen Blur op Glastonbury op de BBC

later meer
pi_70463920
Hmm, BBC laat niet het hele concert zien, maar over 20 minuten zijn ze hopelijk weer terug....

Anyway, Damon was vrijdag wel veel beter bij stem en nóg iets enthousiaster, maar ook veel nerveuzer. Als een beginnend bandje voor een groot publiek speelden ze de eerste nummers in sneltreinvaart en pas nadat Damon was gaan crowdsurfen werd het allemaal wat meer ontspannen...

Ze hadden 2 uur de tijd gekregen om te spelen en hebben er ook geen minuut van verspild... 1 opmerking over Manchester, 1 over Michael Jackson en een bedankje aan het eind. Geen intro van de band, geen vragen aan het publiek, gewoon 1u56 minuten gespeeld, inclusief 2x toegift.

De interactie met het publiek zat goed verstopt in de nummers, met een enkele gitaarsolo, wat aangepaste teksten en Damon die het publiek insprong.

Eens kijken wat de kranten schrijven...

[ Bericht 80% gewijzigd door DutchTrain op 29-06-2009 00:05:07 ]
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 00:04:19 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70464152
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:57 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm, BBC laat niet het hele concert zien, maar over 20 minuten zijn ze hopelijk weer terug....
Het eerste stuk heb ik in elk geval al opgenomen, de rest neem ik voor de zekerheid ook maar op.

Ik vond het niet heel super overigens, maar dat had ik ook wel verwacht.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 00:05:27 #216
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70464190
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:04 schreef belsen het volgende:

[..]

Het eerste stuk heb ik in elk geval al opgenomen, de rest neem ik voor de zekerheid ook maar op.

Nah. Damon z'n stem is niet wat het geweest is.
Mag ik zeggen dat ik het nogal ehrm slecht vond? Pfffff
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 00:06:27 #217
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70464220
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:21 schreef methodmich het volgende:
Ik ga grotendeels mee met Belsen, alleen dan met dien verstande dat Blur zakt naar vier en de drie albums daarboven allemaal één plekje omhoog schuiven.

Waarbij Parklife eigenlijk veruit mijn favoriet is. Goede songs en een mooi tijdsbeeld van Londen in die tijd.

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70464413
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:04 schreef belsen het volgende:
Op TV komt het ook niet echt over. En vond ze ook een stuk minder spelen dan vrijdag, toen duidelijk alles perfect moest zijn.

Wel bijzonder om te zien dat het festivalpubliek heel anders reageert dan het stadionpubliek... De lichtshow voegde ook veel toe aan de sfeer. Die zie je nu nauwelijks.
pi_70464662
Ze zijn wel erg positief nog op BBC... het is echt niets vergeleken bij vrijdag.

Hier een recensie: http://www.iorr.org/talk/read.php?1,1091396

Hoop dat ze dat niveau weer halen in Hyde Park
pi_71297845
quote:
Blur Have No Plans to Continue

They're not saying it's over. They just haven't discussed it.

Blur's much-celebrated reunion has brought the Britpop originators to big and small stages across Britain this summer, leaving droves of delirious fans in its wake. Last month, guitarist Graham Coxon and bassist Alex James got our hopes up by claiming that the band has been jamming together, which opened the door to the idea that maybe they'd record and release some new music. But now it's looking more likely that it may not happen.

Talking to BBC News (via the Guardian), James said, "That was what we said we'd do and we did it and it was great. It hasn't been mentioned the idea of doing anything else but hey, it was great." Boo.

At least they had a good time. Said James: "I've spent the last week staring at a bonfire muttering to myself. I haven't been able to contain the joy that [the reunion concerts] brought to all of us. It was very, very emotional. Everything we hoped it would be and more." James also called the band's recent headlining performance at the Glastonbury Festival the "best gig we've ever done".

Guess we won't be getting those U.S. shows after all?

Posted by Tom Breihan on July 24, 2009 at 12:10 p.m.

DutchTrain heeft geluk gehad !
Stay on my arm, you little charmer
pi_71298126
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:45 schreef tim. het volgende:

DutchTrain heeft geluk gehad !

Niemand naar Hyde Park geweest dan ?
pi_72358220
Graham Coxon staat 6 oktober in de Melkweg. Kaarten gaan morgen voor ¤14 in de voorverkoop.
  Moderator woensdag 2 september 2009 @ 06:39:51 #223
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_72362089
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:22 schreef tim. het volgende:
Graham Coxon staat 6 oktober in de Melkweg. Kaarten gaan morgen voor ¤14 in de voorverkoop.
Ja, daar moet ik heen.

Nog maar een keer eerder gezien op Lowlands een paar jaar terug en ik vond het erg leuk.
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niemand naar Hyde Park geweest dan ?
Zo nee, (natuurlijk) is dat het nieuwe live album: Blur in Hydepark.
pi_77183641
Sinds een paar dagen is de documentaire "No Distance Left To Run" in de Engelse bioscopen te zien en op 15 februari verschijnt die met "Live at Hyde Park" op dvd.

De audio van de Hyde Park-optredens is trouwens al in augustus door Parlophone uitgegeven als "All the People". Enkele Hyde Park-nummers staan ook met andere live-opnames van vorig jaar op "Live 2009", een cd die bij The Sunday Times zat (samen met een fotomagazine en een interview/reportage).
pi_79163132
Gisteren was "No Distance Left To Run" te zien op de BBC. Ik vond het wel een leuke docu, want heb de succesdagen van Blur niet echt bewust meegemaakt omdat ik nog te jong was, maar heb wel veel naar de Gorillaz en The Good, Bad and the Queen geluisterd en ben daardoor ook veel meer Blur gaan luisteren.
pi_80120469
quote:
Ok I can CONFIRM that BLUR have recorded two NEW tracks for a UK exclusive this @recordstoreday ltd to 1000 - details to follow next week

http://twitter.com/roughtradeshops/status/11872781524
pi_80133347
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:06 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die persoon was verkeerd ingelicht zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen, het blijkt om één nieuw nummer te gaan. Ik ben wel benieuwd!
pi_80352737

Fool's Day
  donderdag 15 april 2010 @ 22:32:09 #229
274289 Ducktails
He's lost control
pi_80364656
Beter is dit geen tease en komen ze gewoon binnen 6 maanden met een compleet album...
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 23:25:50 #230
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80367288
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:32 schreef Ducktails het volgende:
Beter is dit geen tease en komen ze gewoon binnen 6 maanden met een compleet album...
Dat is geenszins de bedoeling, naar wat ik heb begrepen.
pi_80419628

Mijn eerste reactie: teleurstelling, bij de tweede keer luisteren werd ik positiever. Het moet groeien.
  Moderator zaterdag 17 april 2010 @ 16:26:34 #232
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80421913
Ik heb zojuist de DVD gekocht van No distance left to run.

Fool's Day klinkt wel aardig, maar de meeste b-kanten uit de Modern life tijd, waar het mij aan doet denken, zijn beter. Het klinkt een beetje inspiratieloos en niet zo goed opgenomen.
pi_80426707
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:46 schreef tim. het volgende:

Mijn eerste reactie: teleurstelling, bij de tweede keer luisteren werd ik positiever. Het moet groeien.
Vanaf middernacht gratis op http://www.blur.co.uk/
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 02:04:57 #234
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80436444
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Vanaf middernacht gratis op http://www.blur.co.uk/
Zonder compressie klinkt ie al veel beter.

Nog niet een van hun beste nummers, maar toch.
pi_80914049
de single.
Is dit alles voorlopig?
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 21:45:40 #236
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80914458
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:34 schreef TUFKAL het volgende:
de single.
Is dit alles voorlopig?
Ja, en daar blijft het voorlopig ook bij.

Ik wilde nog even mijn ervaring weergeven over de film. Tja, het is toch een beetje het cliché rock 'n' roll verhaal, dat ze probeerden te schetsen. Ik kreeg constant het gevoel dat er meer niet gezegd werd dan wel.

Heel veel interessante zaken werden niet benoemd. Dat de band na Leisure en het floppen van Popscene (de briljante single die helemaal niet ter sprake kwam) zo'n beetje op sterven na dood was. Er werd oeverloos gezeurd over 'The battle of Britpop', maar daarna werd The great escape afgedaan als "en toen keerde iedereen zich ineens tegen ons". Terwijl ik zo graag had willen weten hoe ze nu zelf terugkeken op die tijd. Hoe kijken ze nu terug op de keuze om een album als The great escape te maken?

Ik vond dat de documentaire wat dat betreft nergens echt de diepte inging. Leuke beeldjes van de voorbereidingen van de reunieconcerten en het zielige verhaal van Damon en Graham, die elkaar weer vonden. Maar slechts in vage termen wordt benoemd waar het misging, waarbij eigenlijk alleen maar geschermd wordt met het feit dat Damon, door Gorillaz, naast zijn schoenen ging lopen en Graham sinds Leisure bijna fulltime dronken was. Dit wordt dan echter weer zo naast het verhaal gelegd, dat er van een heel sterk verhaal geen sprake is.

Al met al vond ik het wel leuk om de film een keer te zien, en ik zal hem vast nog een kijken, maar volgens mij hadden ze er veel en veel meer uit kunnen halen.
pi_80917390
Vandaag de DVD van het concert bekend. Toch wel een gemis voor de popmuziek dat ze niet meer optreden

Het plezier in de band was duidelijk te zien en wat een goede live band is het toch... Jammer dat ik ze maar 2 keer in Nederland heb gezien...
Leaf
pi_80922078
Jammer belsen, dat zijn dingen die ik ook wil weten. Ik moet de film nog kijken, de trailers zagen er goed uit.

En VancouverFan, eens. Ik treur nog regelmatig om het feit dat ik in 2009 niet naar Engeland ben afgereisd. Ik heb ze nooit gezien. Zo'n gig in een spoorwegmuseum in Colchester of in de Goldsmiths-universiteit zou leuk zijn, maar ook 'gewoon Hyde Park', daar waren gewoon kaarten voor te koop.
pi_81635583
Iemand nog plannen om naar de Gorillaz concerten in de UK te gaan?
Ik ga morgen proberen wat te scoren voor de O2 concerten in Londen
Leaf
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 18:24:28 #240
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_81636657
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:57 schreef VancouverFan het volgende:
Iemand nog plannen om naar de Gorillaz concerten in de UK te gaan?
Ik ga morgen proberen wat te scoren voor de O2 concerten in Londen
Gorillaz.

Gorillaz #2 - Plastic Beach
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')