abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:20:35 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_31259049
quote:
De raad van discipline in Amsterdam heeft advocaat Robert Moszkowicz voor onbepaalde tijd geschorst wegens onbehoorlijke praktijkuitoefening.

Moszkowicz, advocaat in Nieuwegein, zou hebben gesjoemeld met declaraties en in strijd hebben gehandeld met de richtlijnen voor betaling door cliënten.

De schorsing gaat per 13 oktober in. Moszkowicz is hiertegen in beroep gegaan bij het hof van discipline, maar dat verandert niets aan de ingang van de schorsingsdatum. Daar is de advocaat het niet mee eens en dus heeft hij een kort geding aangespannen tegen de Staat. Dat dient dinsdag in Den Haag.
Dat was toch sowieso het zwarte schaap van de familie? Iets met drugs als ik het me goed herinner? Of haal ik nu dingen doorelkaar, wat heel goed mogelijk is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:22:52 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31259127
Klopt, hier een artikel uit 2001 van het Reformatorisch Dagblad:
quote:
Deken wil dat Robert
Moszkowicz ophoudt
Van onze binnenlandredactie
AMSTERDAM – De Utrechtse deken B. ten Doesschate wil dat Robert Moszkowicz niet langer zijn beroep als advocaat uitoefent. Volgens de deken moet de Raad van Discipline, het tuchtcollege voor advocaten, Moszkowicz van het tableau schrappen, onder meer wegens gebleken onbetrouwbaarheid en wantoestanden op zijn kantoor.

Dat betoogde hij gisteren voor de Raad van Discipline in Amsterdam, die zich over de klachten tegen Moszkowicz buigt.

Moszkowicz heeft de afgelopen jaren cliënten te hoge bedragen in rekening gebracht, aldus de deken, hij heeft zich schuldig gemaakt aan misleiding en op zijn kantoor in Nieuwegein was sprake van ernstige wantoestanden.

De advocaat werpt alle aantijgingen verre van zich. Het gaat volgens hem om „stemmingmakerij, leugens, verzinsels en gore insinuaties” die vooral worden ingegeven door rancune.

De zaak kwam aan het rollen nadat medewerkers eind 1999 naar deken Ten Doesschate stapten om hun nood te klagen. Volgens Ten Doesschate waren zij eerder bezorgd over hun baas dan dat zij hem een hak wilden zetten. De toestanden op het kantoor en de praktijkvoering van Moszkowicz waren echter dusdanig dat er iets moest gebeuren. Ook cliënten dienden klachten tegen de advocaat in.

Volgens Ten Doesschate ontbreekt het Moszkowicz aan betrouwbaarheid en respect voor anderen. Hij wees op het feit dat hij nog een aantal klacht- en bemiddelingszaken met betrekking tot Moszkowicz in de kast heeft staan. „Voor Moszkowicz is in de balie geen plaats meer.”

Moszkowicz zelf probeerde gisteren in een betoog van ruim vier uur de beschuldigingen te pareren. Volgens hem is er niets aan de hand geweest, met uitzondering van enkele maanden in de tweede helft van 1999. In het gezin van Moszkowicz overleed toen een baby en kon hij nauwelijks werken. Zijn kantoor kwam hierdoor onder grote druk te staan.

Verslaving
Robert Moszkowicz, verstoten telg uit de befaamde advocatenfamilie, was ooit de jongste advocaat van Nederland. Eind jaren tachtig raakte hij door verslaving aan harddrugs en het overlijden van een kind aan lager wal en kon hij zijn vak niet langer uitoefenen. Hij verbleef zelfs enige tijd in de gevangenis. In 1995 pakte hij met succes de draad weer op. Zijn vader, de beroemde Max Moszkowicz uit Maastricht, wil helemaal niets meer met hem te maken hebben.

Ook na zijn terugkeer als raadsman doken weer geruchten op over drugsgebruik van Robert Moszkowicz. Gisteren bleek dat hij op aandringen van Ten Doesschate enkele weken urinetests heeft laten doen om deze geruchten de kop in te drukken. Dat is maar ten dele gelukt, want volgens Ten Doesschate heeft Moszkowicz zich niet helemaal aan de procedure gehouden.

„Ik ben niet kapot te krijgen”, zo hield Moszkowicz de raad voor. De raad doet op 6 mei uitspraak. Schrappen van het tableau is de zwaarste sanctie die het tuchtcollege kan opleggen.
Bron: Reformatorisch Dagblad
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:23:39 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31259155
De huidige schorsing staat zo te zien los van het hierboven aangehaalde artikel, maar dat biedt wel een beetje achtergrond info omtrent de persoon.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31259207
Hij was verslaafd aan hard drugs en heeft in de bak gezeten. Verder heeft ie nog meer dingen geflikt bij cliënten, dus eigelijk best vreemd dat hij nog advocaat is
pi_31259440
Ik dacht eerst dat het om Bram ging. Familie dus.
History can't change the past, the future can.
pi_31259671
Beetje misleidende topictitel zo, Bram en Max zijn de bekende, robert niet. Zet er dan in ieder geval robert voor in de titel
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:49:41 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31260021
Het gaat dit keer om gesjoemel met declaraties (R. Moszkowicz zou geprobeerd hebben om door cliënten al betaalde rekeningen nog een keer door de Staat te laten betalen onder het mom van "pro Deo"). Bovendien liet hij zich cash uitbetalen, terwijl dat volgens een richtlijn (van de Orde van Advocaten?) niet toegestaan is, om te voorkomen dat zo geld witgewassen wordt.
pi_31260184
ik was ook in de war met bram...
pi_31260288
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef Burner2000 het volgende:
Ik dacht eerst dat het om Bram ging. Familie dus.
Papa Moszkowicz heeft na de problemen omtrent de verslaving van Robert M.
zoonlief verstoten.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_31260346
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:58 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Papa Moszkowicz heeft na de problemen omtrent de verslaving van Robert M.
zoonlief verstoten.
Het blijft familie.
History can't change the past, the future can.
pi_31260470
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:59 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Het blijft familie.
Als zwart schaap van mijn familie kan ik je alleen maar gelijk geven.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:25:48 #12
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31270281
Hij woont bij mij in de buurt.

Bij hem in huis worden altijd orgies georganiseerd, geen gelul
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_31273595
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:59 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Het blijft familie.
exact, hoe simpel kan je zijn door je zoon te verstoten, terwijl je hem moet helpen
de appel valt niet ver van de boom.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:51:06 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_31273710
Kan die 'R' weer uit de topictitel? Heb hem niet voor de kat zijn kut zo geopend.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_31281157
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:49 schreef freako het volgende:
[..] Bovendien liet hij zich cash uitbetalen, terwijl dat volgens een richtlijn (van de Orde van Advocaten?) niet toegestaan is, om te voorkomen dat zo geld witgewassen wordt.
Die richtlijnen staan in de Advocatenwet. Iedere advocaat krijgt eens per jaar een boekje (Vademaecum) met gedragscodes en verordeningen waar hij / zij zich aan dient te houden. De Orde van Advocaten (een onafhankelijk orgaan onder het ministerie van Justitie) controleert dat om de kwaliteit van de advocatuur te waarborgen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')