abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31278936
volgens mij wordt een alimentatieafspraak tussen ex-partners (huwelijk danwel geregistreerd) gewoon gerespecteerd.
Problemen geeft het alleen in situaties waarin een derde, met verhaalsrechten, te maken krijgt met betreffende ex.
Vraag die ik open laat is of de partner herberekening kan aanvragen (dus de afspraak open gooien) indien ze/hij later op de beslissing terugkomt.

De partner kan nu wel gaan werken (moet ze wel zoveel werken dat er geen aanvullende bijstand nodig is), maar kan over een tijdje altijd alsnog op straat komen te staan (denk aan een termijnscontract wat niet verlengt wordt), dus afzien van alimentatie heeft zijn risico's voor diegene die dat afzien compenseert met iets anders
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:21:52 #27
107521 Furia
snoopy weer
pi_31281384
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:15 schreef HarryP het volgende:

- Geloof niet in vriendschappelijke oplossingen. Het is niet wat je denkt dat iemand gaat doen maar waar iemand toe in staat is waar je rekening mee moet houden.
pi_31282519
Wat die allimentatie betreft he, Ergens staat me iets bij dat mocht je ex zonder werk komen te zitten en de bijstand in duikt, is het dan niet zo dat ze dat alsnog bij jou komen halen ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:10:43 #29
107521 Furia
snoopy weer
pi_31287072
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:09 schreef Gompy58 het volgende:
Wat die allimentatie betreft he, Ergens staat me iets bij dat mocht je ex zonder werk komen te zitten en de bijstand in duikt, is het dan niet zo dat ze dat alsnog bij jou komen halen ?
Volgens mij niet als eenmaal is afgesproken (zwart op wit!!!!) dat de ex-partner afziet van partneralimentatie
pi_31289709
Als je hebt afgesproken om geen partner allimentatie als onderdeel om toch een filtsscheiding te doen zet die afspraak dan op papier.
Maar als de scheiding is geregeld via een normale scheiding of filtsscheiding dan is die afspraak gewoon geldig en kan er niet meer vanaf worden geweken. Als je ex na de scheiding minder of niet gaat werken dan is dat jammer voor haar want ook voor de scheiding wordt alleen gekeken naar de huidige situatie en niet naar de toekomstige situatie..

Overigens op het internet google en je zoekt op scheiding of flitsscheiding kom je ook veel informatie tegen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:53:28 #31
111604 Hitchhiker
No one here gets out alive
pi_31289781
Thanks all!
A bullet always tells the truth
pi_31289942
Ben jij / zijn jullie al uit wat het word scheiden of filtsscheiding..??..
Op http://www.scheiden.nl/ staat overigens een model convenant.
Natuurlijk ook zelf opletten want sommige notarissen en advocaten zijn best wel lui.
pi_31293718
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:55 schreef cosmick het volgende:
Ik ben twee maanden geleden gescheiden. Aangezien we geen kinderen hebben en zonder problemen uit elkaar wilden hebben wij gekozen voor een flitsscheiding.

Ging het snelst. Kosten: 450 euro de man.
Ik heb ook een flitsscheiding gehad maar ik heb helemaal niks betaald
Mijn ex had een advocaat en ik niet, we waren het snel eens over alles, naar het gemeentehuis gegaan voor het om laten zetten in geregistreerd partnerschap en 2 weken later het partnerschap ontbonden. Het koste mij dus niks voor de scheiding en we waren er snel vanaf!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:21:21 #34
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31293872
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:16 schreef Anitra het volgende:

[..]

Ik heb ook een flitsscheiding gehad maar ik heb helemaal niks betaald
Mijn ex had een advocaat en ik niet, we waren het snel eens over alles, naar het gemeentehuis gegaan voor het om laten zetten in geregistreerd partnerschap en 2 weken later het partnerschap ontbonden. Het koste mij dus niks voor de scheiding en we waren er snel vanaf!
Geen notaris aan te pas gekomen dan of ? Want die moeten toch ook betaald worden?
Of heeft je ex dat betaald?

Wij hebben een koophuis (staat nog te koop, mijn ex woont er nog in) en ik heb een appartement gekocht. Aangezien we het gezamelijke huis samen hebben gekocht en in gemeenschap van goederen hadden gekocht moesten we wel naar de notaris om het eea te regelen..
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:34:03 #35
111604 Hitchhiker
No one here gets out alive
pi_31294300
IK denk dat het bij ons een "normale" scheiding wordt, en niet de flitsscheiding. Omdat er twee kinderen in het spel zijn, wil ik wel alles (wettelijk) dichtgetimmerd hebben. Ook las ik ergens dat de flitsscheiding in sommige landen niet wordt geaccepteerd, dus mocht ik ooit een Pools vrouwtje importeren, loop ik daar weer tegen Een gewone scheiding dus. Wel met 1 advocaat, en veel zelf in het handje houden.
A bullet always tells the truth
pi_31294383
als partner in de bijstand komt, klopt de bijstand tot 12 jaar later aan bij ex indien je langer dan 5 jaar bent getrouwd geweest.

verder dat mediation verhaal; dat verdient zichzelf terug, goedkoper dan een advocaat (2 dus), met een beter gevoel uit elkaar en een rechter die eerder meegaat in de afspraken indien het conventant is opgemaakt met gecertificeerde mediator (die dus ook alle rechten en plichten kent - en geen partij kiest, maar de middenweg bewandelt.
pi_31301405
Tip wat ik gezien heb .
Splits direct je bankrekeningen en spaartegoeden en alle andere zaken. Sommige willen dat nog wel eens meenemen.
Zorg ervoor dingen die je echt van jouw zijn fotoboeken etc, veilig zijn.
Tjah en geloof totaal niet in oplossing, geloof de beste oplossing is praten via advocaten .

Aldus Youp van 't Hek over scheidingen : "Deden jullie dat ook per giro." .
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:18:24 #38
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_31303195
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:34 schreef Hitchhiker het volgende:
Ook las ik ergens dat de flitsscheiding in sommige landen niet wordt geaccepteerd, dus mocht ik ooit een Pools vrouwtje importeren, loop ik daar weer tegen
Ook in belgië wordt het niet erkent.
Ik heb een verhaal gelezen op het internet van een Nederlander die in Italië een extra vestiging van zijn zaak wilde beginnen en bij een italiaanse bank geen lening kon krijgen omdat die bank wilde dat zijn ex (via flitsscheiding) mee zou tekenen omdat ze volgens de italiaanse wet nog gewoon getrouwd zijn. Die ex wilde dat natuurlijk niet. Die mensen zijn uiteindelijk opnieuw getrouwd en vervolgens meteen weer via de rechter gescheiden.
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:20:40 #39
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_31303238
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:37 schreef missC het volgende:
als partner in de bijstand komt, klopt de bijstand tot 12 jaar later aan bij ex indien je langer dan 5 jaar bent getrouwd geweest.
Ik dacht dat dat alleen zo is als je je partner uit het buitenland (buiten de EU) hebt gehaald.
pi_31303394
urgentie kun je misschien wel krijgen omdat er kinderen in het spel zijn, tenminste, dat is hier wel, maar volgens mij varieerd dat per gemeente

partner alimentatie hoeft niet perse, als zij straks een uitkering krijgt wordt het daar toch van af getrokken omdat het een inkomen is, was bij mijn vriendin ook zo voor de kinderalimentatie, ook al was het voor de kinderen, het werd nog van haar uitkering af gehouden.

als zij van partner ali afziet, gewoon goed op papier laten zetten en anders hopen dat ze snel weer samen woont met een ander, dan kun je dat gebruiken om er onderuit te komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')