abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 07:34:37 #26
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31245920
De bakerpraatjes over lijkstijfheid, altijd weer vermakelijk om te lezen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 07:39:49 #27
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_31245942
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:30 schreef pberends het volgende:
Hoe zit dat met mensen die net dood zijn gegaan en open ogen? In films hebben ze altijd open ogen, maar dat is toch pure onzin? Als je bewusteloos bent zijn je ogen toch ook niet open?
Ik heb mijn vader zien sterven en nee, dan zijn de ogen niet automatisch dicht helaas, dat mag je zelf doen.
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:15:47 #28
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246120
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:39 schreef seilram het volgende:

[..]

Ik heb mijn vader zien sterven en nee, dan zijn de ogen niet automatisch dicht helaas, dat mag je zelf doen.
Jep, zelfde hier.
Half open waren ze.
De huisarts had ze dicht gedaan maar ze zakten steeds weer open, dus toen de arts weg was heb ik ze steeds weer dicht gedaan.
We hebben het er maar op gegooid dat mijn vader de boel tot het einde in de gaten wilde blijven houden
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:19:57 #29
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246147
Aan de uitvaartondernemers hier:

Hoe doe je dat nou bij mensen die contracturen hebben, zoals mensen die lang bedlegerig zijn geweest in foetushouding en waarbij de gewrichten zijn vastgegroeid?
Dat vraag ik me echt al heel lang af eigenlijk
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:21:04 #30
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_31246156
Je spieren ontspannen zich volledig, dus ook je oogleden.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:21:29 #31
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_31246159
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:19 schreef BBQ-kip het volgende:

Hoe doe je dat nou bij mensen die contracturen hebben, zoals mensen die lang bedlegerig zijn geweest in foetushouding en waarbij de gewrichten zijn vastgegroeid?
Wil je niet weten.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:24:09 #32
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246167
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:21 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Wil je niet weten.
Jawel hoor
Breken dus toch?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:25:56 #33
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_31246180
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:24 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Jawel hoor
Breken dus toch?
Breken en oprekken. Heel goor om te zien. (en te horen)
pi_31246222
Bij mijn moeder stonden ze halfopen. En ze was al stijf toen we haar vonden.
Toen we haar terugkregen om opgebaard te liggen was alles prima in orde.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:31:26 #35
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246224
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:25 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Breken en oprekken. Heel goor om te zien. (en te horen)
Ja dat lijkt me ook wel...
Maar ja, je kunt moeilijk iemand helemaal opgekruld in die kist leggen.
Maar dat breken, is dat puur mankracht, of zijn daar ook handige trucen en misschien hulpmiddelen voor? (goed, ik word geloof ik wel een beetje morbide nu he )
pi_31246231
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:19 schreef BBQ-kip het volgende:

Wát? Leg eens uit? Lijkt me wel interessant nl. .
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:32:40 #37
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246236
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Bij mijn moeder stonden ze halfopen. En ze was al stijf toen we haar vonden.
Toen we haar terugkregen om opgebaard te liggen was alles prima in orde.
Goeie uitvinding he die lenzen
Ingedeukte ogen zijn toch wel heel raar om te zien enzo...
pi_31246238
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:31 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Maar dat breken, is dat puur mankracht, of zijn daar ook handige trucen en misschien hulpmiddelen voor? (goed, ik word geloof ik wel een beetje morbide nu he )
Misschien kan dat best. Ik bedoel, een baby wordt ook niet helemaal "netjes recht" geforceerd.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:34:07 #39
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_31246254
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:31 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Mankracht en bepaalde standen waarin je iets makkelijk breekt. Er is natuurlijk geen sprake meer van spiertonus, dus opzich is het alleen het dode bot wat je moet breken. Kraakt ook lekker trouwens..
pi_31246269
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:32 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Goeie uitvinding he die lenzen
Ingedeukte ogen zijn toch wel heel raar om te zien enzo...
Psies. Het enige wat ze niet wegkregen waren de blauwe zwellingen in haar hals (bloed was daarnaartoe gelopen ofzo).
Het stomme was dat ze net een dag tevoren haar haar knalrood geverfd had, en daardoor helemaal niet meer op mijn moeder leek. Kon de ondernemer ook niets aan doen natuurlijk, maar het maakte het afscheid nemen extra moeilijk, ook al omdat het totaal onverwachts was.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:36:23 #41
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246282
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Wát? Leg eens uit? Lijkt me wel interessant nl. .
Als je heel erg lang je gewrichten niet gebruikt (door bedlegerigheid en extreme inactiviteit bijv.), dan gaan deze vastgroeien en de spieren er omheen gaan korter worden, waardoor je in een soort foetushouding komt te liggen.
Dit kan overigens ook alleen bij een arm en dus elleboog- en polsgewricht gebeuren bij bijvoorbeeld een spastische verlamming na een hersenbloeding ofzo.
Gewricht groeit langzaam aan vast en de arm en de pols gaan steeds meer "opkrullen" (weet even geen beter woord).
En dat ontspant dus niet bij je overlijden, want die gewrichten zitten in meer of mindere mate, gewoon vast.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:36:50 #42
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_31246295
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Psies. Het enige wat ze niet wegkregen waren de blauwe zwellingen in haar hals (bloed was daarnaartoe gelopen ofzo).
Het stomme was dat ze net een dag tevoren haar haar knalrood geverfd had, en daardoor helemaal niet meer op mijn moeder leek. Kon de ondernemer ook niets aan doen natuurlijk, maar het maakte het afscheid nemen extra moeilijk, ook al omdat het totaal onverwachts was.
Ja klopt, wanneer iemand in het ziekenhuis overlijdt, leggen ze zo snel mogelijk het hoofd wat hoger. Dat de benen bijvoorbeeld helemaal blauw worden, maakt niet uit, omdat dat toch door kleren bedekt wordt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:38:19 #43
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_31246308
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Als je heel erg lang je gewrichten niet gebruikt (door bedlegerigheid en extreme inactiviteit bijv.), dan gaan deze vastgroeien en de spieren er omheen gaan korter worden, waardoor je in een soort foetushouding komt te liggen.
Dit kan overigens ook alleen bij een arm en dus elleboog- en polsgewricht gebeuren bij bijvoorbeeld een spastische verlamming na een hersenbloeding ofzo.
Gewricht groeit langzaam aan vast en de arm en de pols gaan steeds meer "opkrullen" (weet even geen beter woord).
En dat ontspant dus niet bij je overlijden, want die gewrichten zitten in meer of mindere mate, gewoon vast.
Zijn we op school mee bezig!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:41:20 #44
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246338
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ah dat is wel kut, van die zwellingen...
Kleurtjes kun je wel wegschminken, maar zwellingen kun je natuurlijk niet wegtoveren...

Dat van je haar ken ik ook trouwens, vader van een vriendin had net zijn haar extra kort en stekelig laten knippen, maar dat stond hem totaal niet, dus hij wilde het weer laten aangroeien.
Maar ja, hij wist niet dat hij kort daarna zou overlijden en dus altijd met dat kapsel zou blijven zitten (liggen dus eigenlijk )
Dat was ook bij haar heel moeilijk, omdat het haar vader helemaal niet meer was voor haar gevoel.
Tsja, er kan een hoop fout gaan en de kleine dingen zijn vaak het moeilijkst...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:42:27 #45
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246354
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:38 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Zijn we op school mee bezig!
Goed opletten he, want ik word het een beetje zat om lighulpmiddelen te maken voor die arme mensjes

*bijna ergotherapeutje is
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:45:18 #46
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_31246384
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:42 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Goed opletten he, want ik word het een beetje zat om lighulpmiddelen te maken voor die arme mensjes

*bijna ergotherapeutje is
Zal ik doen Trouwens, HBO-V leert je ook schrikbarend veel over dood zijn.
*jaloers is
*eerstejaars fysiotherapeutje is
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:47:57 #47
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246420
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:45 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Zal ik doen Trouwens, HBO-V leert je ook schrikbarend veel over dood zijn.
*jaloers is
*eerstejaars fysiotherapeutje is
Tsja, net als geboorte en leven, hoort de dood nu ook eenmaal bij het leven.
Fysio is een leuke opleiding trouwens Waar volg je hem?
pi_31246475
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:41 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Kleurtjes kun je wel wegschminken, maar zwellingen kun je natuurlijk niet wegtoveren...

Dat van je haar ken ik ook trouwens, vader van een vriendin had net zijn haar extra kort en stekelig laten knippen, maar dat stond hem totaal niet, dus hij wilde het weer laten aangroeien.
Maar ja, hij wist niet dat hij kort daarna zou overlijden en dus altijd met dat kapsel zou blijven zitten (liggen dus eigenlijk )
Dat was ook bij haar heel moeilijk, omdat het haar vader helemaal niet meer was voor haar gevoel.
Ach, het was niet echt "fout", het was gewoon een beetje extra moeilijk.
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:36 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Ja klopt, wanneer iemand in het ziekenhuis overlijdt, leggen ze zo snel mogelijk het hoofd wat hoger. Dat de benen bijvoorbeeld helemaal blauw worden, maakt niet uit, omdat dat toch door kleren bedekt wordt.
Het stomme is dat háár moeder (ook jong overleden) het ook had, en dat mijn opa toen nog even door de politie apart werd genomen omdat die plekken in haar hals toch wel een beetje verdacht waren. Maar mijn oma had ook struma, dus je kunt je een voorstelling maken hoe dat eruit gezien moet hebben...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:00:33 #49
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31246570
Opa was meteen verdachte... lekker is dat...
Moet er niet aan denken zeg, dat je op zo'n moment toch even verdachte bent, lijkt me heel erg akelig.
Maar hoe is dat opgelost met de uitvaart, ik bedoel de zwellingen en de struma?
Had ze iets van een sjaaltje om ofzo, of gewoon "naturel".
pi_31248156
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:41 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Frappant.

Bij mijn moeder hadden ze de kuif naar de verkeerde kant gekamd.

Ik raakte toen helemaal in de war. Ze zag er toch al zo anders uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')