Okay.. huidige situatieschets:
Ik heb een tijdje een opleiding gevolgd, uiteindelijk via die opleiding bij een bedrijf uitgekomen en daar blijven hangen. Eerst in het kader van de opleiding, hierna op tijdelijke basis. Ik zit er in december 3 jaar, waarvan de eerste anderhalf jaar i.c.m. school.
Regel bij het bedrijf is, dat als je er 3 jaar op tijdelijke basis werkt, ze je of buiten moeten schoppen, of voor vast aan moeten nemen. In mijn geval was het dus permanent aannemen. Jippie zou je denken, ik ben er ook zeker blij mee, ware het niet dat mijn salaris niet echt helemaal gelijk is aan dat van mijn collega's.
![]()
In eerste instantie was ik hier ok mee, wist het zelfs niet eens, en ik ben niet direct aangenomen maar vanuit mijn opleiding daar blijven "hangen".
Heb het uiteindelijk wel over mijn salaris gehad bij de eerste verlenging van mijn contract na 1,5 jaar, toen werd me verteld dat het wel mee groeit met ervaring. Nu, bijna anderhalf jaar verder dus, krijg ik mijn permanente contract. In de tussentijd is er een jongen bij gekomen die wat ouder is als ik, al eerder een soortgelijke functie gehad heeft (heb ik hiervoor ook, al was dat ook i.c.m. een opleiding, maar goed, was 4 dagen in de week werken, ook gewoon een volwaardige functie) en die dus ook een salarisschaal hoger zit dan ik. Als ik het CAO boekje lees, hadden ik (en die collega van me) hoger ingeschaald hadden moeten zijn. Hij 1 schaal, ik 2 schalen dus.
Ik vroeg laatst bij P&O dus hoe dat kan, en ik moest mezelf meer bewijzen, ligt ook aan de ervaring, moet naar die loonschaal toegroeien etc etc. Dus vroeg ik om een bepaalde termijn (binnen welke temijn verwachten jullie dan dat ik daar naartoe gegroeid ben?) en hier wilden ze niet echt een antwoord op geven. Nu heb ik hier dus mijn "vaste" contract, en daar staat dus in dat ik voor hetzelfde loon blijf werken. M.a.w, in die anderhalf jaar zou ik geen ervaring opgedaan hebben? Vind ik een beetje raar. What to do?
Wat gebeurt er als ik het contract niet teken? In december loopt het af, is het nog niet getekend zit ik zonder werk lijkt me. Kan ik het niet tekenen van het contract als "pressiemiddel" o.i.d. gebruiken? (lijkt me sterk dat ze iemand anders gaan zoeken die het werk WIL doen wat ik doe, en zeker niet voor hetzelfde geld) Is het gepast alsnog een gesprek met P&O aan te vragen als je al een contract ter ondertekening gehad hebt? Als ze aangeven dat je ergens naartoe moet groeien, is het toch geen rare vraag binnen welke tijd ze dan van mijn verwachten dat ik daar naartoe gegroeid ben? Werd aangekeken of ik gek was. Please help!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?