abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:23:52 #1
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_31237144
Okay.. huidige situatieschets:

Ik heb een tijdje een opleiding gevolgd, uiteindelijk via die opleiding bij een bedrijf uitgekomen en daar blijven hangen. Eerst in het kader van de opleiding, hierna op tijdelijke basis. Ik zit er in december 3 jaar, waarvan de eerste anderhalf jaar i.c.m. school.

Regel bij het bedrijf is, dat als je er 3 jaar op tijdelijke basis werkt, ze je of buiten moeten schoppen, of voor vast aan moeten nemen. In mijn geval was het dus permanent aannemen. Jippie zou je denken, ik ben er ook zeker blij mee, ware het niet dat mijn salaris niet echt helemaal gelijk is aan dat van mijn collega's. In eerste instantie was ik hier ok mee, wist het zelfs niet eens, en ik ben niet direct aangenomen maar vanuit mijn opleiding daar blijven "hangen".

Heb het uiteindelijk wel over mijn salaris gehad bij de eerste verlenging van mijn contract na 1,5 jaar, toen werd me verteld dat het wel mee groeit met ervaring. Nu, bijna anderhalf jaar verder dus, krijg ik mijn permanente contract. In de tussentijd is er een jongen bij gekomen die wat ouder is als ik, al eerder een soortgelijke functie gehad heeft (heb ik hiervoor ook, al was dat ook i.c.m. een opleiding, maar goed, was 4 dagen in de week werken, ook gewoon een volwaardige functie) en die dus ook een salarisschaal hoger zit dan ik. Als ik het CAO boekje lees, hadden ik (en die collega van me) hoger ingeschaald hadden moeten zijn. Hij 1 schaal, ik 2 schalen dus.
Ik vroeg laatst bij P&O dus hoe dat kan, en ik moest mezelf meer bewijzen, ligt ook aan de ervaring, moet naar die loonschaal toegroeien etc etc. Dus vroeg ik om een bepaalde termijn (binnen welke temijn verwachten jullie dan dat ik daar naartoe gegroeid ben?) en hier wilden ze niet echt een antwoord op geven. Nu heb ik hier dus mijn "vaste" contract, en daar staat dus in dat ik voor hetzelfde loon blijf werken. M.a.w, in die anderhalf jaar zou ik geen ervaring opgedaan hebben? Vind ik een beetje raar. What to do?

Wat gebeurt er als ik het contract niet teken? In december loopt het af, is het nog niet getekend zit ik zonder werk lijkt me. Kan ik het niet tekenen van het contract als "pressiemiddel" o.i.d. gebruiken? (lijkt me sterk dat ze iemand anders gaan zoeken die het werk WIL doen wat ik doe, en zeker niet voor hetzelfde geld) Is het gepast alsnog een gesprek met P&O aan te vragen als je al een contract ter ondertekening gehad hebt? Als ze aangeven dat je ergens naartoe moet groeien, is het toch geen rare vraag binnen welke tijd ze dan van mijn verwachten dat ik daar naartoe gegroeid ben? Werd aangekeken of ik gek was. Please help!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_31237690
Gewoon ondertekenen en ondertussen gaan solliciteren.
Je bent toch niet met dat bedrijf getrouwd?
pi_31237797
Als jij qua functie en leeftijd in een hogere loonschaal hoort te vallen volgens de CAO, dan heb je daar recht op, en kun je dat opeisen. Vaak staat er in een CAO ook een bepaling over een soort geschillencommissie of zo.

Als er ervaringsjaren worden gebruikt, dan zou je in principe ook hoger moeten worden ingeschaald als je er een jaar werkt. De ervaringsjaren betreffen over het algemeen namelijk het aantal jaren ervaring in je functie, en zijn niet afhankelijk van wat je daadwerkelijk voor ervaring hebt opgedaan.
pi_31237805
Wil je zelf deze baan behouden of zou je net zo lief ergens anders beginnen als ze je daar meer kunnen bieden voor hetzelfde werk?

Als je makkelijk ander werk kunt krijgen, dan kun je een gesprek aangaan met P&O. Aangeven wat je zelf verwacht aan salaris, en in gedachten een minium salaris hebben. Bieden ze je in ieder geval dit minimum salaris, dan ga je akkoord.

Het is verstandig om een ander aanbod op zak te hebben, je wil immers niet zonder baan zitten na december.
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:48:00 #5
48067 neo2000
pi_31237857
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:41 schreef doemaardrie het volgende:
Gewoon ondertekenen en ondertussen gaan solliciteren.
Je bent toch niet met dat bedrijf getrouwd?
Nee, maar ik vind het zonde dat het zo moet. Zeker omdat ik het er toch nog naar mijn zin heb. Lijkt me toch niet echt een normale gang van zaken. Nu is de afdeling P&O ook wel redelijk berucht om zulke praktijken, had dit echter eerder bij een klein bedrijfje verwacht in plaats van een 1500+ werknemers bedrijf..
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:51:48 #6
48067 neo2000
pi_31237969
quote:
Wil je zelf deze baan behouden of zou je net zo lief ergens anders beginnen als ze je daar meer kunnen bieden voor hetzelfde werk?

Als je makkelijk ander werk kunt krijgen, dan kun je een gesprek aangaan met P&O. Aangeven wat je zelf verwacht aan salaris, en in gedachten een minium salaris hebben. Bieden ze je in ieder geval dit minimum salaris, dan ga je akkoord.
Wil dus graag deze baan houden. Kan gemakkelijk ander werk vinden, maar helaas niet echt in de buurt. Pest is dat ik graag op mezelf wil gaan wonen (ja, zo'n jong broekie ben ik nog) en zonder baan in de buurt is dat niet echt een optie..
pi_31238335
Rijbewijs?
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
pi_31238363
Duidelijk dat je totaal geindoctrineerd bent, je streven naar vastigheid als in een contract bevestigen dit. Je bent niet je contract, je bent niet het bedrijf, je bent niet je inhoud van je portemonnee.

Zelfvernietiging is het hoogste doel.

Bezittingen belemmeren dit doel.

Ik verwacht dat je morgen naar je baas gaat en zegt dat hij maar op moet rotten en dat je niet maar naar zijn pijpen of iemand anders danst. Tijd om je leven op te pakken. Ga de wereld zien geniet er van, of vernietig deze teneinde jezelf ook te vernietigen.

FUCK MARTHA STEWART!

Uw makker,

DG.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:18:29 #9
48067 neo2000
pi_31238675
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:06 schreef RCHY het volgende:
Rijbewijs?
Ben 23..
pi_31238815
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:18 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Ben 23..
Andere baan zoeken, autootje erbij (zelf kopen of van het bedrijf)... en dan mag het best iets verder weg zijn. Hoewel ik zelf ook wel snap dat dichterbij werken z'n voordelen heeft. Maar je moet gewoon opzoek naar de beste voordelen/nadelen-verhouding:
- doorgroeimogelijkheden
- salaris
- werktijden
- reistijd
- leermogelijkheden
- functie
- etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')