Als ik dan kort een rekensom maak van 154 kilometer per dag !!! en dat mal 20 dagen !quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:46 schreef Five_Horizons het volgende:
18 ct/km (onbelast)
Jij houdt geen rekening met afschrijving en onderhoud.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:49 schreef Diego27 het volgende:
[..]
Als ik dan kort een rekensom maak van 154 kilometer per dag !!! en dat mal 20 dagen !
0,18 x 154 x 20= 554,40 euro !
Is dat niet een beetje aan de hoge kant ?
Dat is wat werkgevers belastingvrij per km. mogen uitkeren. Alles wat daarboven vergoed wordt, wordt belast als zijnde loon.quote:Heb nog nooit ervaring gehad met reiskosten werkte altijd naast de deur.
En wat houdt dat onbelast precies in ?
Oke op die manier maar zijn er ook werkgevers die dat betalen, want dat lijkt me nog al een bedrag, ook al is het een multinational waar ik ga werken !!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij houdt geen rekening met afschrijving en onderhoud.
[..]
Dat is wat werkgevers belastingvrij per km. mogen uitkeren. Alles wat daarboven vergoed wordt, wordt belast als zijnde loon.
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:59 schreef Diego27 het volgende:
[..]
Oke op die manier maar zijn er ook werkgevers die dat betalen, want dat lijkt me nog al een bedrag, ook al is het een multinational waar ik ga werken !!
NPquote:Thanks voor de info je helpt me hier erg bij![]()
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ben namelijk een beetje bang dat er in die cao staat dat de vaste reiskosten 100 euro is, en dat ik de rest dus zelf bij kan gaan dokken !!
Daar zit ik natuurlijk niet echt op te wachten dat zal je begrijpen.![]()
Volgens mij werken de meeste bedrijven nog met 24 ct/km. (waarvan dus 6 ct belast is). Maar die multinational heeft vast een CAO, daar staat het in
[..]
NP
Dat was tot voor kort (tot de euro, zeg maar) 27 cent. En toen al niet kostendekkend voor de meeste (nieuwere) auto's.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:01 schreef erikkll het volgende:
18 ct/km is standaard. Binnenkort wordt het misschien verhoogd naar 21 ct/km, vanwege de hoge brandstofprijzen.
Ik studeer af in Heerhugowaard = 250 km/dag x 20 x 0,18 = 900 euro / maand, dus wat is veel...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:49 schreef Diego27 het volgende:
[..]
Als ik dan kort een rekensom maak van 154 kilometer per dag !!! en dat mal 20 dagen !
0,18 x 154 x 20= 554,40 euro !
Is dat niet een beetje aan de hoge kant ?
Heb nog nooit ervaring gehad met reiskosten werkte altijd naast de deur.
En wat houdt dat onbelast precies in ?
Erm... JIJ betaalt belasting, i.t.t. je werkgeverquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:12 schreef meranto het volgende:
[..]
Onbelast is dat de werkgever er geen belasting over betaalt, in tegenstelling tot je salaris
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |