Niets, na 1 aanmaning hoor je niks meer.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:20 schreef MaRySe het volgende:
Wat gebeurd er dan?
Stel je bent vergeten een postzegel op een brief te plakken
en je moet dan het later alsnog betalen.
En als je het niet doet. Wat kunnen ze je dan maken ?
Dilemma.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:26 schreef MaRySe het volgende:
OOOOOOOOOOOOO
Niet dat ik gierig ben voor 50 ct maar toch
Zal ik het doen of niet?
Impliceer je hiermee echter ook niet dat de postbode in zijn recht staat wanneer hij geen post meer aflevert op jouw adres, daar je tenslotte geen overeenkomst met hem hebt?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:27 schreef frederik het volgende:
Alicey en Five_Horizons, op welke basis is dat dan?
De verstuurder en de post zijn degenen die een overeenkomst zijn aangegaan, het enige wat de ontvanger met de hele overeenkomst te maken heeft is dat de post aan zijn deel van de overeenkomst heeft voldaan op het moment dat de ontvanger (of buurman) het poststuk in ontvangst genomen heeft.
Waarom zou je dan:
- aangemaand kunnen worden voor iets waar jij geheel geen contractspartner in bent
- geen post meer kunnen ontvangen van mensen die tot op heden altijd aan hun deel van de overeenkomst hebben voldaan?
Iets zegt me dat dat dreigen met onmogelijkheden is
neequote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Impliceer je hiermee echter ook niet dat de postbode in zijn recht staat wanneer hij geen post meer aflevert op jouw adres, daar je tenslotte geen overeenkomst met hem hebt?
Nee, want dan pleegt-ie wanprestatie t.a.v. de verzender...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:13 schreef Alicey het volgende:
Impliceer je hiermee echter ook niet dat de postbode in zijn recht staat wanneer hij geen post meer aflevert op jouw adres, daar je tenslotte geen overeenkomst met hem hebt?
Ik ben toch wel benieuwd hoe het een en ander zit.. Zijn er ook geen wetten specifiek voor en over de posterijen? Vooral omdat er wel bepaalde regels gelden voor de ontvanger, bijv. met de plaatsing van een brievenbus..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:57 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee, want dan pleegt-ie wanprestatie t.a.v. de verzender...
Kan ook een spooknota zijn he?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:59 schreef Lienekien het volgende:
De ontvanger moet toch betalen voor onvoldoende porto? Dan is er zo'n kaartje op het poststuk geplakt waarop je het resterende bedrag moet plakken.
Wat bedoel je met spooknota?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:07 schreef frederik het volgende:
[..]
Kan ook een spooknota zijn he?
Als niemand moeilijk doet over die dubbeltjes dan wil dat nog niet zeggen dat ze in hun recht staan.
Het is een kosten/baten verhaal
Aanbellen, en vragen of men wil betalen (met niet bezorgen bij een nee, is de oude manier van werken namelijk) is duurder dan een enkele keer wel bezorgen, maar niet betaald krijgen
De ontvanger kan nergens toe worden verplicht, enige is dat de post dan kan besluiten om bij bussen die verder dan 10 meter van de straat staan post beschikbaar te stellen aan het loket.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben toch wel benieuwd hoe het een en ander zit.. Zijn er ook geen wetten specifiek voor en over de posterijen? Vooral omdat er wel bepaalde regels gelden voor de ontvanger, bijv. met de plaatsing van een brievenbus..
Dat kaartje doet voorkomen alsof je verplicht bent om zegels te plakken, terwijl die verplichting niet bestaat.quote:
Helaas moeten we nog een kleine twee weken wachten om te kijken of Van Dale inmiddels een definitie van 'spooknota' heeft opgenomen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:22 schreef frederik het volgende:
[..]
Dat kaartje doet voorkomen alsof je verplicht bent om zegels te plakken, terwijl die verplichting niet bestaat.
Een pure spooknota dus, omdat er een betaling verlangt wordt, waar die niet op rechtsgronden gebasseerd is.
(zou me zeer verbazen tenminste wanneer er opeens ergens een wet opdook waarbij iemand wie geen invloed heeft op de hoeveelheid ongefrankeerde zooi die aanvaard wordt tot betalen van iets verplicht wordt. Is een leuke manier om je faillissement voor elkaar te krijgen namelijk, gewoon een miljoen ongefrankeerde poststukken a 39 cent sturen, ik denk dat de meesten dan een probleem zouden hebben)
brieven aan ibg komen gewoon terug bij onvoldoende frankering---->ibg weigerd ze nl.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:25 schreef MaRySe het volgende:
Maar wie weet heb ik geen eens de brief verstuurd
oh nou ja ze weten het wel zeker want het was een brief aan de ib groep
Dat doet het kaartje helemaal niet voorkomen! Op het kaartje staat duidelijk dat de AFZENDER in gebreke is gebleven. De zending wordt echter toch bezorgd om deze niet te vertragen, en in het vertrouwen dat de geadresseerde de kosten wil voldoen. Uiteraard ben je hier niet toe verplicht, en er zal ook NOOIT een deurwaarder aan je deur komen!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:22 schreef frederik het volgende:
[..]
Dat kaartje doet voorkomen alsof je verplicht bent om zegels te plakken, terwijl die verplichting niet bestaat.
Een pure spooknota dus, omdat er een betaling verlangt wordt, waar die niet op rechtsgronden gebasseerd is.
(zou me zeer verbazen tenminste wanneer er opeens ergens een wet opdook waarbij iemand wie geen invloed heeft op de hoeveelheid ongefrankeerde zooi die aanvaard wordt tot betalen van iets verplicht wordt. Is een leuke manier om je faillissement voor elkaar te krijgen namelijk, gewoon een miljoen ongefrankeerde poststukken a 39 cent sturen, ik denk dat de meesten dan een probleem zouden hebben)
Strafport dus. En de brief is geweigerd door de ontvanger, anders had die op moeten draaien voor de strafport.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:28 schreef MaRySe het volgende:
Het ging er om dat ik een postzegel was vergeten en m'n adres uiteraard op de achterkant had geschreven en nu dus de brief weer terug kreeg met 50ct nabetaal boete.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |