Met een beetje stemapparaat kan dat, doordat je op elke willekeurige noot kan stemmen (je moet bijvoorbeeld je E snaar naar beneden stemmen totdat je apparaat een zuivere Eb aangeeft).quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:50 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Kun je dat doen mbv een stemapparaat? Zoja, kun je mij uitleggen hoe?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hey, we kunnen eindelijk het plaatje van Dries zien \m/
Ik denk dat dat heel erg van de gitaar afhangt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:35 schreef Gitarist het volgende:
Welke andere (ganbare) stemmingen kan een gitaar eigenlijk hebben met een "normaal" setje snaren (0.09, 0.10, 0.11) zonder aan de hals te gaan rommelen?
Ik kom iig tot deze (van laag naar hoog):
E A D G B E
Eb Ab Db Gb Bb Eb
D A D G B E
D G D G B D
Er zijn er vast nog wel meer...
Bquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:35 schreef Gitarist het volgende:
Welke andere (ganbare) stemmingen kan een gitaar eigenlijk hebben met een "normaal" setje snaren (0.09, 0.10, 0.11) zonder aan de hals te gaan rommelen?
Ik kom iig tot deze (van laag naar hoog):
E A D G B E
Eb Ab Db Gb Bb Eb
D A D G B E
D G D G B D
Er zijn er vast nog wel meer...
0.12 met een 0.56 als B. idd je hebt gelijk....quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:01 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat we het bij het terugstemmen naar B nier meer hebben over "normale" setjes snaren trouwens
In C gebruik in namelijk al .12
Die meid die de rechten heeft, is dat Janie Hendrix die de baas van Experience Hendrix is?? Dat clubje heeft namelijk ongeveer alle rechten van opnames van Hendrix. Begin dit jaar hadden ze nog een bedrijfje aangeklaagt die TV opnames van de Zweedse TV had en die wilden ze gaan verkopen. Daar had Experience Hendrix een stokje voor gestoken en de rechter had bepaald dat zij de rechten erover hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:08 schreef Ibanez het volgende:
[..]
B
F#
B
E
G#
C#
Maar naar mijn mening moet je bij alle alternatieve stemmingen aan de hals rommelen.
Even wat anders:
Op de VH1 (digitale tv) was een interessante docu over Hendrix. Niet over de muziek die hij maakt maar over de rechtsgangen die zijn familie moet bewandelen omdat de geadopteerde dochter er met alle geld vandoor gaat!!
![]()
De broer van Hendrix, Leon welteverstaan, leeft een 'armoedig' leven t.o.v zijn 'zus'. Zijn naam schijnt in alle testamenten voor te komen, behalve het meest recente (testamenten van zijn vader, die alle rechten in handen had) waarin staat dat Hendrix' geadopteerde zusje de enige is die er met $ vandoor gaat. Een allom interessante documentaire, die uiteraard veel meer inhoud bevat als hetgene dat ik beknopt weergeef.
Al met al zal het een oneindige rechtsgang blijven voor Leon, die overigens wél nog live te bezichtigen is..
die jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Die meid die de rechten heeft, is dat Janie Hendrix die de baas van Experience Hendrix is?? Dat clubje heeft namelijk ongeveer alle rechten van opnames van Hendrix. Begin dit jaar hadden ze nog een bedrijfje aangeklaagt die TV opnames van de Zweedse TV had en die wilden ze gaan verkopen. Daar had Experience Hendrix een stokje voor gestoken en de rechter had bepaald dat zij de rechten erover hebben.
Experience Hendrix zorgt ervoor dat Hendrix niet zo maar vergeten wordt, ze brengen af en toe nog nieuwe dingen uit, zoals ze Woodstock opnieuw hebben uitgebracht in september, toen Hendrix 35 jaar gestorven was. Maar daarnaast zorgen ze waarschijnlijk ook voor heel wat omzet!
natuurlijkquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:33 schreef S_T_W het volgende:
ik vind het wel nice
klinkt beter dan mijn revalver software.. kan ook aan de gitaar en geluidskaart liggen natuurlijk
Zo mag ik het zien: insturen die handel!!!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:18 schreef Hammet het volgende:
Omdat deze discussies hier tegenwoordig toch nergens meer over gaan heb ik maar even wat opgenomen. Het stelt eigenlijk niks voor, maar ik wilde even horen of dat GuitarRig nou echt een fatsoenlijk geluid geeft. Ik heb dus iets in Cubase opgenomen (direct gitaar in de computer, dus zonder speaker- en versterkersimulatie) en vervolgens GuitarRig er overheen gegooit. Nou eh.,., dit is het dus:
http://morel.wimood.nl/blablabla.mp3
Lijkt mij idd niet met een "normaal" setje snaren en een gitaar afgesteld op de standaardstemming goed "in tune" te brengen naar de stemming die jij hier opsomt...quote:
Open E:quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:52 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Lijkt mij idd niet met een "normaal" setje snaren en een gitaar afgesteld op de standaardstemming goed "in tune" te brengen naar de stemming die jij hier opsomt...
Zijn er geen andere stemmingen mogelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |