abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:55:08 #226
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31557368
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:50 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Kun je dat doen mbv een stemapparaat? Zoja, kun je mij uitleggen hoe?
Met een beetje stemapparaat kan dat, doordat je op elke willekeurige noot kan stemmen (je moet bijvoorbeeld je E snaar naar beneden stemmen totdat je apparaat een zuivere Eb aangeeft).

1/2 stap naar beneden wordt:

E --> Eb
A --> Ab
D --> Db
G --> Gb
B --> Bb
E --> Eb

edit: Het kan ook dat je stemapparaat met kruisen werkt, in dat geval wordt het:

E --> D#
A --> G#
D --> C#
G --> F#
B --> A#
E --> D#
pi_31557777
Fijn, ik zal het proberen thuis
pi_31570280
En als je een kut stemapparaat hebt zoals ik had, dan moet je gwoon telkens je vinger op de 1e fret zetten en dan stemmen zoals je normaal doet
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:31:25 #229
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31571144
Hey, we kunnen eindelijk het plaatje van Dries zien \m/
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_31573666
hoi

ik ben nieuw hier en benieuwd of mensen het merk Rokkomann kennen.
Ik heb er een strat kopie van en oei, wat hou ik van dat ding, lekker geluidje
wat ik er van weet is dat het een japans merk is en dat ze waarschijnlijk uit de 70s komt

iemand meer info? via google kan ik weinig tot niets over Rokkomann vinden
pi_31574627
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hey, we kunnen eindelijk het plaatje van Dries zien \m/

Het omlaag stemmen is btw gelukt, werkt super simpel met mijn stemappraatje!
pi_31583599
Welke andere (ganbare) stemmingen kan een gitaar eigenlijk hebben met een "normaal" setje snaren (0.09, 0.10, 0.11) zonder aan de hals te gaan rommelen?
Ik kom iig tot deze (van laag naar hoog):
E A D G B E
Eb Ab Db Gb Bb Eb
D A D G B E
D G D G B D
Er zijn er vast nog wel meer...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:37:53 #233
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31583646
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:35 schreef Gitarist het volgende:
Welke andere (ganbare) stemmingen kan een gitaar eigenlijk hebben met een "normaal" setje snaren (0.09, 0.10, 0.11) zonder aan de hals te gaan rommelen?
E A D G B E
Eb Ab Db Gb Bb Eb
D A D G B E
D G D G B D
Ik denk dat dat heel erg van de gitaar afhangt.
pi_31599258
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:35 schreef Gitarist het volgende:
E A D G B E
Eb Ab Db Gb Bb Eb
D A D G B E
D G D G B D
B
F#
B
E
G#
C#

Maar naar mijn mening moet je bij alle alternatieve stemmingen aan de hals rommelen.

Even wat anders:

Op de VH1 (digitale tv ) was een interessante docu over Hendrix. Niet over de muziek die hij maakt maar over de rechtsgangen die zijn familie moet bewandelen omdat de geadopteerde dochter er met alle geld vandoor gaat!! De broer van Hendrix, Leon welteverstaan, leeft een 'armoedig' leven t.o.v zijn 'zus'. Zijn naam schijnt in alle testamenten voor te komen, behalve het meest recente (testamenten van zijn vader, die alle rechten in handen had) waarin staat dat Hendrix' geadopteerde zusje de enige is die er met $ vandoor gaat. Een allom interessante documentaire, die uiteraard veel meer inhoud bevat als hetgene dat ik beknopt weergeef.
Al met al zal het een oneindige rechtsgang blijven voor Leon, die overigens wél nog live te bezichtigen is..
In The Presence Of Enemies!
pi_31600286
Ik denk dat we het bij het terugstemmen naar B nier meer hebben over "normale" setjes snaren trouwens
In C gebruik in namelijk al .12
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_31601225
Iemand tips voor barre akkoorden? Ik vind het nog erg lastig
pi_31602164
Wordt vanzelf makkelijker als je oefent...Ohja: niet teveel kracht zetten, da's in principe nergens voor nodig en daar krijg je alleen maar kramp van
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_31602377
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:01 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat we het bij het terugstemmen naar B nier meer hebben over "normale" setjes snaren trouwens
In C gebruik in namelijk al .12
0.12 met een 0.56 als B. idd je hebt gelijk....
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:11:26 #239
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31604152
Barre, wijsvinger direct achter de fret leggen.. vergelijkbaar met heel laag in de fret je vinger neerzetten, dan heb je minder kracht nodig. En je wijsvinger (hand) draaien zodat de top van je vinger ongeveer naar je body gekanteld is.=
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:48:15 #240
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31604856
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:08 schreef Ibanez het volgende:

[..]

B
F#
B
E
G#
C#

Maar naar mijn mening moet je bij alle alternatieve stemmingen aan de hals rommelen.

Even wat anders:

Op de VH1 (digitale tv ) was een interessante docu over Hendrix. Niet over de muziek die hij maakt maar over de rechtsgangen die zijn familie moet bewandelen omdat de geadopteerde dochter er met alle geld vandoor gaat!! De broer van Hendrix, Leon welteverstaan, leeft een 'armoedig' leven t.o.v zijn 'zus'. Zijn naam schijnt in alle testamenten voor te komen, behalve het meest recente (testamenten van zijn vader, die alle rechten in handen had) waarin staat dat Hendrix' geadopteerde zusje de enige is die er met $ vandoor gaat. Een allom interessante documentaire, die uiteraard veel meer inhoud bevat als hetgene dat ik beknopt weergeef.
Al met al zal het een oneindige rechtsgang blijven voor Leon, die overigens wél nog live te bezichtigen is..
Die meid die de rechten heeft, is dat Janie Hendrix die de baas van Experience Hendrix is?? Dat clubje heeft namelijk ongeveer alle rechten van opnames van Hendrix. Begin dit jaar hadden ze nog een bedrijfje aangeklaagt die TV opnames van de Zweedse TV had en die wilden ze gaan verkopen. Daar had Experience Hendrix een stokje voor gestoken en de rechter had bepaald dat zij de rechten erover hebben.
Experience Hendrix zorgt ervoor dat Hendrix niet zo maar vergeten wordt, ze brengen af en toe nog nieuwe dingen uit, zoals ze Woodstock opnieuw hebben uitgebracht in september, toen Hendrix 35 jaar gestorven was. Maar daarnaast zorgen ze waarschijnlijk ook voor heel wat omzet!
feest
pi_31605235
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Die meid die de rechten heeft, is dat Janie Hendrix die de baas van Experience Hendrix is?? Dat clubje heeft namelijk ongeveer alle rechten van opnames van Hendrix. Begin dit jaar hadden ze nog een bedrijfje aangeklaagt die TV opnames van de Zweedse TV had en die wilden ze gaan verkopen. Daar had Experience Hendrix een stokje voor gestoken en de rechter had bepaald dat zij de rechten erover hebben.
Experience Hendrix zorgt ervoor dat Hendrix niet zo maar vergeten wordt, ze brengen af en toe nog nieuwe dingen uit, zoals ze Woodstock opnieuw hebben uitgebracht in september, toen Hendrix 35 jaar gestorven was. Maar daarnaast zorgen ze waarschijnlijk ook voor heel wat omzet!
die ja
pi_31606652
Omdat deze discussies hier tegenwoordig toch nergens meer over gaan heb ik maar even wat opgenomen . Het stelt eigenlijk niks voor, maar ik wilde even horen of dat GuitarRig nou echt een fatsoenlijk geluid geeft. Ik heb dus iets in Cubase opgenomen (direct gitaar in de computer, dus zonder speaker- en versterkersimulatie) en vervolgens GuitarRig er overheen gegooit. Nou eh.,., dit is het dus:

http://morel.wimood.nl/blablabla.mp3

pi_31606940
ik vind het wel nice
klinkt beter dan mijn revalver software.. kan ook aan de gitaar en geluidskaart liggen natuurlijk
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:08:33 #244
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31610092
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:33 schreef S_T_W het volgende:
ik vind het wel nice
klinkt beter dan mijn revalver software.. kan ook aan de gitaar en geluidskaart liggen natuurlijk
natuurlijk
feest
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 04:21:18 #245
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_31620953
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:18 schreef Hammet het volgende:
Omdat deze discussies hier tegenwoordig toch nergens meer over gaan heb ik maar even wat opgenomen . Het stelt eigenlijk niks voor, maar ik wilde even horen of dat GuitarRig nou echt een fatsoenlijk geluid geeft. Ik heb dus iets in Cubase opgenomen (direct gitaar in de computer, dus zonder speaker- en versterkersimulatie) en vervolgens GuitarRig er overheen gegooit. Nou eh.,., dit is het dus:

http://morel.wimood.nl/blablabla.mp3

Zo mag ik het zien: insturen die handel!!!
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_31631936
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:08 schreef Ibanez het volgende:

[..]

B
F#
B
E
G#
C#
[...]
Lijkt mij idd niet met een "normaal" setje snaren en een gitaar afgesteld op de standaardstemming goed "in tune" te brengen naar de stemming die jij hier opsomt...

Zijn er geen andere stemmingen mogelijk?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_31632083
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:52 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Lijkt mij idd niet met een "normaal" setje snaren en een gitaar afgesteld op de standaardstemming goed "in tune" te brengen naar de stemming die jij hier opsomt...

Zijn er geen andere stemmingen mogelijk?
Open E:
E B E G# B E

Open D:
D A D F# D A D

Of DADGAD, een soort van Open-Dsus4 ofzo :/
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:23:02 #248
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_31632593
BAGDAD
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_31633058
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:23 schreef Jorikjet het volgende:
BAGDAD
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:46:38 #250
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31635523
DADGAD is mooi.. kan je toffe arabische shit mee maken. 1 van de mooiste muzieksoorten imo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')