Net als met boeken...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:01 schreef sitting_elfling het volgende:
nogal eentonig opzich, ik heb kunst uberhaupt nooit begrepen. Het ene slaat aan, het ander niet, puur gebasseerd op geluk enzeua
Net als met ... [ insert nog duizende mogelijkheden ]quote:
Dat de compositie niet zo sterk is ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:45 schreef MarMar het volgende:
hmm, eerlijk?
Saai kleurgebruik, slechte dieptewerking bij de tweede vooral, de derde heeft qua opzet wel wat maar qua uitwerking mist het aan kracht.. schaduw, kleurcontrast, diepte, een sterke compositie, dat mis ik in al die schilderijen.
toegevoegd:
niet echt werken waar je meer dan een middagje over doet.
True, alleen denk ik dat het niet zo zeer een bewuste keuze is, gezien de techniek (waar het aan lijkt te ontbreken) Het zijn natuurlijk maar kleine foto's, maar dat kan ook weer in het voordeel werken van schilderijen.. als het als klein plaatje al te wensen overlaat, is het uitvergroot vaak niet beter.. Het tweede schilderij heeft een poging tot dieptewerking.. schaduw aan de ene kant van de "buizen" zodat ze ronder gaan lijken.. daar maak ik uit op dat de techniek en te wensen overlaat wat schaduwwerking betreft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat de compositie niet zo sterk is ben ik met je eens.
Maar wat je zegt over schaduw, kleurcontrast en diepte kunnen allemaal keuzes zijn. Tenzij je landschapjes voor op de vrijmarkt schildert hoeven deze punten niet perse belangrijk te zijn in je werk. Schilderkunst kan over veel meer dingen gaan dan alleen dit.
Alleen als je deze punten niet wil gebruiken dan zal je idd ergens anders de 'kracht' van het werk vandaan moeten halen. Compositie bijvoorbeeld...
Mee eens.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:41 schreef ThE_ED het volgende:
De derde heeft wel iets, de rest vind ik niet echt wat hoor.
Dan lijkt het mij wel duidelijk waar de stront zit...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat zit dan vast ergens diep verstopt achter die mislukte spiraal, want ik zie het niet...
Die heeft iig een lijst...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:17 schreef maple-leaf het volgende:
3e is gaaf, beetje dali stijl, vind ik
Speaking of which...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij wel duidelijk waar de stront zit...![]()
Ik moest ook direct aan Dali denken en alhoewel Dali ook mijn stijl niet is vind ik alleen het 3e kunstwerk een klein beetje aantrekkelijk. Ik zou ze geen van allen willen hebben, maar als ik dan zou moeten kiezen dan is 3 nog het minst saai.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:17 schreef maple-leaf het volgende:
3e is gaaf, beetje dali stijl, vind ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |