abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31249234
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:14 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

weet jij hoe ze van die plastic containers maken waar melk inzit?
ga je ook niet dood aan..... lijkt mij zo...kijk je moet geen filter gaan roken dat is idd zeer slecht.

overgens is roken gewoon zeer slecht
volgens mij moet ik gewoon ff me bek houden..

soz
De melk schenk je uit het pak, de sigaret rook je DOOR het filter, dat scheelt nogal.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:19:52 #27
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31249355
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:15 schreef SolidArt het volgende:

[..]

De melk schenk je uit het pak, de sigaret rook je DOOR het filter, dat scheelt nogal.
het filter lost toch niet op?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:22:02 #28
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31249411
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:37 schreef Jeff89 het volgende:
Stevige shag
Pittige shag
Zware shag..

Onthou dat.
Van Nelle heeft ook nog Zachte shag.
feest
pi_31249513
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:19 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

het filter lost toch niet op?
Dit zit er in een sigaret:

cigarette paper
sideseam adhesive
ink used on cigarette papers ("monogram ink")
tipping paper and tipping paper inks
filtration material
filter adhesives
filter wraps
tabak

En dit in een rolpeuk:

cigarette paper
tabak

Oh, en nog even over de smaak versterkers (secret ingredients van bijvoorbeeld marboro, de honing die ik aangaf)

These brand lists include all ingredients added to the tobacco in that brand, except for flavourings used at levels less than 0.1% of the weight of the tobacco rod (the column of tobacco in each cigarette), as well as CAS identification numbers, where available. The ingredients are listed in descending order by weight of the ingredients in the brand. The "quantity not exceeded" indicates the highest quantity at which the ingredient would be used in any of our brands.

The "brand recipe" flavourings that make up each brand’s unique flavour characteristics are grouped under "natural & artificial flavourings". These flavourings are used in very small quantities (less than 0.1% of the weight of the tobacco) and are all listed separately on the composite list of ingredients added to tobacco (list 1 above). These "brand recipe" flavourings constitute valuable trade secrets for our company and therefore to publicly disclose which ingredients make up specific brand recipes would significantly harm our commercial interests.

Hier een lijst van Phillip moris met de smaakversterkers
http://www.philipmorrisin(...)oking/Tobacco_nl.asp

Dus ik blaat helemaal niet.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:35:28 #30
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31249753
ik zeg ook niet dat je blaat met je smaakversterkers en andere troep... ik zeg alleen dat een sigaret niet slechter is omdat er een filter op zit...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31250066
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik zeg ook niet dat je blaat met je smaakversterkers en andere troep... ik zeg alleen dat een sigaret niet slechter is omdat er een filter op zit...
wat ik zei over blaten had betrekking op Conflict.

Zie hier info over de mogelijke gevolgen van het filter:

Vanaf de jaren '70 hebben sigarettenfabrikanten de filters met ventilatiegaatjes ingevoerd, die de rook vermengen met gewone lucht en lagere waarden voor de teer en de nicotine opleveren bij machinale metingen. In feite zijn de gaatjes zo geplaatst dat de machines ze nooit blokkeren, maar dat de consumenten ze - zelfs onopzettelijk - wel kunnen blokkeren. Het effect van de filter is aanzienlijk: als de gaatjes geblokkeerd worden bij machinale metingen, bijvoorbeeld, kan de teeropname met een factor 12 toenemen. Het ontwerp van de sigaretten maakt de kloof tussen de machinaal gemeten waarden en de werkelijke opname van teer en nicotine groter en zorgt er dus voor dat de machinewaarden minder zinvol zijn voor de consumenten.

Bron: http://www.oivo-crioc.org/teksten/527.shtml

[ Bericht 5% gewijzigd door SolidArt op 07-10-2005 11:48:50 (bron toegevoegd.) ]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:51:10 #32
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31250141
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:48 schreef SolidArt het volgende:

[..]

wat ik zei over blaten had betrekking op Conflict.

Zie hier info over de mogelijke gevolgen van het filter:

Vanaf de jaren '70 hebben sigarettenfabrikanten de filters met ventilatiegaatjes ingevoerd, die de rook vermengen met gewone lucht en lagere waarden voor de teer en de nicotine opleveren bij machinale metingen. In feite zijn de gaatjes zo geplaatst dat de machines ze nooit blokkeren, maar dat de consumenten ze - zelfs onopzettelijk - wel kunnen blokkeren. Het effect van de filter is aanzienlijk: als de gaatjes geblokkeerd worden bij machinale metingen, bijvoorbeeld, kan de teeropname met een factor 12 toenemen. Het ontwerp van de sigaretten maakt de kloof tussen de machinaal gemeten waarden en de werkelijke opname van teer en nicotine groter en zorgt er dus voor dat de machinewaarden minder zinvol zijn voor de consumenten.

Bron: http://www.oivo-crioc.org/teksten/527.shtml
Hoe wordt dat dan geblokkeerd?
feest
pi_31250208
Weet ik veel, door dichtknijpen, te hard sucken, of andere toestanden...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:55:52 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31250245
halfzwaar bevat naar ik meen meer toevoegingen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:59:49 #35
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31250349
Is milde shag dan nóg ongezonder of zo?? (dat rook ik nl.)
feest
pi_31250466
ja, voor je jonko's zeker
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:04:46 #37
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31250494
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:03 schreef SolidArt het volgende:
ja, voor je jonko's zeker
nee ook gewoon in m'n sjekkies

van nelle zacht
feest
pi_31250754
ik rook normale gauloises.. en af en toe marlboro medium.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')