abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31214880
Dag mensen,

Ik hoop dat ik het goede topic heb Ik heb pas een huis gekocht en nu verhuis ik dus van gemeente. Ik heb me vandaag daar ingeschreven ik ben alleen vergeten te vragen of je, je nu ook moet uitschrijven bij de oude gemeente of gebeurt dit automatisch?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:47:21 #2
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_31214998
Automatisch
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:47:38 #3
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_31215008
automatisch
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:48:17 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31217115
nounee, je moet je wel degelijk uitschrijven en je moet ook vooral niet vergeten je gemeentebelastingen terug te vragen naar rato. Als je je niet uitschrijft kun je naar je geld fluiten en heb je bovendien de kans dat je verkeerd ingeschreven staat wat tot allerlei probs kan leiden. je kan dat soort zaken maar beter zelf ter hand nemen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31217145
Je hoeft je niet uitschrijven. Het gaat automatisch .
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:53:47 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31217269
niet altijd. dat ligt maar aan de gemeente waar jij je inschrijft. die zullen soms de service verlenenen om je uit te schrijven bij je vorige gemeente, maar dat zijn ze niet verplicht. Verder zal je zoals ik al zei kunnen fluiten naar je teveel betaalde belastinge, rioolheffingen, etc.. etc.. ik betaal die altijd ineens in het begin van het jaar, als je halverwege het jaar verhuisd kun je de helft terugvragen,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:54:45 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31217299
ik ben inmiddels al aardig wat keren verhuisd en ik heb me altijd zelf uitgeschreven , ik zou er niet op vertrouwen dat het goed gaat vanzelf.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31217534
Ik ben ook al meerdere malen verhuist. En als je je bij je nieuwe gemeente inschrijft wordt je automatisch bij de oude gemeente uitgeschreven. Maar je kan het, als je je ergens inschrijft, nog wel even zelf vragen toch .
pi_31217834
staat hier niets over op de desbetreffende website van de gemeente?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:20:16 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31218171
gewoon ff naar het gemeenteloket, zon grote moeite is dat niet! Dan moet je een formulier invullen en je paspoort laten zien en klaar. kun je meteen je broef afgeven voor je teruggave van rioolrechten en gem. belastingen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31222847
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nounee, je moet je wel degelijk uitschrijven en je moet ook vooral niet vergeten je gemeentebelastingen terug te vragen naar rato. Als je je niet uitschrijft kun je naar je geld fluiten en heb je bovendien de kans dat je verkeerd ingeschreven staat wat tot allerlei probs kan leiden. je kan dat soort zaken maar beter zelf ter hand nemen.
De OZB wordt automatisch verrekend bij de notaris en de andere belastingen gelden voor inschrijving op 1 januari. Je kunt per definitie niet ingeschreven staan bij 2 gemeenten maar ik geef toe dat het wel eens mis kan gaan. Als het goed is krijg je automatisch een bewijsje van je oude gemeente (meestal door je nieuwe gemeente naar je toegestuurd) dat je daar per datum xx bent uitgeschreven. Dit moet kloppen met de datum waarop je bent ingeschreven in de nieuwe gemeente.
pi_31222901
@bloodhoundfromhell : dit gaat al jaren via de gemeentelijkebasisadministrati (GBA) , kortom alleen aanmelden bij nieuwe gemeente en je krijgt gratis en voorniets afrekening van oude gemeente (qua heffingen)
pi_31224597
Nouja gelukkig zitten jullie allemaal op 1 lijn

De man van de nieuwe gemeente zei dat het een week zou duren voordat ik bericht had dus dan kijk ik wel even wat er nu precies gebeurt is. Bedankt
pi_31226020
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:43 schreef Justin_Time het volgende:
Dag mensen,

Ik hoop dat ik het goede topic heb Ik heb pas een huis gekocht en nu verhuis ik dus van gemeente. Ik heb me vandaag daar ingeschreven ik ben alleen vergeten te vragen of je, je nu ook moet uitschrijven bij de oude gemeente of gebeurt dit automatisch?
Uitschrijven gebeurt automatisch. Het kan wel een paar dagen duren.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:52:25 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31245421
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:28 schreef morpheus_at_work het volgende:
@bloodhoundfromhell : dit gaat al jaren via de gemeentelijkebasisadministrati (GBA) , kortom alleen aanmelden bij nieuwe gemeente en je krijgt gratis en voorniets afrekening van oude gemeente (qua heffingen)
Mijn laatste woonplaatsen: de gemeente enschede verplichtte mij me uit te schrijven toen ik naar Belgie verhuisde "Als ie da nie doet het ie grote problemn, zeg ik oe" zei de gemeenteambtenaar... en adviseerde mij tevens "een rekest te schrijb'n veur terugbetal'n van de gemeentelijke last'n." Dit moest gemotiveerd en beargumenteerd worden. De gemeente Amersfoort (1999) vertelde me dat ik een boete kon krijgen als ik me niet uitschreef, ook daar moest ik een rekest schrijven voor teruggave, zeker omdat toendertijd de gemeente amersfoort veel duurder was dan enschede. , de ambtenaar vertelde me toen nog "niets gaat automatisch kearel, geld halen doen we wel, maar geld betalen niet, wij zijn niet voor ziens een welvaerende gemeenschap"

[ Bericht 3% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 06-10-2005 23:57:38 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31247411
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Mijn laatste woonplaatsen: de gemeente enschede verplichtte mij me uit te schrijven toen ik naar Belgie verhuisde "Als ie da nie doet het ie grote problemn, zeg ik oe" zei de gemeenteambtenaar... en adviseerde mij tevens "een rekest te schrijb'n veur terugbetal'n van de gemeentelijke last'n." Dit moest gemotiveerd en beargumenteerd worden. De gemeente Amersfoort (1999) vertelde me dat ik een boete kon krijgen als ik me niet uitschreef, ook daar moest ik een rekest schrijven voor teruggave, zeker omdat toendertijd de gemeente amersfoort veel duurder was dan enschede. , de ambtenaar vertelde me toen nog "niets gaat automatisch kearel, geld halen doen we wel, maar geld betalen niet, wij zijn niet voor ziens een welvaerende gemeenschap"
Jij bent naar België gegaan, dat is het verschil.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:53:56 #17
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31247458
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Als je naar het buitenland gaat moet je je uitschrijven. Ik ben ook vanuit Enschede verhuist binnen NL en dat is helemaal netjes automatisch gegaan. Ondertussen de laatste jaren alweer 4 keer naar een nieuwe gemeente gegaan en het is altijd goed gegaan
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:53:19 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_31261881
Gaat inderdaad automatisch, mits binnen Nederland. Ontheffing voor milieuheffing of afvalstoffenheffing aanvragen in je oude gemeente aangezien dit niet in iedere gemeente automatisch gaat.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')