De OZB wordt automatisch verrekend bij de notaris en de andere belastingen gelden voor inschrijving op 1 januari. Je kunt per definitie niet ingeschreven staan bij 2 gemeenten maar ik geef toe dat het wel eens mis kan gaan. Als het goed is krijg je automatisch een bewijsje van je oude gemeente (meestal door je nieuwe gemeente naar je toegestuurd) dat je daar per datum xx bent uitgeschreven. Dit moet kloppen met de datum waarop je bent ingeschreven in de nieuwe gemeente.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nounee, je moet je wel degelijk uitschrijven en je moet ook vooral niet vergeten je gemeentebelastingen terug te vragen naar rato. Als je je niet uitschrijft kun je naar je geld fluiten en heb je bovendien de kans dat je verkeerd ingeschreven staat wat tot allerlei probs kan leiden. je kan dat soort zaken maar beter zelf ter hand nemen.
Uitschrijven gebeurt automatisch. Het kan wel een paar dagen duren.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:43 schreef Justin_Time het volgende:
Dag mensen,
Ik hoop dat ik het goede topic hebIk heb pas een huis gekocht en nu verhuis ik dus van gemeente. Ik heb me vandaag daar ingeschreven ik ben alleen vergeten te vragen of je, je nu ook moet uitschrijven bij de oude gemeente of gebeurt dit automatisch?
Mijn laatste woonplaatsen: de gemeente enschede verplichtte mij me uit te schrijven toen ik naar Belgie verhuisde "Als ie da nie doet het ie grote problemn, zeg ik oe" zei de gemeenteambtenaar... en adviseerde mij tevens "een rekest te schrijb'n veur terugbetal'n van de gemeentelijke last'n." Dit moest gemotiveerd en beargumenteerd worden. De gemeente Amersfoort (1999) vertelde me dat ik een boete kon krijgen als ik me niet uitschreef, ook daar moest ik een rekest schrijven voor teruggave, zeker omdat toendertijd de gemeente amersfoort veel duurder was dan enschede. , de ambtenaar vertelde me toen nog "niets gaat automatisch kearel, geld halen doen we wel, maar geld betalen niet, wij zijn niet voor ziens een welvaerende gemeenschap"quote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:28 schreef morpheus_at_work het volgende:
@bloodhoundfromhell : dit gaat al jaren via de gemeentelijkebasisadministrati (GBA) , kortom alleen aanmelden bij nieuwe gemeente en je krijgt gratis en voorniets afrekening van oude gemeente (qua heffingen)
Jij bent naar België gegaan, dat is het verschil.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Mijn laatste woonplaatsen: de gemeente enschede verplichtte mij me uit te schrijven toen ik naar Belgie verhuisde "Als ie da nie doet het ie grote problemn, zeg ik oe" zei de gemeenteambtenaar... en adviseerde mij tevens "een rekest te schrijb'n veur terugbetal'n van de gemeentelijke last'n." Dit moest gemotiveerd en beargumenteerd worden. De gemeente Amersfoort (1999) vertelde me dat ik een boete kon krijgen als ik me niet uitschreef, ook daar moest ik een rekest schrijven voor teruggave, zeker omdat toendertijd de gemeente amersfoort veel duurder was dan enschede. , de ambtenaar vertelde me toen nog "niets gaat automatisch kearel, geld halen doen we wel, maar geld betalen niet, wij zijn niet voor ziens een welvaerende gemeenschap"
Als je naar het buitenland gaat moet je je uitschrijven. Ik ben ook vanuit Enschede verhuist binnen NL en dat is helemaal netjes automatisch gegaan. Ondertussen de laatste jaren alweer 4 keer naar een nieuwe gemeente gegaan en het is altijd goed gegaanquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Mijn laatste woonplaatsen: de gemeente enschede verplichtte mij me uit te schrijven toen ik naar Belgie verhuisde "Als ie da nie doet het ie grote problemn, zeg ik oe" zei de gemeenteambtenaar... en adviseerde mij tevens "een rekest te schrijb'n veur terugbetal'n van de gemeentelijke last'n." Dit moest gemotiveerd en beargumenteerd worden. De gemeente Amersfoort (1999) vertelde me dat ik een boete kon krijgen als ik me niet uitschreef, ook daar moest ik een rekest schrijven voor teruggave, zeker omdat toendertijd de gemeente amersfoort veel duurder was dan enschede. , de ambtenaar vertelde me toen nog "niets gaat automatisch kearel, geld halen doen we wel, maar geld betalen niet, wij zijn niet voor ziens een welvaerende gemeenschap"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |