quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:49 schreef B_BOY het volgende:zijn er hier studenten die in rotterdam op kamers wonen? ik ben benieuwd naar hun ervaring voor zover ik denk is rotterdam namelijk een vrij saaie stad maar ik weet het niet. (ik wil er miss op kamers gaan)
*meldt*
Ik woon nu zo'n dik vijf jaar in Rotterdam en het heeft me tot nu toe altijd bevallen. Je verveelt je echt geen moment hier. Altijd word er wel iets georganiseerd, op een leuke en frisse manier: Wereldhavendagen, Dance Parade, Zomercarnaval, Strand aan de Maas etc. Alles wat in Rotterdam gebeurt voelt "jong" aan. Maar het is wel een stad die je moet leren waarderen; het wordt niet in je schoot geworden. Je moet alles zelf ontdekken. Het is een stad die uitnodigt tot zelfonderzoek.
Daarnaast is er voor elk wat wils. Van hippe clubs (Now & Wow, Cruise Terminal, .off_corso), goede alternatieve tenten (Nighttown, Waterfront, Rotown), gezellige bruine studentenkroegen (Oostplein, Oude Haven, De Beurs) tot aan het mooie, industriële karakter van de haven (Pernis). Daarnaast veel grote studentenverenigingen als je je eenzaam voelt in de grote boze stad. Ook als liefhebber van hardstyle en hardcore zit je vanaf oktober gebakken in de superclub Outland. Sowieso kun je als liefhebber van moderne architectuur, de multiculturele samenleving en progressieve cultuur je lol niet op hier. Het is sowieso de enige stad die voor mij een metropolistisch karakter heeft.
Wel kent Rotterdam een gejaagd, zakelijk en nuchter karakter maar zelf vind ik dat erg prettig en motiverend.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat