abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31209573
Aangezien er (helaas) vrouwen in overvloed zijn met deze persoonlijkheidsstoornis, hoeven deze hier niet te reageren met jullie ervaringen. Wel als jullie er eentje kennen die mannelijk is natuurlijk.

Hoe uit zich de stoornis bij borderline-mannen in de praktijk?
373,15 K
212 ºF
Kus *HIER* mijn koker.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:05:55 #2
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_31210289
Ik reageer mij op fok af
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_31210483
In de kennissenkring van Mien-Dobbelsteen zijn ze vast in groten getale aanwezig.
JJ72 - Heat
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:14:30 #4
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_31210508
Werp eens een blik op vampirefreaks.com.
Ik ga naar huis.
pi_31210582
Hoe een borderlinestoornis zich bij mannen uit? Net zoals bij vrouwen waarschijnlijk. Een hoop vage klachten die op 1 hoop worden gegooid en waar het etiketje 'borderline' aan is gegeven.

Dat 'borderline' een typische aandoening is waar jonge vrouwen mee kampen komt omdat de klachten bij de ziekte sowieso al meer en vaker op jonge vrouwen van toepassing zijn.

-Extreem veel aandacht nodig hebben
-Enorme stemmingswisselingen
-Verlatingsangst

Ook vrouwen zonder 'borderline' hebben hier veelvuldig last van. Godzijdank niet allemaal
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31210717
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:17 schreef nozem het volgende:
Hoe een borderlinestoornis zich bij mannen uit? Net zoals bij vrouwen waarschijnlijk. Een hoop vage klachten die op 1 hoop worden gegooid en waar het etiketje 'borderline' aan is gegeven.

Dat 'borderline' een typische aandoening is waar jonge vrouwen mee kampen komt omdat de klachten bij de ziekte sowieso al meer en vaker op jonge vrouwen van toepassing zijn.

-Extreem veel aandacht nodig hebben
-Enorme stemmingswisselingen
-Verlatingsangst

Ook vrouwen zonder 'borderline' hebben hier veelvuldig last van. Godzijdank niet allemaal
Borderline bashen kan in het fotoboek van Mien. Hier gaarne alleen serieuze reacties.
373,15 K
212 ºF
Kus *HIER* mijn koker.
pi_31210816
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:22 schreef Penis_Koker het volgende:

[..]

Borderline bashen kan in het fotoboek van Mien. Hier gaarne alleen serieuze reacties.
Waar bash ik ergens borderline? Ik uit alleen mijn twijfels bij die aandoening.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31210853
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:25 schreef nozem het volgende:

[..]

Waar bash ik ergens borderline? Ik uit alleen mijn twijfels bij die aandoening.
Dat laat ik liever over aan deskundigen. Zou jij ook beter kunnen overwegen.
373,15 K
212 ºF
Kus *HIER* mijn koker.
pi_31210862
de symptomen van borderline verschillen bij ieder geval.
er is niet 1 mooi lijstje dat je kan aflopen, en waar van je dan kan zeggen; ja, deze persoon heeft borderline. net zoals nozem zei dus.
de stemmingswisselingen komen heel veel voor.
een typisch kenmerk is wel dat iemand vaak niet wat 'ie wil, of in no time geheel van mening, of stemming kan omslaan.
ook zijn ze vaak onzeker over zichzelf, weinig eigenwaarde, bang om in de steek gelaten te worden.
en een neiging tot zelfdestructie kom ik ook wel eens tegen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_31210920
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
er is niet 1 mooi lijstje dat je kan aflopen, en waar van je dan kan zeggen; ja, deze persoon heeft borderline. net zoals nozem zei dus.
een typisch kenmerk is wel dat iemand vaak niet wat 'ie wil, of in no time geheel van mening, of stemming kan omslaan.
ook zijn ze vaak onzeker over zichzelf, weinig eigenwaarde, bang om in de steek gelaten te worden.
Ik heb al 6 boeken uit. Dit is allemaal oud nieuws, hoe paradoxaal oud nieuws ook klinkt.

Ik zoek mannen met borderline, geen uitleg over deze persoonlijkheidsstoornis.
373,15 K
212 ºF
Kus *HIER* mijn koker.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:30:49 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31210953
edit

[ Bericht 91% gewijzigd door Alicey op 05-10-2005 18:35:06 (Onzin) ]
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:31:23 #12
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_31210966
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 05-10-2005 18:34:36 (Onzin) ]
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:32:25 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31210994
*lurkt*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_31211019
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
Klinkt als vrouwen in de puberteit.
nuff said.
pi_31211810
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:27 schreef Penis_Koker het volgende:

[..]

Dat laat ik liever over aan deskundigen. Zou jij ook beter kunnen overwegen.
Borderline en andere persoonlijkheidsstoornissen is een zeer omstreden diagnose , ook onder deskundigen. Helaas is hier in nederland al een complete zorgindustrie om opgebouwd die haar bestaansrecht niet wil verliezen.

Wees eens wat minder egocentrisch en probeer je als een volwassene te gedragen in plaats van je schuld bij een vermeend ziektebeeld te leggen. Grow up.
pi_31212411
Bestaat borderline wel?

Het is toch grensgeval? Dus je bent eigenlijk een asielzoeker in alle ziektes of niet?
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:41:10 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31212924
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:04 schreef vidivici het volgende:

[..]

Borderline en andere persoonlijkheidsstoornissen is een zeer omstreden diagnose , ook onder deskundigen. Helaas is hier in nederland al een complete zorgindustrie om opgebouwd die haar bestaansrecht niet wil verliezen.

Wees eens wat minder egocentrisch en probeer je als een volwassene te gedragen in plaats van je schuld bij een vermeend ziektebeeld te leggen. Grow up.
DSM-IV biedt voldoende duidelijkheid om stoornissen objectief vast te kunnen stellen.
pi_31216211
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

DSM-IV biedt voldoende duidelijkheid om stoornissen objectief vast te kunnen stellen.
Helemaal mee eens. Borderline is daar in te vinden, het bestaat. Zo moeilijk is een diagnose ook niet. OoK bij mannen komt hij regelmatig voor.

Omdat mannen karakteristiek anders in elkaar zitten dan vrouwen, wordt er bij mannen vaker de diagnose gesteld: "antisociale persoonlijkheidstoornis met borderline trekken". Helemaal afhankelijk van de symptomen ook.

Maar goed, TS, je zei mannen te zoeken met borderline, maar wat wil je met de info?
pi_31216766
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef An24 het volgende:

[..]

Maar goed, TS, je zei mannen te zoeken met borderline, maar wat wil je met de info?
Ik ben er een rapport voor aan het schrijven ivm mijn opleiding. Nu heb ik al de nodige ervaring met vrouwelijke borderliners, maar ik lees zelden iets over mannen en hun uiting. Ik las in een stukje op internet over mannen dat borderline zich bij hun uitte in verslaving en agressie, maar ik wilde daar graag iets dieper op in kunnen gaan.
373,15 K
212 ºF
Kus *HIER* mijn koker.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:34:04 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31218733
Had JoeyT geen borderline?
Staat me iets van bij...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_31219733
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:34 schreef Copycat het volgende:
Had JoeyT geen borderline?
Staat me iets van bij...
Nee, zijn vriendin maar het lijkt wel besmettelijk te zijn
pi_31220520
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ken het dsm en ik ken borderline ook in praktijk. Dsm geeft weinig antwoorden en niet alles wat beschreven is, is exact. Het heeft iets te maken met het onderbewustzijn en met instincten en krachten. Bizarder in de praktijk dan jij je ooit zal kunnen voorstellen. Maar een advies : wordt volwassen.

ps dit is niet mijn account , maar ik sta altijd verder open voor goede communicatie
hallo hier ben ik alweer
pi_31221695
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:21 schreef vinnie_30 het volgende:

[..]

Ik ken het dsm en ik ken borderline ook in praktijk. Dsm geeft weinig antwoorden en niet alles wat beschreven is, is exact.
Daarom heb je dus de psycholoog die dat beoordeelt. Anders zou die beste man/vrouw ook praktisch werkeloos zijn.
quote:
Het heeft iets te maken met het onderbewustzijn en met instincten en krachten.
Dit vind ik weer net iets te zweverig klinken.. Wat is onderbewustzijn? Wat voor krachten? En voor wat die instincten aan gaat : Al ons gedrag is gebaseerd op instincten..
quote:
Bizarder in de praktijk dan jij je ooit zal kunnen voorstellen.
Ik vind het leuk dat jij beter weet wat ik me kan voorstellen dan ikzelf. Ik ben trouwens zelf ook bekend met bizarre stoornissen.
quote:
Maar een advies : wordt volwassen.
Ik was het voorlopig nog niet van plan.
Wel zou ik het leuk vinden als je kunt aangeven waarom je het maken van die opmerking nodig vond.
quote:
ps dit is niet mijn account , maar ik sta altijd verder open voor goede communicatie
Ah, dus je schrijft niet eens onder eigen naam?
pi_31222004
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:21 schreef vinnie_30 het volgende:

[..]

Ik ken het dsm en ik ken borderline ook in praktijk. Dsm geeft weinig antwoorden en niet alles wat beschreven is, is exact. Het heeft iets te maken met het onderbewustzijn en met instincten en krachten. Bizarder in de praktijk dan jij je ooit zal kunnen voorstellen. Maar een advies : wordt volwassen.

Onderbewustzijn, instincten en krachten? Beetje zweverig hoor, borderline is een stuk praktischer dan wat je omschrijft. Jammer dat als veel mensen persoonlijkheidstoornissen niet begrijpen, het op zo'n rare manier gaan veroordelen.

"wordt volwassen"? Zal er niet van komen...in de stoornis heeft het juist te maken met de karakter en onvolgroeide persoonlijkheid van de persoon. Hij is als het ware "blijven steken". Je kan het vergelijken met een lichamelijke handicap als een onvolgroeid armpje: Men is niet geheel uitontwikkeld. Het armpje groeit er ook niet opeens weer aan.

TS: ik heb een aantal mannen in begeleiding in mijn werk met borderline (trekken). Als je nou wat specifieke vragen stelt, kan ik ze misschien (uit mijn eigen ervaring) beantwoorden. (Agressie komt trouwens idd voor bij deze mannen, maar wel in specifieke situaties).
pi_31222352
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:14 schreef nietzman het volgende:
Werp eens een blik op vampirefreaks.com.
Ej! Dat is een hele coole website jah?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')