Borderline bashen kan in het fotoboek van Mien. Hier gaarne alleen serieuze reacties.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:17 schreef nozem het volgende:
Hoe een borderlinestoornis zich bij mannen uit? Net zoals bij vrouwen waarschijnlijk. Een hoop vage klachten die op 1 hoop worden gegooid en waar het etiketje 'borderline' aan is gegeven.
Dat 'borderline' een typische aandoening is waar jonge vrouwen mee kampen komt omdat de klachten bij de ziekte sowieso al meer en vaker op jonge vrouwen van toepassing zijn.
-Extreem veel aandacht nodig hebben
-Enorme stemmingswisselingen
-Verlatingsangst
Ook vrouwen zonder 'borderline' hebben hier veelvuldig last van. Godzijdank niet allemaal
Waar bash ik ergens borderline? Ik uit alleen mijn twijfels bij die aandoening.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:22 schreef Penis_Koker het volgende:
[..]
Borderline bashen kan in het fotoboek van Mien. Hier gaarne alleen serieuze reacties.
Dat laat ik liever over aan deskundigen. Zou jij ook beter kunnen overwegen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:25 schreef nozem het volgende:
[..]
Waar bash ik ergens borderline? Ik uit alleen mijn twijfels bij die aandoening.
Ik heb al 6 boeken uit. Dit is allemaal oud nieuws, hoe paradoxaal oud nieuws ook klinkt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
de symptomen van borderline verschillen bij ieder geval.
er is niet 1 mooi lijstje dat je kan aflopen, en waar van je dan kan zeggen; ja, deze persoon heeft borderline. net zoals nozem zei dus.
de stemmingswisselingen komen heel veel voor.
een typisch kenmerk is wel dat iemand vaak niet wat 'ie wil, of in no time geheel van mening, of stemming kan omslaan.
ook zijn ze vaak onzeker over zichzelf, weinig eigenwaarde, bang om in de steek gelaten te worden.
en een neiging tot zelfdestructie kom ik ook wel eens tegen.
Klinkt als vrouwen in de puberteit.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
de symptomen van borderline verschillen bij ieder geval.
er is niet 1 mooi lijstje dat je kan aflopen, en waar van je dan kan zeggen; ja, deze persoon heeft borderline. net zoals nozem zei dus.
de stemmingswisselingen komen heel veel voor.
een typisch kenmerk is wel dat iemand vaak niet wat 'ie wil, of in no time geheel van mening, of stemming kan omslaan.
ook zijn ze vaak onzeker over zichzelf, weinig eigenwaarde, bang om in de steek gelaten te worden.
en een neiging tot zelfdestructie kom ik ook wel eens tegen.
Borderline en andere persoonlijkheidsstoornissen is een zeer omstreden diagnose , ook onder deskundigen. Helaas is hier in nederland al een complete zorgindustrie om opgebouwd die haar bestaansrecht niet wil verliezen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:27 schreef Penis_Koker het volgende:
[..]
Dat laat ik liever over aan deskundigen. Zou jij ook beter kunnen overwegen.
DSM-IV biedt voldoende duidelijkheid om stoornissen objectief vast te kunnen stellen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:04 schreef vidivici het volgende:
[..]
Borderline en andere persoonlijkheidsstoornissen is een zeer omstreden diagnose , ook onder deskundigen. Helaas is hier in nederland al een complete zorgindustrie om opgebouwd die haar bestaansrecht niet wil verliezen.
Wees eens wat minder egocentrisch en probeer je als een volwassene te gedragen in plaats van je schuld bij een vermeend ziektebeeld te leggen. Grow up.
Helemaal mee eens. Borderline is daar in te vinden, het bestaat. Zo moeilijk is een diagnose ook niet. OoK bij mannen komt hij regelmatig voor.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
DSM-IV biedt voldoende duidelijkheid om stoornissen objectief vast te kunnen stellen.
Ik ben er een rapport voor aan het schrijven ivm mijn opleiding. Nu heb ik al de nodige ervaring met vrouwelijke borderliners, maar ik lees zelden iets over mannen en hun uiting. Ik las in een stukje op internet over mannen dat borderline zich bij hun uitte in verslaving en agressie, maar ik wilde daar graag iets dieper op in kunnen gaan.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Maar goed, TS, je zei mannen te zoeken met borderline, maar wat wil je met de info?
Nee, zijn vriendin maar het lijkt wel besmettelijk te zijnquote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:34 schreef Copycat het volgende:
Had JoeyT geen borderline?
Staat me iets van bij...
Ik ken het dsm en ik ken borderline ook in praktijk. Dsm geeft weinig antwoorden en niet alles wat beschreven is, is exact. Het heeft iets te maken met het onderbewustzijn en met instincten en krachten. Bizarder in de praktijk dan jij je ooit zal kunnen voorstellen. Maar een advies : wordt volwassen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
DSM-IV biedt voldoende duidelijkheid om stoornissen objectief vast te kunnen stellen.
Daarom heb je dus de psycholoog die dat beoordeelt. Anders zou die beste man/vrouw ook praktisch werkeloos zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:21 schreef vinnie_30 het volgende:
[..]
Ik ken het dsm en ik ken borderline ook in praktijk. Dsm geeft weinig antwoorden en niet alles wat beschreven is, is exact.
Dit vind ik weer net iets te zweverig klinken.. Wat is onderbewustzijn? Wat voor krachten? En voor wat die instincten aan gaat : Al ons gedrag is gebaseerd op instincten..quote:Het heeft iets te maken met het onderbewustzijn en met instincten en krachten.
Ik vind het leuk dat jij beter weet wat ik me kan voorstellen dan ikzelf. Ik ben trouwens zelf ook bekend met bizarre stoornissen.quote:Bizarder in de praktijk dan jij je ooit zal kunnen voorstellen.
Ik was het voorlopig nog niet van plan.quote:Maar een advies : wordt volwassen.
Ah, dus je schrijft niet eens onder eigen naam?quote:ps dit is niet mijn account , maar ik sta altijd verder open voor goede communicatie
Onderbewustzijn, instincten en krachten? Beetje zweverig hoor, borderline is een stuk praktischer dan wat je omschrijft. Jammer dat als veel mensen persoonlijkheidstoornissen niet begrijpen, het op zo'n rare manier gaan veroordelen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:21 schreef vinnie_30 het volgende:
[..]
Ik ken het dsm en ik ken borderline ook in praktijk. Dsm geeft weinig antwoorden en niet alles wat beschreven is, is exact. Het heeft iets te maken met het onderbewustzijn en met instincten en krachten. Bizarder in de praktijk dan jij je ooit zal kunnen voorstellen. Maar een advies : wordt volwassen.
ps dit is niet mijn account , maar ik sta altijd verder open voor goede communicatie
Ej! Dat is een hele coole website jah?!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:14 schreef nietzman het volgende:
Werp eens een blik op vampirefreaks.com.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |