abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:16:03 #76
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_31762092
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:01 schreef Wup het volgende:

[..]

haha, ik vind het echt jammer overbodige ondertitels maar goed, het mag de pret verder niet drukken

ik wist eigenlijk niet dat er ook mensen uit het spel gespeeld konden worden
alleen opgeven dacht ik
ik heb er weer zin in, mooi spelprogramma
Volgens mij is het ook iemand die opgeeft, ze zeggen in de trailer "... en iemand verlaat Oberon"
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Frontpage vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:20:09 #77
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31762231
Kansloos, zag t vorige week, kneuzen verkleed in pakjes in een role play game.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:05:17 #78
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_31764630
het wordt minder en minder, het is nu echt 1e edelen groep vs de 1e armen groep.

Spelers die eerst edele zijn geweest worden totaal niet geaccepteerd door de armen, en de rijken accepteren nieuwkomers niet. En dan heb ik het nog niet over:
- een of andere hippie/hiks
- een besluitloze belg die graag de wijsgeer uithangt, maar rijp is voor het gesticht
- flauwe spelletjes

Kansloos

Geef mij dan maar Terra Incognita
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_31765632
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 22:02 schreef VoreG het volgende:

[..]

Een regent is dan ook geen koning
volgens mij zeggen ze toch echt dat je met die ketting 'absolute macht' hebt.. maar goed. ik vond dat duel echt helemaal niks. is dit nou een duel, tss voor mietjes ja. 4 vragen en dan al afgelopen. en moesten ze die polly niet een zooi kettingen omdoen, of wat hersenen bij die vent toevoegen??? niet helemaal eerlijk vorige week dus, de goden straffen meteen zie je maar weer. nu nog hopen op 1 van die armen dat kasteel leegrooft en dat 1 van die rijken erachter komt, en dan platbranden dat armenhuis, een beetje actie kan geen kwaad in dit programma. en nog ff en die huub stapel is net zo'n zak hooi als die ouwe zeikerd met die baard in ford boyard... oja, en dan dat gehuil en gejank van al die deelnemers bij ieder programma. misschien gebeurt er in die programma's iets of men wordt er voor betaald, maar wat lijken het allemaal mietjes zeg. janken als er iemand weggaat en geen besluiten kunnen nemen. je moet juist blij zijn dat er nu minder over zijn, heb je meer kans zelf te winnen. tja of het moet je holmaatje natuurlijk zijn die weggaat.
pi_31774347
Een regent is een plaatsvervanger voor een koning.
pi_31774738
Oberon is nog steeds leuk. Vraag me af of die hekserij-onderwerp een initiatief van Stella is. Of dat het vooropgezette redactieplan haar erin heeft gezet omdat dat er een heks bij moet die afentoe iets doet.

Van mij hoeven die proeven niet zo zwaar te zijn. Als er gewonden vallen die daarom het spel moeten verlaten is dat niet leuk. In veel RLSsen met competitieproeven zijn de uitdagingen soms erg gevaarlijk. Het hoeft niet zo suf als BB te zijn waar de ijdeltuiten geeneens een berg boontjes kunnen sorteren maar van mij hoeven mensen zich niet te verwonden voor mijn amusement. Mijn tv is geen arena uit het oude Rome.

Oberon is prima zondags-tv vlak voor het begin van de werkweek. Net als Floris vroeger.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:13:20 #82
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31775016
Dit is geen RLS, dit is een RPG.
pi_31776312
Oei.
OT. Wie geboren is op Fokeiland zou dat moeten weten!
pi_31786449
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 09:49 schreef barman het volgende:
Oberon is nog steeds leuk. Vraag me af of die hekserij-onderwerp een initiatief van Stella is. Of dat het vooropgezette redactieplan haar erin heeft gezet omdat dat er een heks bij moet die afentoe iets doet.

Van mij hoeven die proeven niet zo zwaar te zijn. Als er gewonden vallen die daarom het spel moeten verlaten is dat niet leuk. In veel RLSsen met competitieproeven zijn de uitdagingen soms erg gevaarlijk. Het hoeft niet zo suf als BB te zijn waar de ijdeltuiten geeneens een berg boontjes kunnen sorteren maar van mij hoeven mensen zich niet te verwonden voor mijn amusement. Mijn tv is geen arena uit het oude Rome.

Oberon is prima zondags-tv vlak voor het begin van de werkweek. Net als Floris vroeger.
ik vertrouw het ook niet meer, het heksengedoe was compleet ongeloofwaardig
plus ik ga me steeds meer irriteren aan die commentaarstem

en van al die ex-edelen maken ze jankerds, ook niet geloofwaardig
pi_31832301
Ik vind het ook allemaal nogal tegenvallen. Die voice-over maakt van elke (kleine) gebeurtenis een heel drama, dat komt me zo langzamerhand de strot uit. Er gebeurt gewoon niks. Wat dat betreft speelt hier denk ik hetzelfde probleem als bij Terra Incognita: het kan een leuk programma worden, maar dan moet e.e.a. veel beter uitgewerkt worden. Het staat nu nog teveel in de kinderschoenen, maar het idee erachter is wel leuk. Daarom blijf ik nog even kijken.
pi_31833541
Het valt me op dat het kasteel geen (gewenst of ongewenst) bezoek krijgt van andere lieden.
Door middel van figuranten kunnen ze het spel denk ik wat aantrekkelijker maken:
- handelaren die voedsel/kleding e.d. willen ruilen
- bedelaars die onderdak/voedsel vragen (het zou leuk zijn dat als de armen dit bieden, ze
hiervoor dan een of andere beloning krijgen). De bedelaar zou hun dan tips kunnen geven bijv.
met het zoeken van voedsel of een plattegrond van het kasteel (!) zodat ze het kasteel binnen
kunnen dringen om voedsel te stelen, ik noem maar iets.
- veel meer en langer durende proeven, zowel op fysiek- als denkvlak zodat iedereen een kans
heeft een keer te winnen.
- het kasteel lijkt me vrij groot, je krijgt maar een paar vertrekken te zien, daar hadden ze wel
wat meer mee kunnen doen. bijv. dat een indringer het kasteel binnengeslopen is, en zich
ergens in het kasteel verstopt heeft, of dat het kasteel verborgen “schatten” heeft waar de
deelnemers hun voordeel mee kunnen doen.

Misschien slaat mijn fantasie nu wat op hol ....
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:00:19 #87
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:57:06 #88
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_31971981
Volgende aflevering is bezig.

Stella is opnieuw regentes.

Ze heeft nu de mogelijkheid om mensen te doden..
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:48:10 #89
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31973541
Nee, om mensen weg te sturen uit het spel. Dat is heel iets anders.
Ik vond het wel een schrokkende aflevering, met maar liefs 2 mensen die vertrokken! En een nieuw iemand. (Zou er volgende week weer 2 nieuwe komen)
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:49:32 #90
108558 Messenga
pi_31973591
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:48 schreef Sandraugiga het volgende:
Nee, om mensen weg te sturen uit het spel. Dat is heel iets anders.
Ik vond het wel een schrokkende aflevering, met maar liefs 2 mensen die vertrokken! En een nieuw iemand. (Zou er volgende week weer 2 nieuwe komen)
Klopt, maar het werd omschreven als "doden" in het begin v/d uitzending.
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:58:21 #91
pi_31973880
Je mag je trouwens toch niet voorstellen dat iemand als die Stella in het dagelijkse leven uitgerekend "opvoedster" is ...
Wat moet er van de kinderen die zij opvoed terecht komen zeg ...
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:01:53 #92
108558 Messenga
pi_31973997
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je mag je trouwens toch niet voorstellen dat iemand als die Stella in het dagelijkse leven uitgerekend "opvoedster" is ...
Wat moet er van de kinderen die zij opvoed terecht komen zeg ...
Idd, * liegend* Nee Joost, je mag die kauwgom niet van de grond eten.

pi_31983931
flodder
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:16:30 #94
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_31991447
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:42 schreef Molline het volgende:
Het valt me op dat het kasteel geen (gewenst of ongewenst) bezoek krijgt van andere lieden.
Door middel van figuranten kunnen ze het spel denk ik wat aantrekkelijker maken:
- handelaren die voedsel/kleding e.d. willen ruilen
- bedelaars die onderdak/voedsel vragen (het zou leuk zijn dat als de armen dit bieden, ze
hiervoor dan een of andere beloning krijgen). De bedelaar zou hun dan tips kunnen geven bijv.
met het zoeken van voedsel of een plattegrond van het kasteel (!) zodat ze het kasteel binnen
kunnen dringen om voedsel te stelen, ik noem maar iets.
- veel meer en langer durende proeven, zowel op fysiek- als denkvlak zodat iedereen een kans
heeft een keer te winnen.
- het kasteel lijkt me vrij groot, je krijgt maar een paar vertrekken te zien, daar hadden ze wel
wat meer mee kunnen doen. bijv. dat een indringer het kasteel binnengeslopen is, en zich
ergens in het kasteel verstopt heeft, of dat het kasteel verborgen “schatten” heeft waar de
deelnemers hun voordeel mee kunnen doen.
Leuke ideeen zeg!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_31992877
ja, ze moeten een heksenjacht organiseren. ophangen verbranden of verzuipen die stella. das tenminste beter dan dat zielige 2 uur in dat strafblok staan. of laat de anderen dan tenminste rottend fruit of dode rottende dieren of stenen naar ze gooien als ze daar staan. ze waren in die tijd toch zo barbaars. wat ik nu zie is alleen maar kontenlikkerij en jankpartijen. en mietjes die uit zichzelf het spel verlaten. tsjonge jonge zeg, ze moeten die kandidaten van dit soort programma's een borg laten betalen en een contract laten tekenen dat ze niet komen voor: ik kom kijken of ik alleen kan zijn zonder mijn familie, of ik kan mijn doelstellingen niet bereiken.

en wat een zeikerige duels zeg. mogen ze eindelijk eens matten, en het heftigste wat er gebeurt is dat er 1 op de grond valt. kunnen ze misschien in de volgende aflevering geen huurlingen het armenhuis in de fik laten steken en dat kasteel plunderen??? en dan gelijk die raadsheer eens flink voor zijn broek geven met zn slappe geouwehoer
  zondag 6 november 2005 @ 19:49:26 #96
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32033909
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:11 schreef mikerw het volgende:
ja, ze moeten een heksenjacht organiseren. ophangen verbranden of verzuipen die stella. das tenminste beter dan dat zielige 2 uur in dat strafblok staan. of laat de anderen dan tenminste rottend fruit of dode rottende dieren of stenen naar ze gooien als ze daar staan. ze waren in die tijd toch zo barbaars. wat ik nu zie is alleen maar kontenlikkerij en jankpartijen. en mietjes die uit zichzelf het spel verlaten. tsjonge jonge zeg, ze moeten die kandidaten van dit soort programma's een borg laten betalen en een contract laten tekenen dat ze niet komen voor: ik kom kijken of ik alleen kan zijn zonder mijn familie, of ik kan mijn doelstellingen niet bereiken.

en wat een zeikerige duels zeg. mogen ze eindelijk eens matten, en het heftigste wat er gebeurt is dat er 1 op de grond valt. kunnen ze misschien in de volgende aflevering geen huurlingen het armenhuis in de fik laten steken en dat kasteel plunderen??? en dan gelijk die raadsheer eens flink voor zijn broek geven met zn slappe geouwehoer
of een paar ratten met de pest loslaten!
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 6 november 2005 @ 20:04:22 #97
pi_32034365
Het probleem met die raadsheer is vooral natuurlijk dat Huub een acteur is en niks over het spel zelf te zeggen heeft. Daardoor natuurlijk ook die "Je mag de raadsheer niet aanspreken" en als ze dat al eens durven "Het probleem zal bekeken worden" als antwoord. Als je daar dan al iemand als raadsheer zet, neem dan een van de programmamakers die iets te zeggen heeft , of geef Huub een oortje waarin hij meteen info krijgt wat hij moet zeggen/doen ...
  zondag 6 november 2005 @ 21:05:49 #98
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
  maandag 7 november 2005 @ 14:26:45 #99
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32056616
O ja?
Vrijdag feestje gehad, dus net even terug gekeken. Dit spel is zo veel interessanter dan Terra. Ik dacht nog: Ligt dat nu aan de setting of het spel of de karakters? Maar die combinatie klopt gewoon.
Ik kijk er echt naar uit. Volgens mij vind ik het zelfs leuker dan ER. Maar dat komt misschien, omdat je ER nu eigenlijk wel zo'n beetje kent. De verse elementen die aangevoerd worden in Oberon maken gewoon dat je je echt verheugt op de volgende aflevering. Of sta ik alleen hierin?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_32057389
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:26 schreef dutchie het volgende:
O ja?
Vrijdag feestje gehad, dus net even terug gekeken. Dit spel is zo veel interessanter dan Terra. Ik dacht nog: Ligt dat nu aan de setting of het spel of de karakters? Maar die combinatie klopt gewoon.
Ik kijk er echt naar uit. Volgens mij vind ik het zelfs leuker dan ER. Maar dat komt misschien, omdat je ER nu eigenlijk wel zo'n beetje kent. De verse elementen die aangevoerd worden in Oberon maken gewoon dat je je echt verheugt op de volgende aflevering. Of sta ik alleen hierin?
ER is geweldig! Oberon is ook leuk. Gelukkig kunnen we beide series bekijken.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')