abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31214977
Bij lease dacht ik dat alleen echtgenoot ofzo ermee mocht rijden... Uiteraard afhankelijk per leasecontract...
pi_31215357
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:56 schreef Flyingdutchman het volgende:
Hoe zit het met de verzekering als jij rijdt als niet rechtmatige eigenaar/verzekerde van de auto?
De WAM verzekeraar van de auto van de schuldige bestuurder is (wettelijk) verplicht uit te keren aan de tegenpartij. Als er nu aan verzekering gebreken kleven of misdragingen of wat dan ook kan de verzekeraar de uitgekeerde schade (proberen te) verhalen op de aansprakelijke (veelal de niet-verzekerde bestuurder).

Is er echter geen WAM verzekeraar, dan draait het waarborgfonds er voor op; ook het waarborgfonds kan de boel weer verhalen op de schuldige.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:05:26 #28
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31215653
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:50 schreef _-rally-_ het volgende:
Hier heb ik volgens mij zelfs een arrest over voorbij zien komen: de oorzaak van de aanrijding is gelegen in een zodanig onverwachte gebeurtenis dat van het overige verkeer niet verwacht hoeft te worden hier rekening mee te houden.

Maar hou me ten goede, ik heb hier ff geen boeken bij de hand, maar ik hou het erop dat (de verzekering van) TS toch voor de schade opdraait.
zodanig onverwachte gebeurtenis dat van het overige verkeer niet verwacht hoeft te worden hier rekening mee te houden????????! Het afslaan van de motor bij optrekken gebeurt honderduizenden keren per dag bij honderduizenden mensen die vent die achterop reed is gewoon schuldig, zo simpel als wat! Het verkeer bestaat uit aaneenschakelingen van ondervachte dingen! En dit kun je nauwlijks onerwacht noemen, zoiets kan gebeuren en die vent zat gewoon te slapen achter het stuur.

gewoon de tegenpartij aansparkelijk stellen en wel direct! heb je een Rechtsbijstand verzekering?? dat zou het een stuk makkelijker maken! Hoe schuldig iemand ook is, ze zullen altijd proberen eronderuit te komen, gewoon bluf. Stel hem maar gewoon aansprakelijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')