abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31207099
Hallo! Ik had vandaag een varkensschnitsel gebakken voor een gerecht maar ik weet niet zeker of het gaar is. (Ik heb echt smetvrees haha) Maargoed beetje rare vraag maar het is wit/licht roze. Is dat goed of moet het echt wit zijn? Heb nog nooit zo'n ding gebakken .
pi_31207129
ben vegetarier, ik weet het niet (FiPo)
pi_31207481
Wat kun je verkeerd doen aan een schnitzel? Als ze aanbranden heb je 'm net iets te lang gebraden En verder, van rauw vlees ga je niet zo snel dood hoor, denk maar aan filet americain.
pi_31207584
Als je twijfelt dan doe je hem toch nog even 3 minuten langer in de pan?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:34:58 #5
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_31207649
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:28 schreef The_Matrix het volgende:
Wat kun je verkeerd doen aan een schnitzel? Als ze aanbranden heb je 'm net iets te lang gebraden En verder, van rauw vlees ga je niet zo snel dood hoor, denk maar aan filet americain.
ja en kip eet ik ook altijd rauw hoor

het gaat over varkensvlees sukkel!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:35:53 #6
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_31207667
Als je met het stuk vlees een gat in iemands kop kan slaan is het wel gaar. (of nog bevroren)

Witachtig is de goede kleur overigens, het roze hoort vrijwel geheel weg te zijn.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:36:17 #7
9236 stardust
..............
pi_31207678
Pak een goede koekenpan.

Doe hier een klein klontje boter in (niet te veel hij hoeft niet de rugslag te doen)

Zet het vuur niet te hoog! Laat de boter zachtjes smelten. Zodra de boter gesmolten is en licht bruin wordt doe je de schnitzel in de pan. Bak deze zachtjes aan beide kanten bruin. (als deze gepanneerd is moet je zeker rustig bakken anders verbrand je de paneer en de schnitzel is nog rauw!)

Aan beide kanten een paar minutjes bakken, zodra beide kanten mooi egaal bruin zijn is de schnitzel klaar. Om hem te controleren kun je hem door snijden. mooi egaal wit van kleur is smullen maar. roze is rauw en dus terug in de pan. zwart je hebt er niets van begrepen gooi alles in de vuilnisbak en ga naar de friettent.

suc6
No Sign .............
pi_31208037
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:36 schreef stardust het volgende:
Pak een goede koekenpan.

Doe hier een klein klontje boter in (niet te veel hij hoeft niet de rugslag te doen)

Zet het vuur niet te hoog! Laat de boter zachtjes smelten. Zodra de boter gesmolten is en licht bruin wordt doe je de schnitzel in de pan. Bak deze zachtjes aan beide kanten bruin. (als deze gepanneerd is moet je zeker rustig bakken anders verbrand je de paneer en de schnitzel is nog rauw!)

Aan beide kanten een paar minutjes bakken, zodra beide kanten mooi egaal bruin zijn is de schnitzel klaar. Om hem te controleren kun je hem door snijden. mooi egaal wit van kleur is smullen maar. roze is rauw en dus terug in de pan. zwart je hebt er niets van begrepen gooi alles in de vuilnisbak en ga naar de friettent.

suc6
Damn hier loopt het water me toch echt wel van in de mond Ik denk dat ik vanavond maar een schnitzeltje ga eten met een stevige zigeneursaus
Even a broken clock is right twice a day.
pi_31210231
volgens mij mag een schnitzeltje best nog een beetje roze zijn van binnen, ik heb er iig nooit last van gehad.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:28:59 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31216478
De Schnitzel moet mooi wit zijn van binnen. Dus al hij nog een beetje roze is zou ik hem nog even in de pan leggen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31216597
ik zou m nog even langer doen dan.
als hij iets roze is, is hij nog niet helemaal gaar.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 6 oktober 2005 @ 02:48:49 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_31220965
Had iemand al gezegd dat de schnitzel wit moet zijn van binnen? En alstie nog een beetje roze is, datie dan nog even langer in de pan moet?

Niet? Nou bij deze
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:09:10 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31223670
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:34 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

ja en kip eet ik ook altijd rauw hoor

het gaat over varkensvlees sukkel!
En?
Ik eet wekelijks rauw varkensvlees, lekker, mett op mijn broodje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31223955
Rauw varkensvlees vind ik niet aan te raden.
Tenzij gerookt, gezouten, gedroogd of anderszins houdbaar gemaakt.
Schnitzel moet gewoon gaar zijn, niks roze. Was dat al gezegd?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:47:48 #15
83951 rashudo
project 2501
pi_31224448
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En?
Ik eet wekelijks rauw varkensvlees, lekker, mett op mijn broodje
Was ist das?
Their eyes opaque.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:49:50 #16
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31224495
g*dv*r *piep* nu heb ik zin in een schnitzel....

En ik heb zo pauze...
Ik voel de (vreet)bui alweer hangen....
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:51:51 #17
83951 rashudo
project 2501
pi_31224545
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:47 schreef rashudo het volgende:

[..]

Was ist das?
Zo te zien is het varkensgehakt met zout, peper en soms knoflook.. en dat kan je dus gewoon rauw eten? Tsja.. heb ook nog nooit gehoord van varkens met salmonella. Maar wat voor ziektes kunnen wel verspreid worden door varkensvlees?
Their eyes opaque.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:07:35 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31224897
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:51 schreef rashudo het volgende:

[..]

Zo te zien is het varkensgehakt met zout, peper en soms knoflook.. en dat kan je dus gewoon rauw eten? Tsja.. heb ook nog nooit gehoord van varkens met salmonella. Maar wat voor ziektes kunnen wel verspreid worden door varkensvlees?
Ziektes, Schmiektes,
Ik eet het heel vaak en het is hier heel normaal om op een broodje te eten. Waarom stel je je dit soort vragen over varkensvlees maar is Filet American, Osseworst en Tartaar allemaal geen probleem?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31225138
Ik zou hem idd nog even terug in de pan leggen, vooral omdat het varkensvlees is; better safe than sorry
Overigens merkte eerder iemand op dat je bij het bakken van een schnitzel vooral niet teveel boter moet gebruiken. Ik heb dat echter anders geleerd; bij het bereiden van een schnitzel moet je mi JUIST veel boter gebruiken, aangezien je op deze manier makkelijker een mooi egaal bruin korstje krijgt ipv van een "oorlogszone"(zwarte plekken afgewisseld met bruin/geel).

Dit is in het kort hoe ik een schnitzel bereid;
Eerst vul je een diep bord met wat eiwit en en klein puntje zout; daarna een tweede diep bord met verkruimeld beschuit, kerriepoeder(mijn geheime ingredient ) p&z vullen. Hierna de boel paneren en op een hoog vuur flink wat boter smelten(Je kunt de schnitzels natuurlijk ook gepaneerd bij de supermarkt halen, maar zelfgemaakt vind ik ze toch lekkerder)
Als de boter bruin is, de lappen erin en na +/- 1 min. omdraaien. Als beide kanten goed bruin zijn, het vuur lager draaien en nog +/- 8 minuten laten garen(en af en toe de schnitzels omdraaien uiteraard)
ik hou van hobby's
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:42:16 #20
83951 rashudo
project 2501
pi_31225713
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ziektes, Schmiektes,
Ik eet het heel vaak en het is hier heel normaal om op een broodje te eten. Waarom stel je je dit soort vragen over varkensvlees maar is Filet American, Osseworst en Tartaar allemaal geen probleem?
Omdat ik daar wel van weet dat je weinig risico loopt. Van varkensvlees weet ik bijna niks!

Google zegt: "In Noord-Duitsland zijn inmiddels 500 ziektegevallen geconstateerd omdat mensen rauw varkensvlees hadden gegeten dat besmet bleek te zijn met een salmonella bacterie."

http://www.vwa.nl/php/news.php?news_id=419 Maart 2005

Je gaat er natuurlijk vanuit dat bij het maken van tartaar rekening mee word gehouden door nederlandse slagers dat het ook rauw gebruikt kan worden. Bij varkensvlees word hier waarschijnlijk geen rekening mee gehouden, zodat je schnitzel bijvoorbeeld in contact kan zijn gekomen met de darmflora van het varken, wat misschien wel schadelijk zou kunnen zijn. Maar dat is pure speculatie van mijn kant.

Die 500 ziektegevallen in Duitsland stellen eigenlijk ook niks voor als tientallen miljoenen mensen het elke week eten. Dan is de kans nog 0,0. Het kan ook komen door 1 slager die zich niet aan de regel heeft gehouden.. het is allemaal zo relatief
Their eyes opaque.
pi_31243923
Varkens zijn vieze beesten.
Koeien zijn schone en edele en heilige beesten.

Daarom is rauw varkensvlees slecht, en rauw koevlees goed.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:02:00 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_31244050
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:57 schreef klaarover het volgende:

Onzin....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_31244250
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:57 schreef klaarover het volgende:

wát een slap gelul zeg.
ik mag geen rauw vlees, dus eet het ook niet. als mijn schnitzel niet helemaal gaar is, gaat hij terug dfe pan in, of , in het geval van een restaurant, stuur ik hem terug en wil een nieuwe.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')